Jeden autobus elektryczny dla Pałecznicy z Polskiego Ładu. Solaris za drogi
20 maja Gmina Pałecznica anulowała przetarg na dostawę jednego autobusu elektrycznego z ładowarką. Ponownie klasy I kategorii MAXI.
Wszystko to w ramach przedsięwzięcia „Tabor z napędem zeroemisyjnym w Gminie Pałecznica”, współfinansowanego z rządowego Funduszu Polski Ład”. Dodajmy, że będzie miał to być już trzeci elektrobus w gminnej flocie – po zakupie Solaris Urbino 12 electric z programu „Kangur” oraz e-minibusu marki Mercus na bazie Mercedes-Benz Sprinter – z dofinansowaniem z Polskiego Ładu, Widać te elektrobusy musiały sprawdzić się „w terenie”, skoro ogłoszono trzeci e-kontrakt. Niestety – do powtórki.
Spis Treści:
- Ile elektrobusów ma gmina Pałecznica?
- Z jakiego programu samorząd chciał nabyć kolejny e-bus?
- Jaką cenę zaoferował Solaris za autobus elektryczny Urbino 12 electric?
CO CHCiała PAŁECZNICA?
Przedmiot zamówienia z Pałecznicy objął dostawę jednego fabrycznie nowego autobusu elektrycznego, wyprodukowanego w 2024 r., wraz z ładowarką o mocy 40kW. Poszukiwane parametry elektrobusu to:
- długość od 11,7 m do 12,5 m;
- maksymalna wysokość całkowita do 3,5 m;
- dopuszczalna szerokość całkowita do 2,55 m;
- liczba miejsc: minimum 43 miejsca siedzące dla pasażerów (dopuszcza się zaoferowanie pełnowymiarowych nieskładanych – łatwo demontowanych foteli w miejscu zatoki dla wózka inwalidzkiego – podczas przewozu wózka minimalna ilość miejsc siedzących 39), siedzenia wyposażone w pasy bezpieczeństwa, wszystkie fotele przodem do kierunku jazdy. Plus minimum 10 miejsc stojących przebieg na jednym ładowaniu minimum 160 km DMC od 15 do 19,5 ton;
- baterie – zamawiający zaleca zastosowanie akumulatorów NMC lub LTO – łączna pojemność energetyczna (nominalna) akumulatorów musi być nie mniejsza niż 260 kWh. Przez okres pierwszych 84 miesięcy od dnia odbioru autobusu spadek pojemności magazynu energii nie może być większy niż do 30% jego wartości początkowej. Minimalny okres użytkowania akumulatorów nie może być krótszy niż 96 miesięcy;
- zewnętrzna mobilna ładowarką typu „plug-in” o mocy 40kW.
Do tego mieliśmy bardzo termin realizacji – 6 miesięcy od daty podpisania umowy.
PRZETARGOWE WYMAGANIA
15 maja samorząd otrzymał jedną ofertę – od Solaris Bus & Coach na sumę 3.001.200,00 PLN brutto / 2.440.000 PLN netto, którą miano ocenić według dwóch kryteriów:
- Cena: 60%
- Jakość: 40%, gdzie mamy czas reakcji serwisu (zdalna diagnostyka, informacja zwrotna i w razie konieczności fizyczne stawienie się serwisanta) (pełne godziny) licząc od momentu zgłoszenia awarii wraz z obowiązkiem naprawy. Zapis dotyczy dni roboczych, tj. od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Do 72 godzin wykonawca otrzyma – 0 pkt., • Do 48 godziny r. wykonawca otrzyma – 20 pkt., • Do 24 godzin r. wykonawca otrzyma – 40 pkt.
Niestety do tego nie doszło, gdyż złożona ofert znacznie przekroczyła budżet zamawiającego, który wynosił 2.584.123 PLN (prawdopodobnie brutto).
Czekamy na powtórkę – mając nadzieję, że nie jest jeszcze za późno na kolejny przetarg w ramach programu Polski Ład.
Adres zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-eac1e1b6-f328-11ee-ac52-ee29f86ffd4f
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze