Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Małopolskie będą mieć kolejne autobusy używane. Wybór wszystkich ofert

infobus
14.01.2025 11:02
0 Komentarzy

24 grudnia Koleje Małopolskie poinformowały o wyborze ofert w przetargu na leasing finansowy sześciu używanych autobusów niskowejściowych (LE) i niskopodłogowych (LF).

Przetarg ten obejmował dostawę pojazdów spełniających standardy techniczne i ekologiczne, w tym normy emisji spalin Euro 6. O tym kontrakcie KM pisaliśmy wcześniej w InfoBusie. – podobnie jak o ofercie w zamówieniu na zakup 15 fabrycznie nowych pojazdów z dofinansowaniem CUPT-KPO. Tutaj jednak decyzje jeszcze nie zapadły.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie wymagania musiały spełnić autobusy oferowane w przetargu na leasing finansowy sześciu używanych pojazdów?
  2. Którzy wykonawcy złożyli oferty w poszczególnych zadaniach przetargowych i jakie były ich wartości?
  3. Jakie są plany Kolei Małopolskich dotyczące zakupu nowych autobusów hybrydowych i jakie wyzwania stoją przed tym postępowaniem?
Koleje Małopolskie będą mieć kolejne autobusy używane. Wybór wszystkich ofert
Koleje Małopolskie będą mieć kolejne autobusy używane. Wybór wszystkich ofert / fot. MLD

Co chcieli kolejarze?

Zamówienie Kolei Małopolskich dotyczyło łącznie sześciu autobusów, w tym: trzech autobusów niskowejściowych (LE) trzech niskopodłogowych (LF) W podziale na zadania:

  • Zadanie 1 – Jeden niskopodłogowy autobus o długości do 18.50 metra kategorii M3
  • Zadanie 2 – Jeden niskopodłogowy autobus o długości do 18.75 metra kategorii M3
  • Zadanie 3 – Dwa niskowejściowe autobusy kategorii M3.
  • Zadanie 4 – Jeden niskowejściowy autobus kategorii M3.
  • Zadanie 5 – Jeden niskopodłogowy autobus o długości do 11.00 metra kategorii M3.

Wspólne wymagania to:

Każde zadanie przetargowe przewiduje określone wymogi długości i maksymalnego przebiegu dla pojazdów. Przykładowo, autobusy mają mieć przebieg maksymalnie 400-550 tys. km i muszą być produkowane nie wcześniej niż w latach 2014-2017.

Autobusy będą napędzane silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro VI i mają mieć układy drzwi o konfiguracjach takich jak 1-2-0 czy 2-2-0, co pozwala na optymalne zarządzanie ruchem pasażerskim. Dostawa autobusów ma nastąpić w ciągu miesiąca od podpisania umowy z wybranym dostawcą. Przewidywany okres leasingu wynosi 24 miesiące. KM z ofertami na leasing autobusów używanych / fot. Koleje Małopolskie.

Koleje Małopolskie będą mieć kolejne autobusy używane. Wybór wszystkich ofert / fot. MLD
Koleje Małopolskie będą mieć kolejne autobusy używane. Wybór wszystkich ofert / fot. MLD

Oferta w każdym zadaniu

Do przetargu przystąpiło dwóch wykonawców:

  • mLeasing Sp. z o.o. (Szczecin): Zadanie 3: 1 311 796,16 zł netto / 1 613 508,28 zł brutto. Zadanie 5: 1 108 115,20 zł netto / 1 362 981,70 zł brutto.
  • Alior Leasing Sp. z o.o. (Warszawa) + Aurex-Truck Bogusław Kleszcz (Katowice): Zadanie 1: 1 542 426,16 zł netto / 1 897 184,18 zł brutto. Zadanie 2: 788 419,36 zł netto / 969 755,81 zł brutto. Zadanie 4: 642 672,40 zł netto / 790 487,05 zł brutto.

Czyli w każdym zadaniu zmawiający otrzymał po jednej ofercie i nikt nikomu w drogę nie wchodził. Z kolei kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia wynosiła: 6.846.770,40 PLN brutto w tym:

  • a. Zadanie nr 1: 1 722 147,60 zł
  • b. Zadanie nr 2: 1 057 504,80 zł
  • c. Zadanie nr 3: 1 668 864,00 zł
  • d. Zadanie nr 4: 911 676,00 zł
  • e. Zadanie nr 5: 1 486 578,00 zł

Jak widać, w niektórych zadaniach mamy przekroczenia, a w niektórych oszczędności, dlatego KM przyjęło te propozycje, a za moment na linie MLD wyjadą kolejne niskoemisyjne autobusy.

Link do kontraktu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1009442

Koleje Małopolskie będą mieć kolejne autobusy używane. Wybór wszystkich ofert / fot. MLD
Koleje Małopolskie będą mieć kolejne autobusy używane. Wybór wszystkich ofert / fot. MLD

Autobusy hybrydowe

Jednocześnie Koleje Małopolskie prowadzą postępowanie na zakup 15 nowych autobusów hybrydowych dzięki dofinansowaniu z CUPT-KPO. Pojazdy te mają być wyposażone w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, ładowarki USB oraz zapewniać dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Przetarg obejmuje:

  • 12 autobusów o długości 12 metrów
  • 3 autobusy o długości 13 metrów.

Koleje Małopolskie otrzymały tutaj jedną ofertę od MAN Truck & Bus Polska, która mocno przekracza budżet. Kluczowymi kryteriami oceny są cena (60%) i jakość techniczna (40%), co obejmuje m.in. liczbę miejsc siedzących oraz termin dostawy.

Zakup nowych pojazdów jest częścią strategii przewoźnika, mającej na celu integrację transportu kolejowego i autobusowego oraz rozwój niskoemisyjnego transportu publicznego w regionie. Link do SWZ: https://platformazakupowa.pl/transakcja/996122

Na realizację projektu „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Małopolsce” Koleje Małopolskie uzyskały dofinansowanie w wysokości 130 235 000 zł w ramach programu CUPT-KPO. Dzięki nowym przetargom flota przewoźnika wzbogaci się o pojazdy używane i hybrydowe, co znacznie poprawi komfort i dostępność dla pasażerów.

Komentarze