Kolejne autobusy elektryczne dla MPK Siedlce. Miasto z przetargiem na tabor i ładowarki
3 grudnia 2025 r. Miasto Siedlce opublikowało ogłoszenie o dostawie sześciu fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich klasy I kategorii MAXI o napędzie elektrycznym.
Plus montaż i uruchomienie czterech stacjonarnych ładowarek typu plug-in dla komunikacji miejskiej. O poprzednim zamówieniu MPK Siedlce na e-busy) z wygraną Busnex Poland z Yutongiem) pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kiedy upływa termin składania ofert?
- Ile stacji ładowania przewiduje zamówienie i o jakiej mocy?
- Jak długo mają być eksploatowane dostarczone autobusy zgodnie z wymogami dotyczącymi części zamiennych?
Zakres przetargu
Postępowanie dotyczy miasta Siedlce, a zakres zamówienia obejmuje wyprodukowanie i dostarczenie 6 elektrobusów klasy maxi – jednoczłonowych, całkowicie niskopodłogowych, jednej marki, przeznaczonych do obsługi komunikacji miejskiej i linii podmiejskich. Zamawiający oczekuje pojazdów ekologicznych, spełniających pełne wymogi dostępności dla osób z niepełnosprawnościami i wyposażonych w rozwiązania poprawiające użyteczność transportu publicznego oraz bezpieczeństwo pasażerów.
Jednocześnie przetarg obejmuje dostawę, montaż i uruchomienie 4 fabrycznie nowych stacjonarnych ładowarek plug-in, w tym dwóch dwustanowiskowych o mocy 2×60 kW (jedna na zajezdni MPK, druga na pętli przy ul. Kalinowej) oraz dwóch jednostanowiskowych 120 kW w Centrum Przesiadkowym. Wykonawca musi wykonać dokumentację projektową, instalacje i wszystkie prace elektryczne niezbędne do uruchomienia infrastruktury, wraz z uzyskaniem wymaganych decyzji i odbiorów technicznych.
Zamówienie obejmuje także szeroki pakiet dodatkowych obowiązków: autoryzację i doposażenie zaplecza technicznego operatora MPK Siedlce, dostawę dokumentacji technicznej, szkolenia pracowników w zakresie eksploatacji i obsługi e-autobusów oraz infrastruktury ładowania, a także przekazanie specjalistycznych narzędzi warsztatowych umożliwiających uzyskanie autoryzacji serwisowej.
Źródłem dofinansowania jest Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021–2027, Priorytet III – Mobilność miejska, Działanie 3.1 Mobilność miejska, typ projektów „Ekologiczny i konkurencyjny transport publiczny”.
Znamy budżet
Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 15 343 365,84 PLN netto, czyli ok. 2.557.227 za sztukę (w tym ładowarki + VAT 23%). Dostawa ma zostać zrealizowana najpóźniej do 31 sierpnia 2026 r.
Wykonawca musi więc wykazać m.in. stałą dostępność części zamiennych, możliwość ich zakupu przez minimum 15 lat oraz brak negatywnego wpływu ewentualnych zmian dostawców na realizację kontraktu. Wprowadzono również klauzule ograniczające udział dostaw z „państw trzecich nienależących do umów międzynarodowych”, co oznacza realne preferencje dla taboru produkowanego na obszarze UE, zgodnie z zasadami dyrektywy 2014/24/UE i polityką wspierania bezpieczeństwa dostaw w transporcie publicznym.
Najważniejszym kryterium pozostaje cena – 60%. Pozostałe punkty dotyczą jakości eksploatacyjnej pojazdów:
- Zużycie energii (3%), oceniane na podstawie testu E-SORT-2,
- Parametry techniczno-eksploatacyjne (37%) – obejmujące szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne i wyposażeniowe.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na dostawę 6 elektrobusów i infrastruktury ładowania są dostępne w SWZ:
https://miasto-siedlce.ezamawiajacy.pl
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok





Komentarze