Kleszczewo unieważniło przetarg na autobusy hybrydowe. Zabrakło kasy w CUPT-KPO
8 listopada Gmina Kleszczewo unieważniła przetarg na dostawę czterech autobusów pozamiejskich „mild hybrid” kategorii MAXI.
Zakup tych autobusów miał zostać dofinansowane w ramach programu CUPT-KPO – o jego ostatecznych wynikach pisaliśmy wcześniej – niestety, pieniędzy nie wystarczyło na wielkopolski projekt pieniędzy i samorząd musiał unieważnić to postępowanie. Na siedem dni przed składaniem ofert.
SPIS TRESCI:
- Ile autobusów „mild hybrid” planowała zakupić Gmina Kleszczewo w unieważnionym przetargu?
- Jakie było główne źródło dofinansowania planowanego zakupu autobusów?
- Jakie kryterium miało największy wpływ na ocenę ofert w tym przetargu?
KRYTERIA OCENY OFERT
Jak wyjaśniło Kleszczewo:
-„Zamawiający ubiegał się o dofinansowania przedmiotowego zadania z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania odporności- inwestycje El.1.2. Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy) w ramach konkursu KPOD.09.05.-IW.02.-001/24 w wysokości 80% kwoty netto zakupu autobusów. W dniu 5 listopada 2024 r. otrzymał pismo z Centrum Unijnych Projektów Transportowych informacje, iż przedsięwzięcie otrzymało ocenę pozytywną. Jednakże, pomimo że przedsięwzięcie spełnia kryteria wyboru horyzontalne, formalne i merytoryczne li stopnia, jak również w zakresie kryteriów merytorycznych I stopnia uzyskało wymaganą liczbę punktów, nie zostało zakwalifikowane do objęcia wsparciem z uwagi na przekroczenie limitu, o którym mowa w§ 2 ust. 1 regulaminu. Ponadto Zamawiający informuje, że przewidział w treści ogłoszenia o zamówieniu OJ 115/2024 z 14/06/2024 r. w pkt. 5.1. możliwość unieważnienia postępowania przetargowego na podstawie art. 257 ust.1. Zamawiający nie może zwiększyć środków na sfinansowanie zamówienia i dlatego zasadne jest unieważnienia postępowania na podstawie art. 257 ust. 1 – napisał samorząd.
Historycznie przypomnijmy, że zamawiający chciał wybrać najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny czterech kryteriów: ceny (60%), właściwości techniczno-eksploatacyjnych (16%), zużycia paliwa potwierdzonego protokołem SORT3 (11%), warunków gwarancji i serwisu (13%). W kryteriach technicznych najwięcej punktów Kleszczewo przyznawało za następujące rozwiązania:
- każde dodatkowe miejsce siedzące dostępne bezpośrednio z niskiej podłogi powyżej 8 miejsc: zlokalizowane przed tylną osią – 0,4 pkt, maksymalnie – 4 pkt,
- zaoferowanie przez wykonawcę we wszystkich pojazdach 3-częściowej szyby czołowej składającej się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 2 pkt,
- możliwość regulacji wysokości i nachylenia kolumny kierowniczej wraz ze zmianą nachylenia deski rozdzielczej – 1 pkt,
- za każde zaoferowane dodatkowe okno uchylne powyżej 4 okien – 0,5 pkt,
- jednak nie więcej niż 2 pkt,
- za zaoferowanie przez wykonawcę we wszystkich oferowanych pojazdach 3 – częściowego zderzaka przedniego – 2 pkt,
- za zaoferowanie autobusów spełniających wymóg niepalności dla wszystkich elementów nadwozia stanowiących wyposażenie przedziału pasażerskiego oraz kabiny kierowcy , tj. spełniających spełniają warunek niepalności – czego potwierdzeniem jest homologacja EWG pojazdu odnośnie do palności, uzyskana zgodnie z warunkami określonymi w Regulaminie nr 118 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ – 2 pkt,
- wykonanie poszycia bocznego w sposób umożliwiający wymianę jego poszczególnych elementów bez konieczności jego późniejszego klejenia, zgrzewania lub spawania – 3 pkt.
Jak widać kryteria oceny ofert jasno i precyzyjnie wskazują jakie preferencje ma zamawiający. Są one zbieżne ze specyfikacją techniczną jednej marki. Mowa tu oczywiście o Solarisie, który w kryteriach technicznych mógł liczyć na komplet punktów.
Autobusy dla KLESZCZEWA
Nowe autobusy miały mieć długość od 11,8 do 12,2 m i miały być zdolne pomieścić minimum 104 pasażerów, w tym co najmniej 25 na miejscach siedzących. Wymiana pasażerów miała odbywać się przez troje drzwi o jednakowej szerokości skrzydeł, z szerokością czynną drzwi wynoszącą nie mniej niż 1000 mm. Pojazdy miały być napędzane czterosuwowym silnikiem Diesla, 6-cylindrowym, chłodzonym cieczą, spełniającym normę czystości spalin Euro 6, o mocy powyżej 200 kW. Dodatkowo, napęd miał wspomagać silnik elektryczny o mocy znamionowej co najmniej 12 kW, który miał wspierać napęd pojazdu i wykorzystywać funkcję rekuperacji oraz magazynowania energii.
Miejsce pracy kierowcy miało być wyposażone w półzamkniętą kabinę z oszklonymi drzwiami zamykanymi na zamek. W kabinie miały znajdować się alkomat, schowek z uchylnymi pokrywami, radioodbiornik, podstawka pod rozkład jazdy z lampką oraz gniazdo USB. Przedział pasażerski miał być wyposażony w modułowe siedzenia z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym, wykonane w kolorystyce uzgodnionej z zamawiającym.
Informację pasażerską zewnętrzną miały zapewniać kompletne diodowe, elektroniczne tablice informacyjne w kolorze białym. Wnętrze pojazdu miało zawierać tablicę podsufitową wyświetlającą informacje w kolorze czerwonym oraz tablicę boczną LCD o przekątnej minimum 38 cali, prezentującą przebieg trasy. Dodatkowo autobusy miały być wyposażone w system zliczania pasażerów.
Historyczny link do postępowania na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/935883
Komentarze