Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jedna propozycja w przetargu na autobus niskoemisyjny dla MZK Krotoszyn

infobus
13.04.2025 13:02
0 Komentarzy

10 kwietnia 2025 roku Miejski Zakład Komunikacji w Krotoszynie otworzył oferty w przetargu na dostawę autobusu niskoemisyjnego klasy międzymiastowej.

W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta, złożona przez firmę ABP Bus & Coach.

Rozkład jazdy:

  1. Kto złożył jedyną ofertę w przetargu na autobus dla MZK Krotoszyn i jaka była jej wartość brutto?
  2. O ile przekroczony został budżet zamawiającego w stosunku do złożonej oferty?
  3. Jakie były trzy główne kryteria oceny ofert w tym postępowaniu przetargowym?
Krotoszyn z jedną ofertą na niskoemisyjny autobus.
Krotoszyn z jedną ofertą na niskoemisyjny autobus/ fot. MZK Krotoszyn

Kategoria MIDI

Przedmiotem krotoszyńskiego postępowania była dostawa jednego fabrycznie nowego autobusu niskoemisyjnego kategorii II, który zostanie przeznaczony do obsługi komunikacji międzymiastowej i podmiejskiej. Zamówienie, prowadzone w trybie podstawowym bez negocjacji, dotyczyło pojazdu o długości od 10,5 do 11 metrów, oferującego minimum 45 miejsc siedzących i 26 stojących.

W postępowaniu złożono tylko jedną ofertę: ABP Bus & Coach zaproponowało realizację zamówienia za kwotę 1.102.080 PLN brutto, co odpowiada 896.000 PLN netto za model Crossway 10,8M Line.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 1.100.000 PLN brutto, co oznacza, że propozycja ABP przekroczyła budżet o zaledwie 2.080 PLN brutto, czyli niespełna 0,2%. Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ cena – 60%
✅ okres gwarancji – 20%
✅ pojemność skokowa silnika – 20%

Krotoszyn z jedną ofertą na niskoemisyjny autobus.
Krotoszyn z jedną ofertą na niskoemisyjny autobus.

Opis techniczny:

Zamówiony autobus ma być pojazdem z dwiema parami drzwi w układzie 1-1-0 i przestrzenią pasażerską dla ponad 70 osób. Nadwozie wyposażone będzie w przelotowe bagażniki, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy, rolety elektryczne, mikrofon, system audio i tachograf. Fotele dla pasażerów muszą być w pełni tapicerowane, z dwupunktowymi pasami bezpieczeństwa.

Pojazd musi spełniać normę emisji spalin Euro VI i być wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy od 235 do 270 kW oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak ESP, EBS czy retarder. Zgodnie z założeniami, pojazd ma posiadać bogate wyposażenie komfortowe, klimatyzację, bagażniki przelotowe, system nagłośnienia, fotele z pasami i półki bagażowe.

Autobus powinien zostać dostarczony zgodnie z harmonogramem określonym w dokumentacji przetargowej, a jego pełna specyfikacja ma spełniać wymogi ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury dotyczącego warunków technicznych pojazdów.

Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest pod adresem: https://www.przetargi.egospodarka.pl/20017134101

Komentarze