Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne Solarisy Urbino 15 LE electric pojadą z Bolechowa do Szwecji. 81 sztuk dla VR

infobus
11.04.2025 11:00
0 Komentarzy

Szwedzki operator VR Sverige AB zamówił 81 autobusów Solaris Urbino 15 LE electric z homologacją w klasie II.

To oznacza, że będą obsługiwać trasy podmiejskie w okolicach Sztokholmu, zapewniając mieszkańcom regionu komfortową i zeroemisyjną komunikację. Dostawy zaplanowane są na drugi kwartał 2026 roku. To kolejny kontrakt na piętnastometrowe elektryki dla Skandynawii – o poprzednim zamówieniu dla Sztokholmu pisaliśmy wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów Solaris Urbino 15 LE electric zamówił operator VR Sverige AB i gdzie będą kursować?
  2. Na kiedy zaplanowano dostawy nowych pojazdów do regionu sztokholmskiego?
  3. Jakie baterie będą wykorzystywane w autobusach Solaris Urbino 15 LE electric i jaki mają one wpływ na eksploatację?
30 września 2024 w Kristianstadzie na ulice wyjechały nowe autobusy elektryczne VR – od Solarisa.

81 x Urbino 15 LE electric

Firma Solaris Bus & Coach umacnia swoją pozycję na szwedzkim rynku. VR Sverige AB, istotny operator transportu publicznego w Szwecji, zamówił 81 niskowejściowych autobusów elektrycznych Solaris Urbino 15 LE electric. Nowe pojazdy dołączą do floty obsługującej region sztokholmski w drugim kwartale 2026 roku.

Solaris Urbino 15 LE electric to model stworzony z myślą o przewozach miejskich i podmiejskich. Pojazdy dla VR zostaną homologowane w klasie II, co oznacza, że będą użytkowane głównie na trasach międzymiastowych i aglomeracyjnych. Każdy z nich zostanie wyposażony w nowoczesne baterie Solaris High Energy o dużej pojemności, zapewniające odpowiedni zasięg. Autobusy te oferują wysoki komfort podróży, przestronne wnętrze i zaawansowane systemy wspierające kierowców, co zwiększa bezpieczeństwo i wygodę użytkowania, przede wszystkim jednak nie generują emisji w miejscu użytkowania, przyczyniając się do rozwoju nowoczesnego, zrównoważonego transportu publicznego.

„Niezwykle się cieszę, że operator VR wybrał firmę Solaris na dostawcę 81 autobusów elektrycznych dla stolicy Szwecji. W ubiegłym roku z powodzeniem dostarczyliśmy 23 pojazdy Urbino 15 LE electric do miasta Kristianstad. Fakt, że ponownie odnosimy sukces w kolejnym ważnym regionie to dla nas szczególny powód do dumy. VR to nasz nowy klient i jestem przekonany, że zarówno pasażerowie, jak i kierowcy docenią komfort naszych pojazdów. Zakup tak dużej floty bezemisyjnych autobusów elektrycznych to także istotny wkład w rozwój zrównoważonego transportu w regionie Sztokholmu” – powiedział Sverre Skaar, CEO Solaris Sverige.

Autobusowe wyzwanie

„Znalezienie autobusów elektrycznych spełniających rygorystyczne wymagania naszych klientów to wyzwanie, dlatego cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z firmą Solaris jako naszym dostawcą. Jesteśmy zadowoleni z dostaw zrealizowanych przez Solaris w ramach naszego kontraktu w Kristianstad i z niecierpliwością oczekujemy dalszej owocnej współpracy” – mówi Anders Frykman, Dyrektor Działu Autobusowego, VR Sverige AB.

Kontrakt z VR Sverige AB to kolejny krok w kierunku zeroemisyjnej mobilności w regionie, podkreślający rosnące znaczenie transportu elektrycznego w Szwecji. Dzięki temu zamówieniu w Sztokholmie będzie kursować już 225 elektrycznych Solarisów Urbino 15 LE.

Solaris Bus & Coach to jeden z wiodących europejskich producentów autobusów i trolejbusów, specjalizujący się w nowoczesnych, zeroemisyjnych rozwiązaniach transportowych. W 2024 roku firma sprzedała łącznie 1 525 pojazdów, spośród których 83% stanowiły autobusy bateryjne, wodorowe, trolejbusy i pojazdy hybrydowe.

30 września 2024 w Kristianstadzie na ulice wyjechały nowe autobusy elektryczne VR - od Solarisa.
30 września 2024 w Kristianstadzie na ulice wyjechały nowe autobusy elektryczne VR – od Solarisa.

Komentarze