Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kłosok blisko 10-letniego kontraktu na linie w Rybniku. Z pięcioma autobusami

infobus
06.11.2024 17:07
0 Komentarzy

4 listopada Miasto Rybnik otworzyło oferty w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest obsługa pasażerów w transporcie komunikacji miejskiej.

Do zamawiającego wpłynęła jedna oferta. Umowa z wykonawcą ma obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku do 31 grudnia 2034 roku.

Spis treści:

  1. Na jaki okres planowana jest umowa na obsługę transportu miejskiego w Rybniku?
  2. Ile wynosiła cena oferty złożonej przez konsorcjum Kłosok i Jutrans?
  3. Jaki typ autobusów (długość i wymagania techniczne) jest wymagany do realizacji tej umowy?
Kłosok blisko 10-letniego kontraktu na linie w Rybniku
Kłosok blisko 10-letniego kontraktu na linie w Rybniku

Rybnickie Wozokilometry

Przedmiotem zamówienia jest obsługa przewozów pasażerskich w transporcie zbiorowym 4 autobusami podstawowymi oraz minimum jednym rezerwowym.

Szacowana planowana wielkość pracy eksploatacyjnej w całym okresie świadczenia usług wynosi 4.058.000 wozokilometrów.

W całym okresie realizacji umowy łączna wielkość pracy eksploatacyjnej nie zmniejszy się o więcej niż 15% wartości bazowej, tj. 608.700 wozokilometrów. Łączna gwarantowana minimalna wielkość pracy eksploatacyjnej wyniesie 3.449.300 wozokilometrów.

Praca eksploatacyjna będzie wykonywana we wszystkie dni tygodnia przez okres całego roku. Obsługa linii będzie odbywać się według zapotrzebowania zgłaszanego przez zamawiającego.

Kłosok blisko 10-letniego kontraktu na linie w Rybniku
Kłosok blisko 10-letniego kontraktu na linie w Rybniku

Wymagany tabor

Do obsługi linii, wykonawca powinien skierować autobusy o długości 12 m (+/- 5%), wyprodukowane nie wcześniej niż w 2024 roku. Będą to konstrukcje z niską podłogą na całej długości pojazdu, bezstopniową, z drzwiami bez stopni wejściowych. Wejście na pokład autobusów ma odbywać się przez troje drzwi. Autobusy mogą być o napędzie zeroemisyjnym, spalinowym albo hybrydowym. Wymogiem jest wyposażenie pojazdów w klimatyzowaną przestrzeń pasażerską.

Autobusy muszą posiadać oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko kierowcy, aby kierowca był osłonięty w przypadku bezpośredniego ataku pasażera. Przegroda musi posiadać okienko do sprzedaży biletów oraz musi zapewniać komunikację głosową z pasażerem.

Pojazdy powinny być wyposażone w komplet tablic zewnętrznych wyświetlających informacje w kolorze białym oraz w tablicę informacji wewnętrznej wyświetlającą całą trasę danego kursu, przystanek po przystanku.

Kłosok blisko 10-letniego kontraktu na linie w Rybniku
Kłosok blisko 10-letniego kontraktu na linie w Rybniku

Jedna oferta

4 listopada Rybnik otworzył ofertę od jednego zainteresowanego podmiotu. Jest nim:

  • konsorcjum firm: Kłosok sp. z o.o. sp.k. i Jutrans sp. z o.o. – cena 52.145.300,00 PLN brutto, co daje 12,85 PLN brutto/wzkm.

Oferta ta mieści się z budżecie zamawiającego. Urzędnicy na 10-letni kontrakt mają przygotowaną sumę 54.985.728,00 PLN. W tej sytuacji akceptacja oferty powinna być formalnością.

Przetarg znajduje się na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a30754cc-aaeb-49ff-a022-c11d78ffc2a1

Komentarze