Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jedna oferta w powtórzonym przetargu na MEGA autobusy wodorowe dla MZK Bielsko-Biała

infobus
18.03.2025 15:07
0 Komentarzy

18 marca Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej poinformował o otwarciu oferty w przetargu na dostawę dwóch przegubowych autobusów wodorowych klasy I kategorii MEGA.

To drugie podejście bielskiego MZK do zakupu tych pojazdów. Poprzedni przetarg, który obejmował dostawę sześciu autobusów na wodór, został w styczniu unieważniony w części dotyczącej właśnie dwóch 18-metrowców. MZK w uzasadnieniu podał, że oferta była niezgodna z warunkami zamówienia. Przyjęta została natomiast propozycja firmy Solaris Bus&Coach na dostawę czterech autobusów 12-metrowych. MZK zapłaci za nie 15,1 mln zł. Mają dotrzeć w 14 miesięcy po podpisaniu umowy. O tym ponowionym zamówieniu pisaliśmy już w TransInfo wcześniej

Rozkład jazdy:

  1. Jaka firma złożyła ofertę na dostawę autobusów wodorowych dla MZK Bielsko-Biała?
  2. Jaki budżet brutto przewidziano na realizację zamówienia?
  3. Jakie są trzy główne kryteria oceny ofert w przetargu?
Jedna oferta na MEGA autobusy wodorowe dla MZK Bielsko-Biała / fot. KMBB

Jedna oferta

Ofertę na dostawę autobusów złożyła tylko jedna firma – Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.. Firma zaoferowała dostawę dwóch autobusów wodorowych za cenę 9.400.000,00 PLN netto (11.562.000,00 PLN brutto). Jest to jedyna oferta, która spełnia wymagania przetargowe i została poddana dalszej analizie przez zamawiającego. Cena netto za pojazd Urbino 18 hydrogen to 4.700.000 PLN, co stanowi około 70% całkowitego budżetu przeznaczonego na realizację zamówienia.

Zgodnie z dokumentacją przetargową, Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej przewidział budżet na poziomie 11.808.000,00 PLN brutto (z czego 5.904.000,00 PLN netto przypada na jeden pojazd). Złożona oferta Solaris mieści się w ramach dostępnych środków, co stanowi pozytywny sygnał dla dalszej realizacji kontraktu.

Obecnie zamawiający czeka na decyzję, która zostanie podjęta na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji. Zgodnie z regulacjami przetargowymi, ocena ofert będzie oparta na trzech głównych kryteriach:

Cena – 65%

Rozwiązania techniczne – 15%

Warunki gwarancji – 20%

Po ogłoszeniu decyzji, firma wybrana do realizacji dostawy autobusów przystąpi do podpisania umowy z MZK Bielsko-Biała.

Zgodnie z wymaganiami przetargu, oferowane autobusy wodorowe mają mieć długość od 17,5 m do 18,75 m i wysokość nie przekraczającą 3,4 m. Pojazdy mają być wyposażone w centralny silnik napędzający trzecią oś o mocy minimum 220 kW, system odzyskiwania energii podczas hamowania oraz akumulator trakcyjny o pojemności minimum 45 kWh. Pojazdy będą wyposażone w ogniwa paliwowe o mocy min. 100 kW, które zasilają je wodorem z magazynów ciśnieniowych. Zasięg na jednym tankowaniu ma wynosić co najmniej 300 km. Link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1054883

Jedna oferta na MEGA autobusy wodorowe dla MZK Bielsko-Biała
Jedna oferta na MEGA autobusy wodorowe dla MZK Bielsko-Biała

Plus elektryki i diesle

MZK pod koniec stycznia ogłosiło również przetarg na dostawę elektrycznych autobusów: dwunastu 12-metrowych i czterech 18-metrowych. Trwa rozpatrywanie złożonych ofert. Firma chciałaby, żeby pierwsze sześć MAXI pojazdów dotarło do niej w lutym przyszłego roku, a reszta cztery miesiące później. W przypadku zamówienia na MEGA autobusy przegubowe, firma planuje otrzymać je w kwietniu 2026 roku.

Przewoźnik chce też wyleasingować 19 nowych autobusów spalinowych, w tym cztery przegubowe. Aktualnie wyznaczony termin składania ofert upływa 3 kwietnia. Pojazdy miałyby trafiać do Bielska-Białej przez trzy lata począwszy od przyszłego roku. Po spłacie wszystkich rat autobusy przejdą na własność MZK.

Według planów inwestycyjnych przewoźnika do 2029 roku dotrze do niego łącznie 68 nowych pojazdów, a 49 najstarszych zostanie wycofanych. Tabor liczy ponad 130 autobusów.

Komentarze