Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kiel Polska od 20 lat na rynku

infobus
22.06.2017 08:20
0 Komentarzy

Firma Kiel, producent siedzeń, już od 20 lat ma swój zakładw Polsce. Kiel Polska Sp. z o.o. w Nowym Tomyślu została założona 1 kwietnia 1997 r. „wyłącznie“ jako zakładmontażowy.

Z biegiem lat przedsiębiorstwo rozrosło się, projektując iprodukując siedzenia dla autobusów miejskich, podmiejskich i dalekobieżnych,które z sukcesem sprzedawane są na całym świecie. W obrębie koncernu firma KielPolska spełnia dziś znaczącą rolę.

2 i 3 czerwca miałymiejsce uroczystości jubileuszowe z udziałem około 1000 osób – gości orazpracowników z rodzinami.

Pozycja w Grupie

Siedziba firmy Kiel Polska Sp. z o.o. w Nowym Tomyślu, tozakład wchodzący w skład koncernu, zatrudniający największą liczbę pracownikóww całej grupie – około 400 osób. Firma projektuje nowe siedzenia i rozwijadotychczasowe ich modele. Od kilku latKiel Polska w ścisłym porozumieniu z Kiel Niemcy produkuje również siedzeniakolejowe dla renomowanych producentów taboru szynowego w Europie Wschodniej.Nowoczesne działy produkcyjne obejmujące tłoczenie, gięcie, obróbkę CNC,spawanie, lakierowanie, montaż i tapicernię pokrywają kompleksowe zapotrzebowanialinii produkcyjnej. Zakład posiada również własną szwalnię.

Kiel Polska jest dostawcą dla wymagających klientów z całejEuropy, a także z USA, Chin i Meksyku, generując roczny obrót o wartości ponad.30 mln EUR (2016).

Od 1997 r. do dziś

Impulsem do założenia spółki Kiel Polska Sp. z o.o. wkwietniu 1997 r. byli zleceniodawcy z branży autobusowej mający swoją siedzibęw Polsce, którzy chcieli bliższej lokalizacji swoich dostawców, ułatwiając imrozwiązania logistyczne. Firma Kiel w obecnej siedzibie skoncentrowała siępierwotnie na montażu elementów składowych i podzespołów dla siedzeńautokarowych (Tour, Travel i Comfort) dla klientów Neoplan i Volvo. Następnieświadczyła usługi produkcyjne w zakresie kompletnych siedzeń oraz takichakcesoriów wyposażenia jak podłokietniki i podnóżki.

Na późniejszym etapie dołączono jeszcze program obejmującyautobusy miejskie z siedzeniami Kiel 1 oraz Centra, a także siedzeniaspecjalnego przeznaczenia, jak VAL i Metro. Przeniesienie produkcji linii Litez Nördlingen do Polski w 2004 r. dodatkowo poszerzyło asortyment firmy.

Kolejnym strategicznym krokiem było utworzenie w 2005 r.centralnej szwalni dla wszystkich modeli marki Kiel produkowanych w Polsce.Głównie to tutaj produkowane są kompletnetapicerki do projektów kolejowych.

Stworzenie własnego działu rozwoju w zakresie autobusówmiejskich i międzymiastowych w roku 2007 dodatkowo wzmocniło znaczenielokalizacji. Produkowane tutaj wyroby znajdują uznanie również w innychkrajach. W Nowym Tomyślu zaprojektowano modele z rodziny Ligero, Citos i Intraoraz wszelkie siedzenia specjalnego przeznaczenia i siedzenia składane, a takżesystemy mocowania oparć i siedzeń przeznaczonych dla pasażerówniepełnosprawnych („mobility aid securement and occupant restraint system“) wUSA. Modele te są tutaj produkowane do dziś. Kolejnym „dzieckiem“ polskiejsiedziby był model Sintro, sprzedawany z powodzeniem dla MAN w Paryżu (RATP)oraz przedsiębiorstw transportu podmiejskiego w wielu miastach niemieckich, jaknp.: w Kolonii czy Bonn

Dodatkowo firma Kiel produkuje również siedzenia kolejowedla renomowanych producentów taboru szynowego, jak Bombardier, PESA oraz Newagna rynku polskim.

Systematyczny wzrost wymagał ciągłego powiększenialokalizacji: początkowo do produkcji wykorzystywano pomieszczenie firmowe opowierzchni ok. 300 m2.

Z początkiem 2004 r. nastąpiła przeprowadzka do nowychpomieszczeń o powierzchni 5000 m2. Rosnące wymagania co do zakresu i wariantumontowanych siedzeń wymusiły konieczność budowy w 2012 r. hali, co spowodowałopowiększenie powierzchni firmy do 10.500 m2.

Komentarze