KGHM inwestuje w nowy tabor pracowniczy. Mercus Logistyka stawia na Iveco
Mercus Logistyka, operator logistyczny w Grupie Kapitałowej KGHM Polska Miedź, konsekwentnie modernizuje flotę przeznaczoną do przewozów pracowniczych.
W ostatnich dniach Wydział Przewozów Osobowych w Lubinie odebrał dziewięć nowoczesnych autobusów Iveco Crossway Line o długości 10,8 m, które już wkrótce będą oznakowane logotypem Mercus.
Rozkład jazdy:
- Ile nowych autobusów Iveco Crossway Line trafiło do Mercus Logistyka w Lubinie?
- Jakie systemy bezpieczeństwa zostały zastosowane w nowych pojazdach?
- Jaką rolę pełni spółka Mercus Logistyka w Grupie KGHM?
Nowe autobusy KGHM
Nowe pojazdy mają obsługiwać trasy międzymiastowe i regionalne, zapewniając wyższy komfort i bezpieczeństwo pracowników Zagłębia Miedziowego. Jak podkreśla spółka, nadrzędnym celem jest podnoszenie jakości usług transportowych oraz zwiększanie niezawodności floty.
Iveco Crossway Line 10,8 m to konstrukcja przygotowana do pracy na średnio obciążonych trasach. Atutem pojazdów jest kompaktowa długość, ułatwiająca manewrowanie w miastach i dojazd do mniejszych przystanków.
Autobusy wyposażono m.in. w:
- systemy bezpieczeństwa ABS i ESP,
- system monitorowania martwego pola,
- drzwi z funkcją autorewersu,
- układ sygnalizacji pożarowej,
- ergonomiczne siedzenia i zwiększone odstępy między rzędami,
- klimatyzację i ciche jednostki napędowe z dobrą izolacją akustyczną,
- oświetlenie LED oraz gniazda USB przy każdym siedzeniu,
- kamery monitorujące wnętrze i otoczenie pojazdu.
Dzięki temu nowe autobusy zapewnią pasażerom komfort podróży i wyższy poziom bezpieczeństwa, a operatorowi – niższe koszty utrzymania i zgodność z najnowszymi normami technicznymi.
Zakupowe tło
Mercus Logistyka sp. z o.o. jest spółką w 100% należącą do KGHM. Powstała w 1991 r., a od 2015 r. działa w obecnej formie, pełniąc rolę strategicznego operatora logistycznego Grupy. Obsługuje dostawy materiałowe, przewozy pracownicze i usługi transportowe na rynku zewnętrznym. W ostatnich latach spółka realizuje systematyczną wymianę i rozbudowę floty:
- w 2024 r. odebrała 7 nowych dostawczych Fiatów,
- prowadziła postępowania przetargowe na zakup 5 autobusów międzymiastowych i 2 minibusów,
- organizowała branżowe wydarzenie „Mercuriusz 2025”, podczas którego prezentowano innowacje dla sektora wydobywczo-hutniczego.
Dzięki inwestycjom w Iveco Crossway Line, Mercus Logistyka jeszcze mocniej umacnia swoją pozycję jako operator transportu w KGHM. Nowy tabor oznacza bezpieczniejszy i wygodniejszy przewóz pracowników kopalń i hut, a także lepsze wykorzystanie zasobów w przewozach międzymiastowych. To kolejny krok w realizacji strategii KGHM, która stawia na modernizację zaplecza logistycznego i poprawę jakości usług transportowych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze