Kierowczynie PKM Tychy przeszkolone z samoobrony. Agresywni pasażerowie bez szans
Kierowcy transportu publicznego codziennie mierzą się z różnymi wyzwaniami, w tym sytuacjami potencjalnie niebezpiecznymi.
W odpowiedzi na te zagrożenia, PKM Tychy we współpracy ze Strażą Miejską zorganizował specjalistyczne szkolenia z samoobrony dla swoich kierowczyń autobusów miejskich. Program, który trwał od lutego do grudnia 2024 roku i objął 32 uczestniczki.
Rozkład jazdy:
- Jaki był główny cel szkolenia z samoobrony dla kierowczyń PKM Tychy?
- Kto prowadził szkolenie dla uczestniczek?
- Jakie umiejętności zdobyły kierowczynie podczas kursu?
Profesjonalne szkolenie
Szkolenie prowadzone było przez wykwalifikowanych instruktorów: st. insp. Honoratę Bończak, st. insp. Radosława Wałkowicza oraz insp. Kazimierza Zięcinę. Jego celem było nabycie praktycznych umiejętności z zakresu samoobrony, które mogą pomóc kierowczyniom w sytuacjach zagrożenia, wynikających np. z agresywnych zachowań pasażerów. Program obejmował techniki unikania konfrontacji, sposoby neutralizacji ataku oraz skuteczne metody powstrzymywania agresora.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Komendant Straży Miejskiej w Tychach, Sebastian Kokoszka, otrzymał oficjalne podziękowania za współpracę przy organizacji szkolenia od dyrektora ds. Przewozów Pasażerskich PKM Tychy, Daniela Szczurka.
Transport publiczny wymaga nie tylko sprawnych pojazdów i dobrych rozwiązań logistycznych, ale również zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom i pasażerom. Kierowcy autobusów są często pierwszą linią kontaktu w sytuacjach konfliktowych i muszą być przygotowani na różne scenariusze.
-"Inicjatywa ta stanowi istotny krok w kierunku poprawy warunków pracy kierowczyń oraz wzmocnienia ich poczucia bezpieczeństwa – podkreślają tyscy strażnicy miejscy.
Wprowadzenie takiego programu może być inspiracją dla innych przewoźników w Polsce. Regularne szkolenia z zakresu samoobrony i radzenia sobie w sytuacjach stresowych zwiększają kompetencje kierowców i pozwalają im skutecznie reagować w kryzysowych momentach. W czasach, gdy agresja w komunikacji miejskiej staje się coraz większym problemem, takie inicjatywy są kluczowe dla zapewnienia komfortu pracy i ochrony zarówno pracowników, jak i pasażerów.
Komentarze