Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jedna oferta w MZK Kędzierzyn-Koźle na dwa autobusy. Ponad budżetem

infobus
11.04.2025 08:07
0 Komentarzy

10 kwietnia 2025 roku Miejski Zakład Komunikacyjny w Kędzierzynie-Koźlu przeprowadził otwarcie ofert w przetargu na zakup dwóch zeroemisyjnych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą do ładowania.

Pierwsze elektrobusy do MZK Kędzierzyn-Koźle dostarczyła firma MAN. Kolejne tego typu autobusy zamówiono już w Bolechowie i wszystko wskazuje na to, że tym razem również tak będzie. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów chce zakupić MZK Kędzierzyn-Koźle w ramach przetargu z 10 kwietnia 2025 roku?
  2. Jaka firma złożyła jedyną ofertę w tym postępowaniu?
  3. O ile złotych brutto oferta przekroczyła budżet przewidziany na realizację zamówienia?
Otwarcie ofert na elektrobusy w Kędzierzynie-Koźlu / fot. MZK Kędzierzyn-Koźle

Co chciał Kędzierzyn?

Przetarg MZK Kędzierzyn-Koźle dotyczy dostawy dwóch nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI o długości od 11,8 do 12,2 metra, zdolnych pomieścić co najmniej 70 pasażerów, w tym minimum 26 na miejscach siedzących. Pojazdy mają być wyposażone w układ drzwi 2-2-2, klimatyzację, system monitoringu, informację pasażerską oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami.

Elektrobusy mają być wyposażone w silniki elektryczne o mocy co najmniej 160 kW, zapewniające prędkość i przyspieszenie odpowiednie dla miejskiego transportu zbiorowego. Magazyny energii o pojemności nominalnej nie mniejszej niż 260 kWh mają gwarantować zasięg operacyjny adekwatny do potrzeb przewoźnika. Ładowanie pojazdów przewidziano zarówno poprzez złącze plug-in, jak i za pomocą pantografu, co zwiększy elastyczność eksploatacji.

Zamówienie obejmuje również montaż jednej mobilnej ładowarki przewodowej dwustanowiskowej o łącznej mocy co najmniej 80 kW oraz zaprojektowanie i wykonanie infrastruktury dla ładowarki pantografowej o mocy 250 kW, która zostanie zainstalowana przy ul. Bolesława Chrobrego.

Otwarcie ofert na elektrobusy w Kędzierzynie-Koźlu /

Jedna oferta

Podczas otwarcia ofert, które miało miejsce 10 kwietnia 2025 roku o godzinie 11:00, złożono jedną ofertę od firmy Solaris Bus & Coach. Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia wynosiła 8.600.000 PLN brutto.

Oferta firmy Solaris Bus & Coach opiewała na 9.643.200 PLN brutto / 7.839.837 PLN netto. Oznacza to, że cena jednostkowa netto za Urbino 12 electric wynosi 3.919.918 PLN netto, w tym mocno rozbudowana infrastruktura ładowania.

Analizując przedstawioną ofertę, warto zauważyć, że przekracza ona założony budżet o 1.043.200 PLN brutto. Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

  • Cena (60%)
  • Ocena techniczno-eksploatacyjna autobusów (35%)
  • Okres udzielonej gwarancji na cały autobus (5%)

Planowany termin dostawy autobusów oraz uruchomienia infrastruktury ładowania to 12 miesięcy od daty podpisania umowy. Link do przetargu na https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c207f5bb-d9c1-4204-a3b1-b9b46bb8280b

Komentarze