Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

KDD Trans z najkorzystniejszą ofertą w Bydgoszczy

infobus
31.01.2014 21:32
0 Komentarzy

30 stycznia br. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy opublikował informację o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na obsługę linii autobusowych nr 55, 67 i 69 w okresie od 1 września 2014 roku do końca 2022 roku. Zgodnie z naszymi wcześniejszymi informacjami najlepsza okazała się propozycja firmy KDD Trans z Niemcza. Jeżeli ta decyzja się uprawomocni (pozostali uczestnicy postepowania mają 10 dni na ewentualne protesty), ZDMiKP podpisze umowę z przewoźnikiem z Niemcza i we wrześniu na ulice Bydgoszczy wyjadą 33 nowe klimatyzowane autobusy z bezprzewodowym internetem, w tym 21 sztuk w wersji przegubowej i 12 szt. w wersji solo, 12-metrowej.Każdy z autobusów ma być fabrycznie nowy i wyprodukowany po III kwartale roku 2013. Najprawdopodobniej będą to modele marki Solbus zasilane LNG, czyli podobnie jak to miało miejsce w Olsztynie, gdzie od 1 października 2013 r. KDD w kooperacji z Blue Line świadczy usługi przewozowe na liniach 9, 13, 20 i 25. Tam w ruchu jest 11 szt. Solbusów SM 12 LNG. Jak można przeczytać w Gazecie Pomorskiej ocena pracy przewoźnika w tym mieście jest całkiem dobra. –„Na samym początku naszej współpracy były drobne problemy – przyznaje Paweł Pliszka, rzecznik olsztyńskiego Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu. – Pojawiły się zastrzeżenia do ubioru i zachowania kierowców. Drobne zamieszanie było też z materiałami wyświetlanymi na monitorach w środku autobusów. Ale w dwa tygodnie osiągnęliśmy bardzo przyzwoity standard, i dziś, w szkolnej skali od 1 do 6 możemy chyba ocenić usługi tego przewodnika na solidne cztery z plusem, albo nawet i piątkę”- dodaje.

Solbus SM 12 LNG
W bydgoskim przetargu KDD pokonało czterech konkurentów: MZK Bydgoszcz, Mobilis, Arriva i PKS Bydgoszcz. Przewoźnik z Niemcza zaproponował najniższe stawki i tym samym wygrał walkę o kontrakt. Oferta w firmy w zakresie obsługi linii krótszym taborem to 6,9 zł za każdy wzkm, natomiast w przypadku autobusów przegubowych to 7,4 zł za każdy wzkm. Punktacja w przetargu (w zakresie tylko jednego kryterium –najniższej ceny) przedstawiła się następująco:
– KDD Trans –100 pkt.
– MZK Bydgoszcz –93,99 pkt
– Mobilis –91,92 pkt
– Arriva –89,51 pkt
– PKS Bydgoszcz –83,16 pkt
Łączna wartość oferty KDD Trans z Niemcza to 6 mln 826 tys. zł rocznie. Najdroższą ofertę na poziomie 8 mln 208 tys. zł złożyło bydgoskie PKS. Decyzja o zmianie przewoźnika obsługującego trzy linie autobusowe oznacza, że pracę straci kilkudziesięciu pracowników Mobilisu i MZK. Część z nich, prawdopodobnie, przejmie KDD Trans. Dodatkowo prywatna spółka Warszawy będzie musiała wycofać się z miasta nad Brdą. Najnowszy przetarg jest także kluczowy dla Miejskich Zakładów Komunikacyjnych, ponieważ na podstawie stawek w nim zaproponowanych, miasto chce ustalić cenę za usługi przewoźnika miejskiego, obsługującego 26 linii autobusowych. Z opublikowanych w lokalnej prasie informacji wynika, że aktualne stawki MZK Bydgoszcz to 7,23 zł w przypadku autobusów długich i 6,39 zł w przypadku autobusów krótkich. To by oznaczało mniej niż cena zaproponowana przez KDD w najnowszym przetargu…

Komentarze