Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jedna oferta na leasing dwóch autobusów hybrydowych dla JLA Jarocin

infobus
19.02.2025 17:04
0 Komentarzy

19 lutego 2025 roku Jarocińskie Linie Autobusowe (JLA) dokonały otwarcia ofert w przetargu na leasing operacyjny dwóch nowych autobusów hybrydowych.

Zamówienie obejmuje dostawę nowoczesnych pojazdów klasy I z napędem hybrydowym, które mają wzmocnić flotę przewoźnika i zapewnić bardziej ekologiczne rozwiązania w komunikacji miejskiej. Odnowa flota jest bardzo potrzebna, bo JLA zakupiły ostatnie nowe autobusy w 20218 roku i były cztery hybrydowe Volvo 8900 LE za ponad 3.500.000 PLN netto. Kto teraz zastąpi szwedzkiego producenta?

Rozkład jazdy:

  1. Jakie wymagania techniczne musiały spełniać autobusy hybrydowe w przetargu ogłoszonym przez Jarocińskie Linie Autobusowe?
  2. Która firma złożyła jedyną ofertę w przetargu na leasing operacyjny dwóch autobusów hybrydowych dla JLA?
  3. Jakie kryteria oceny ofert zastosowano w przetargu na dostawę autobusów hybrydowych w Jarocinie?
Jarocińskie Linie Autobusowe (JLA) z ofertą na dwie hybrydy
Jarocińskie Linie Autobusowe (JLA) z ofertą na dwie hybrydy

Co chciały JLA?

Przedmiotem przetargu jest leasing operacyjny dwóch niskoemisyjnych autobusów hybrydowych o pojemności co najmniej 50 pasażerów, w tym minimum 33 miejsca siedzące. Pojazdy muszą spełniać normę Euro VI, a napęd hybrydowy powinien obejmować silnik spalinowy o mocy co najmniej 350 KM wspomagany przez silnik elektryczny o mocy min. 35 KM z systemem rekuperacji energii.

Dodatkowe wymagania obejmują:

  • układ drzwi 1-2-0,
  • klimatyzację,
  • ogrzewanie,
  • system monitoringu,
  • dynamiczną informację pasażerską,
  • system oczyszczania spalin SCR bez technologii EGR,
  • zastosowanie technologii 48V w układzie rekuperacji energii,
  • zabezpieczenia antykorozyjne na bazie kąpieli kataforetycznej.

W związku z obowiązującą dyrektywą 2014/25/UE, zamawiający wymagał, aby co najmniej 50% udziału w realizacji zamówienia stanowiły produkty pochodzące z państw członkowskich Unii Europejskiej.

Jarocińskie Linie Autobusowe (JLA) z ofertą na dwie hybrydy
Jarocińskie Linie Autobusowe (JLA) z ofertą na dwie hybrydy

Jedna oferta

Jarocińskie Linie Autobusowe przeznaczyły na realizację zamówienia 6.800.000 PLN brutto. W przetargu wpłynęła jedna oferta – mLeasing z Warszawy, który zaoferował dostarczenie dwóch autobusów za 5.542.907,22 PLN brutto. Z kolei budżet zamawiającego wynosił 6.800.000 PLN brutto Jednostkowy koszt autobusu netto w leasingi wynosi zatem 2.253.622 PLN, co plasuje ofertę poniżej zakładanego budżetu zamawiającego. I mamy zwycięzcę zamówienie JLA. Pytanie z jakimi autobusami? I tu zaczynają się „schody”, bo mLeasing aktywnie uczestniczy w przetargach na finansowanie autobusów, współpracując z różnymi producentami pojazdów. Wydaje nam się jednak, że najczęściej ta instytucja współpracuje z marką MAN, dlatego stawiamy na 2 x model MAN LIon`s City 12 EfficientHybrid. Czy takie hybrydy pozyska JLA? O tym przekonamy się podczas umowy, przed której podpisaniem komisja przetargowa musi ocenić propozycję mLeasing według dwóch kryteriów:

  • Cena – 60%,
  • Jakość – 40% (zabezpieczenie antykorozyjne, jednolitość rozwiązań technicznych, system oczyszczania spalin, technologia 48V w układzie rekuperacji energii).

Szczegóły przetargu oraz dokumentacja są dostępne pod adresem: https://jarocin.ezamawiajacy.pl/pn/jarocin/demand/notice/public/153435/details

Jarocińskie Linie Autobusowe (JLA) z ofertą na dwie hybrydy
Jarocińskie Linie Autobusowe (JLA) z ofertą na dwie hybrydy

Komentarze