Kolejne minibusy Mercusa wyruszyły na Litwę. Po raz pierwszy wersji e-Sprinter
W maju br. mazowiecki producent autobusów Mercus poinformował o dostawie na Litwę pierwszych dwóch elektrycznych minibusów na bazie nowego eSprintera.
Natomiast nie jest to pierwszy elektryczny Mercus we flocie litewskiego przewoźnika. Wcześniej odebrał on elektrobus bazie MAN eTGE w wersji City. Natomiast warto podkreślić fakt, że prywatne firmy coraz częściej interesują się MINI autobusami elektrycznymi. Przykładowo w Widomej pod Krakowem firma Transport Osób i Towarów „Stefan” Krzysztof Kucala testuje e-Mercusa pod kątem wdrożenia go w swojej flocie. O pierwszych e-zakupach firmy GTV Bus z Opola pisaliśmy już wcześniej.
Rozkład jazdy:
- Jaki model elektrycznego minibusa dostarczył Mercus na Litwę w maju 2025 roku?
- Jaką moc napędu elektrycznego ma minibus Mercusa oparty na Mercedes-Benz eSprinter?
- Która firma z Widomej testuje e-Mercusa przed możliwym wdrożeniem do swojej floty?
Kierunek Litwa
Dwa 21-miejscowe autobusy elektryczne z windą do przewozu osób z niepełnosprawnościami trafiły do prywatnego litewskiego klienta. Co więcej, aż pięć takich samych pojazdów zostanie dostarczonych w przyszłym miesiącu. To nie tylko potwierdzenie sukcesu produktu, ale też sygnał, że elektryfikacja transportu lokalnego w krajach bałtyckich nabiera tempa.
Dodajmy, że eksport minibusów akuratna Litwę jest sporym wydarzeniem w branży, gdyż w tym kraju bardzo prężnie działa europejski potentat w segmencie MINI, czyli Altas. Wejścia do „paszczy lwa” to niewątpliwe spory sukces Mercusa.
Dla Mercusa to już kolejna realizacja w segmencie niskoemisyjnego transportu specjalistycznego. W 2024 roku producent dostarczył cztery elektryczne busy oparte na Mercedes-Benz eSprinter do Tatrzańskiego Parku Narodowego, z przeznaczeniem do obsługi turystów w rejonie Morskiego Oka – również z myślą o osobach z ograniczoną mobilnością. Pojazdy te już działają w regularnym ruchu.
Co ciekawe, w ostatnich miesiącach elektrycznym Mercusem zaczęli interesować się również prywatni przewoźnicy w Polsce. Jednym z nich jest firma Transport Osób i Towarów „Stefan” Krzysztof Kucala z Widomej pod Krakowem, która testuje e-Mercusa pod kątem wdrożenia w swojej flocie. Oznacza to, że dotychczas zarezerwowany głównie dla instytucji segment e-minibusów zaczyna trafiać także do mniejszych operatorów komercyjnych.
Technika i przeznaczenie
Minibusy od Mercusa bazują na Mercedes-Benz eSprinter i oferują w pełni elektryczny napęd o mocy 78 kW. Zasięg pojazdu w warunkach podmiejskich i górskich (jak na Podhalu) pozwala na nawet sześć pełnych kursów dziennie, wspomaganych rekuperacją. Pojazdy wyposażone są w rampy lub windy dla wózków inwalidzkich, klimatyzację, izolację akustyczno-termiczną, a także opcjonalne panele solarne wspomagające zasilanie pokładowe.
Wersja wysłana na Litwę oferuje 21 miejsc siedzących, z możliwością elastycznego dostosowania wnętrza do potrzeb przewozu osób z niepełnosprawnościami. To rozwiązanie szczególnie popularne w gminnych usługach przewozowych oraz dla podmiotów oferujących transport turystyczny, sanatoryjny czy szkolny.
Zarówno sukces sprzedażowy w Polsce (dla TPN), jak i zainteresowanie ze strony rynku litewskiego pokazują, że segment elektrycznych minibusów rozwija się dynamicznie, oferując alternatywę tam, gdzie klasyczne autobusy są zbyt duże, a wymogi emisyjne rosną z każdym rokiem.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze