Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kobierzyce wybrały autobusowego operatora spośród aż 6 ofert. Niższa cena. Umowa podpisana

infobus
01.09.2025 08:02
0 Komentarzy

Kobierzyce podjęły decyzję o wyborze oferty w postępowaniu „Świadczenie publicznego autobusowego transportu zbiorowego na linii 822 i 842”

Gmina Kobierzyce podjęła 24 lipca 2025 r., a umowę zawarto 21 sierpnia 2025 r. Zwycięzcą została Marek Wierzbicki TRAKO Sp. z o.o. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

Wybór oferty i umowa na obsługę linii 822 i 842 w aglomeracji wrocławskiej / fot. UG Kobierzyce
Wybór oferty i umowa na obsługę linii 822 i 842 w aglomeracji wrocławskiej / fot. UG Kobierzyce

Dwie linie

Przedmiot kontraktu dotyczy Gminy Kobierzyce (woj. dolnośląskie, powiat wrocławski) i obejmuje wykonywanie usług przewozowych w dni robocze na liniach 822 i 842 kursujących na terenie Gminy Kobierzyce i Miasta Wrocławia. Zamówienie obejmuje nie tylko sam przewóz osób z bagażem podręcznym, ale także sprzedaż biletów jednorazowych oraz kontrolę dokumentów przewozu – przy czym wpływy z biletów przysługują Zamawiającemu. Wykonawca odpowiada za publikowanie informacji pasażerskiej i udostępnienie Zamawiającemu systemu automatycznej kontroli punktualności wraz z licencją i zasilaniem baz danych, tak by bieżąco raportować statystyki i zestawienia. Zamówienie gwarantuje 137.965 wzkm pracy przewozowej w części podstawowej, a dodatkowo przewidziano prawo opcji do 35.332,50 wzkm. Całość realizowana będzie zgodnie ze wzorem umowy i w trybie przetargu nieograniczonego o numerze RŚZiZP.271.33.2025.

W analizie ofert na etapie otwarcia (11 lipca 2025 r.) wpłynęło sześć propozycji. Marek Wierzbicki TRAKO Sp. z o.o. zaoferował stawkę 14,19 PLN brutto za 1 wzkm (ok. 11,54 PLN netto), łączną cenę dla zamówienia podstawowego 1.957.888,91 PLN brutto oraz z opcją 2.459.299,48 PLN brutto. Dolnośląskie Linie Autobusowe Sp. z o.o. wyceniły 1 wzkm na 14,79 PLN brutto (ok. 12,02 PLN netto), część podstawową na 2.039.840,12 PLN brutto. Turbo-Trans Olejniczak SJ: 15,78 PLN brutto/wzkm (ok. 12,83 PLN netto), podstawa 2.177.087,70 PLN brutto. Mundi Przewóz Osób Paweł Kocjan: 17,50 PLN brutto/wzkm (ok. 14,23 PLN netto), podstawa 2.414.387,50 PLN brutto. Green Bus Logistics sp. z o.o.: 24,16 PLN brutto/wzkm (ok. 19,64 PLN netto), podstawa 3.318.330,94 PLN brutto. GRABOR sp. z o.o. sp.k. zadeklarował 8,75 PLN brutto/wzkm (ok. 7,11 PLN netto) i 1.207.193,75 PLN brutto dla części podstawowej; wartość „oferty łącznej 8,75 PLN brutto” w dokumentacji z otwarcia należy traktować jako oczywistą omyłkę pisarską, bo suma dla podstawy i opcji wynosi ok. 1.516.353,13 PLN brutto przy tej stawce.

Wybór oferty i umowa na obsługę linii 822 i 842 w aglomeracji wrocławskiej / fot. UG Kobierzyce
Wybór oferty i umowa na obsługę linii 822 i 842 w aglomeracji wrocławskiej / fot. UG Kobierzyce

Analiza względem budżetu:

Zamawiający wskazał, że z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w wynosi 3.525.800,00 PLN brutto (w tym 2.820.640,00 PLN brutto na zamówienie podstawowe oraz 705.160,00 PLN brutto na prawo opcji). Wszystkie prawidłowo zsumowane oferty mieściły się w limicie podstawowym, a najkorzystniejsze ekonomicznie były propozycje z przedziału 14,19–14,79 PLN brutto/wzkm. Ostatecznie zawarta umowa z Marek Wierzbicki TRAKO Sp. z o.o. opiewa na 2.276.936,60 PLN brutto (ok. 1.851.167,97 PLN netto), co przy zaoferowanej stawce 14,19 PLN brutto/wzkm odpowiada poziomowi ok. 11,54 PLN netto/wzkm. W ujęciu redakcyjnym spełnia to wymóg podania ceny jednostkowej netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus electric na poziomie – 11,54 PLN netto (w tym postępowaniu rozumianą jako stawka netto za 1 wzkm).

Teraz czekamy na publikację pełnej punktacji według kryteriów przetargowych i ewentualnych informacji o starcie realizacji umowy. Zgodnie z SIWZ/SWZ wybór został dokonany w oparciu o kryteria oceny ofert, m.in.:
✅ cena za 1 wzkm
✅ parametry taboru i standard usług (m.in. klimatyzacja)
✅ wiek i emisja spalin pojazdów
✅ rozwiązania organizacyjne i dostępność systemów raportowych

Na koniec warto przypomnieć kilka informacji technicznych z dokumentacji: Zamawiający preferował obsługę linii 822 i 842 w dni robocze na terenie gminy i Wrocławia, z pełną obsługą procesu sprzedaży biletów na rzecz Zamawiającego oraz kontrolą dokumentów przewozu. Wymagane jest publikowanie informacji dla pasażera i udostępnienie w siedzibie gminy licencjonowanego oprogramowania do automatycznej kontroli punktualności wraz z bieżącym zasilaniem danych i raportowaniem statystyk. Przewidziano prawo opcji na dodatkowe przewozy do 35.332,50 wzkm. Z dokumentów ofertowych wynika, że oferenci deklarowali tabor z klimatyzacją i spełniający co najmniej Euro 6d, a średni wiek pojazdów w większości propozycji oscylował w okolicach roczników 2024–2025. Realizacja usług następować ma zgodnie z wzorem umowy i rozkładami w dni robocze – zgodnie z zakresem opisanym w rozdziałach dotyczących pracy przewozowej i standardów obsługi pasażera.

Szczegółowe we informacje o zamówieniu na: https://ugk.logintrade.net/zapytania_email,201168,c60c796826effb1cd1cd7cdda2542678.html

Wybór oferty i umowa na obsługę linii 822 i 842 w aglomeracji wrocławskiej / fot. UG Kobierzyce
Wybór oferty i umowa na obsługę linii 822 i 842 w aglomeracji wrocławskiej / fot. UG Kobierzyce

Komentarze