Jedna oferta na leasing dwóch autobusów hybrydowych dla JLA Jarocin
19 lutego 2025 roku Jarocińskie Linie Autobusowe (JLA) dokonały otwarcia ofert w przetargu na leasing operacyjny dwóch nowych autobusów hybrydowych.
Zamówienie obejmuje dostawę nowoczesnych pojazdów klasy I z napędem hybrydowym, które mają wzmocnić flotę przewoźnika i zapewnić bardziej ekologiczne rozwiązania w komunikacji miejskiej. Odnowa flota jest bardzo potrzebna, bo JLA zakupiły ostatnie nowe autobusy w 20218 roku i były cztery hybrydowe Volvo 8900 LE za ponad 3.500.000 PLN netto. Kto teraz zastąpi szwedzkiego producenta?
Rozkład jazdy:
- Jakie wymagania techniczne musiały spełniać autobusy hybrydowe w przetargu ogłoszonym przez Jarocińskie Linie Autobusowe?
- Która firma złożyła jedyną ofertę w przetargu na leasing operacyjny dwóch autobusów hybrydowych dla JLA?
- Jakie kryteria oceny ofert zastosowano w przetargu na dostawę autobusów hybrydowych w Jarocinie?
Co chciały JLA?
Przedmiotem przetargu jest leasing operacyjny dwóch niskoemisyjnych autobusów hybrydowych o pojemności co najmniej 50 pasażerów, w tym minimum 33 miejsca siedzące. Pojazdy muszą spełniać normę Euro VI, a napęd hybrydowy powinien obejmować silnik spalinowy o mocy co najmniej 350 KM wspomagany przez silnik elektryczny o mocy min. 35 KM z systemem rekuperacji energii.
Dodatkowe wymagania obejmują:
- układ drzwi 1-2-0,
- klimatyzację,
- ogrzewanie,
- system monitoringu,
- dynamiczną informację pasażerską,
- system oczyszczania spalin SCR bez technologii EGR,
- zastosowanie technologii 48V w układzie rekuperacji energii,
- zabezpieczenia antykorozyjne na bazie kąpieli kataforetycznej.
W związku z obowiązującą dyrektywą 2014/25/UE, zamawiający wymagał, aby co najmniej 50% udziału w realizacji zamówienia stanowiły produkty pochodzące z państw członkowskich Unii Europejskiej.
Jedna oferta
Jarocińskie Linie Autobusowe przeznaczyły na realizację zamówienia 6.800.000 PLN brutto. W przetargu wpłynęła jedna oferta – mLeasing z Warszawy, który zaoferował dostarczenie dwóch autobusów za 5.542.907,22 PLN brutto. Z kolei budżet zamawiającego wynosił 6.800.000 PLN brutto Jednostkowy koszt autobusu netto w leasingi wynosi zatem 2.253.622 PLN, co plasuje ofertę poniżej zakładanego budżetu zamawiającego. I mamy zwycięzcę zamówienie JLA. Pytanie z jakimi autobusami? I tu zaczynają się „schody”, bo mLeasing aktywnie uczestniczy w przetargach na finansowanie autobusów, współpracując z różnymi producentami pojazdów. Wydaje nam się jednak, że najczęściej ta instytucja współpracuje z marką MAN, dlatego stawiamy na 2 x model MAN LIon`s City 12 EfficientHybrid. Czy takie hybrydy pozyska JLA? O tym przekonamy się podczas umowy, przed której podpisaniem komisja przetargowa musi ocenić propozycję mLeasing według dwóch kryteriów:
- Cena – 60%,
- Jakość – 40% (zabezpieczenie antykorozyjne, jednolitość rozwiązań technicznych, system oczyszczania spalin, technologia 48V w układzie rekuperacji energii).
Szczegóły przetargu oraz dokumentacja są dostępne pod adresem: https://jarocin.ezamawiajacy.pl/pn/jarocin/demand/notice/public/153435/details
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze