Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejna marka w MZK Konin i to z dwoma modelami: autobusy Karsan e-JEST i e-ATAK

infobus
04.09.2025 19:02
0 Komentarzy

3 września 2025 roku Miejski Zakład Komunikacji w Koninie oficjalnie poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę dwóch elektrobusów oraz stacji ładowania.

Zamówienie, realizowane w ramach Krajowego Planu Odbudowy, zdobyło dofinansowanie dzięki oszczędnościom z wcześniejszych postępowań. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie dwa modele autobusów elektrycznych dostarczy firma Kinetik dla MZK Konin?
  2. O ile brutto oferta Kinetik przekroczyła budżet przewidziany przez zamawiającego?
  3. W jakim terminie od podpisania umowy planowana jest dostawa zamówionych elektrobusów?
Karsan e-JEST i e-ATAK pojadą po Koninie. Jest decyzja o wyborze oferty
Karsan e-JEST i e-ATAK pojadą po Koninie. Jest decyzja o wyborze oferty / fot. UM Jasło

Elektryczny pakiet

Kontrakt dotyczy zakupu dwóch zeroemisyjnych autobusów elektrycznych – jednego klasy MINI i jednego klasy MIDI – dla MZK Konin. Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. MINI-elektrobus będzie miał długość od 5,5 do 7,5 m i przewiezie minimum 20 pasażerów, natomiast większy pojazd (klasy MIDI, 7,5–8,8 m) zabierze na pokład co najmniej 50 osób. Oba autobusy muszą spełniać wyśrubowane wymagania dotyczące komfortu podróży, napędu i zasięgu. MINI ma pokonywać min. 160 km na jednym ładowaniu, a MIDI – min. 200 km. Dostawa obejmuje także budowę nowej stacji ładowania. Zamówienie ma na celu wzmocnienie floty niskoemisyjnej w mieście i modernizację transportu publicznego.

Do postępowania wpłynęła tylko jedna oferta. Kinetik Sp. z o.o. z Warszawy zaproponował dostawę dwóch autobusów (modele Karsan e-JEST oraz Karsan e-ATAK) za łączną kwotę 5.368.720 PLN brutto, czyli 4.364.813 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden elektrobus na poziomie 2.182.406 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 4.928.733 PLN brutto. Oznacza to, że złożona oferta przekroczyła budżet o około 440.000 PLN brutto. Różnica nie była jednak na tyle znacząca, by zamawiający zrezygnował z rozstrzygnięcia przetargu – decyzję o wyborze oferty Kinetik zatwierdzono na podstawie obowiązujących kryteriów oceny.

Karsan e-JEST i e-ATAK pojadą po Koninie. Jest decyzja o wyborze oferty
Karsan e-JEST i e-ATAK pojadą po Koninie. Jest decyzja o wyborze oferty

Czekamy na umowę

Zamawiający zdecydował o wyborze oferty na podstawie następujących kryteriów przetargowych:

✅ cena – 60 pkt
✅ okres gwarancji całopojazdowej – 20 pkt
✅ okres gwarancji na układ napędowy – 20 pkt

Kinetik zgarnął tutaj łącznie 90 pkt – do pełnej puli zabrakło wyżej gwarancji za okres gwarancji na układ napędowy. Teraz pozostaje już tylko podpisanie umowy. Przypomnijmy, że zamówione autobusy muszą być przystosowane do przewozu min. 20 (MINI) i 50 pasażerów (MIDI), mieć układ drzwi 0-2-0 lub 1-2-0 (dla MINI) oraz 2-2-0 lub 1-2-0 (dla MIDI). Napęd realizowany będzie przez centralny lub osiowy silnik elektryczny o mocy odpowiednio min. 90 kW (MINI) i 120 kW (MIDI). Pojazdy muszą posiadać magazyny energii o pojemności co najmniej 80 kWh i 200 kWh, system rekuperacji oraz ładowarki pokładowe. Kabina kierowcy ma być zamknięta i wyposażona w osobne wejście. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się tapicerowane siedzenia, tablice LED oraz ekrany LCD jako element systemu informacji pasażerskiej.

Planowana dostawa ma nastąpić w ciągu 12 miesięcy od zawarcia umowy. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://transinfo.pl/infobus/mzk-konin-z-jedna-oferta-na-pakiet-dwoch-elektrobusow-jeden-mini-drugi-midi/„”

Karsan e-JEST i e-ATAK pojadą po Koninie. Jest decyzja o wyborze oferty
Karsan e-JEST i e-ATAK pojadą po Koninie. Jest decyzja o wyborze oferty / fot. GAiT

Komentarze