Kolejne autobusy pozamiejskie dla PKS Bytów. Ponownie z CUPT-KPO
10 czerwca Powiat Bytowski ogłosił kolejny przetarg na dostawę autobusów – tym razem samorząd chce siedem pojazdów niskoemisyjnych autobusów klasy II kategorii MAXI z napędem hybrydowym.
Wszystko to w ramach II etapu projektu pn: „Ograniczenie wykluczenia transportowego poprzez zakup niskoemisyjnego taboru autobusowego z napędem hybrydowym do obsługi istniejących oraz nowoutworzonych przez Powiat Bytowski pozamiejskich linii autobusowych”. Przypomnijmy, że w zeszłym tygodnia samorząd rozstrzygnął zamówienie na zakup 10 pojazdów pozamiejskich w wersji LE z pierwszej edycji CUPT-KPO. Patrząc na datę otwarcia ofert w najnowszym kontrakcie, wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia z zamówieniem z CUPT-KPO 2.0. Pierwszym takim w Polsce.
Spis treści:
- Ile niskoemisyjnych autobusów klasy II kategorii MAXI z napędem hybrydowym planuje zakupić Powiat Bytowski w ramach najnowszego przetargu?
- Jaki jest szacowany termin dostawy autobusów zgodnie z przetargiem ogłoszonym przez Powiat Bytowski?
- Jakie trzy kryteria będą brane pod uwagę przy ocenie ofert w przetargu na dostawę nowych autobusów dla PKS Bytów?
Z CUPT-KPO 2.0
Dostawa niskoemisyjnych autobusów międzymiastowych kategorii M3 klasy II z napędem hybrydowym odbywa się w ramach projektu: „Ograniczenie wykluczenia transportowego poprzez zakup niskoemisyjnego taboru autobusowego z napędem hybrydowym do obsługi istniejących oraz nowoutworzonych przez Powiat Bytowski pozamiejskich linii autobusowych – etap II”.
Przedmiotem zamówienia to dostawa 7 sztuk takich samych, fabrycznie nowych, pojazdów w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, czyli konkursu prowadzonego przez CUPT.
Zamawiający stosuje dyrektywę 2014/25/UE i wymaga, aby w przedmiocie dostawy udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej przekraczał 50%.
Szacowany termin dostawy to szeroki zakres od 20/11/2024 do 16/05/2026.
W zakresie doświadczenia Powiat wymaga co najmniej jednej dostawy na min. 3 takich samych autobusów o DMC powyżej 8 ton w okresie ostatnich 3 lat.
Na oferty samorząd czeka do … 20 listopada, a następnie oceni oferty według trzech kryteriów:
- Cena
- Parametry techniczno – użytkowe
- Warunki gwarancji i serwisu
Link do zamówienia na https://platformazakupowa.pl/transakcja/936447
Z CUPT-KPO 1.0
W marcu br. starosta bytowski, Leszek Waszkiewicz, poinformował, że aplikacja złożona do Centrum Unijnych Projektów Transportowych na zakup 10 niskoemisyjnych autobusów została oceniona pozytywnie. Zgodnie też z najnowszymi informacjami od CUPT Powiat Bytowski otrzyma dofinansowanie, natomiast cały czas nie ma jeszcze podpisanych umów. W przypadku bytowskiego wniosku dotacja ma wynieść 14,6 mln zł, co pozwoli na zakup 10 pojazdów. Sam przetarg na autobusy klasy II kategorii MAXI samorząd ogłosił jeszcze 19 maja 2023 roku.
29 kwietnia 2024 r. Powiat Bytowski otrzymał jedną ofertę od formy ABP Bus & Coach. To nic zaskakującego, gdyż ta spółka dostarczyła prawie wszystkie hybrydowe autobusy międzymiastowe w Polsce (za wyjątkiem gimbusa Mercedesa dla Wijewa) i to zarówno dla Wielkopolskiego Transportu Regionalnego, Kolei Małopolskich, jak i Powiatu Wodzisławskiego.
Oferta ABP opiewała na 19.673.850 PLN brutto / 15.995.000 PLN netto, co daje aktualną cenę Iveco Crossway 12 LE Hybrid na poziomie 1.599.500 PLN netto. Z kolei kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia to 19.997.000 PLN brutto, czyli mamy ofertę w budżecie.
Komisja przetargowa profesjonalnie oceniła tę ofertę według trzech kryteriów: ceny – 60% właściwości techniczne – 30% gwarancja – 10%. W efekcie czego propozycja ABP otrzymała 95.70 pkt. To była czysta formalność, ale dzięki tej czynności, wiemy dokładnie zaproponowało Iveco powiatowi.
Podobnie jak jeżdżące już po Bytowie „byciobusy” – czyli pojazdy Iveco Crossway LE – zamawiana konstrukcje mają być niskowejściowe, wyposażone w klimatyzację, ogrzewanie, system informacji pasażerskiej, monitoring, porty USB oraz półki na bagaż.
Jednak w odróżnienie od wcześniej pozyskanych autobusy, najnowsze egzemplarze będą napędzane silnikami hybrydowymi, co zgodnie z planami ma przyczynić się do zmniejszenia emisji spalin. Starosta zapewnił, że nowe autobusy zaczną kursować na drogach w przyszłym roku. Mają one we flocie PKS Bytów zastąpić najbardziej wysłużone pojazdy. Starostwo zamierza wykorzystać je głównie do krótszych tras w obrębie powiatu. Link do pierwszego przetargu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/766991
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze