Jakie kolejne autobusy kupi MPK Łomża? Stawiamy na chiński pojedynek Analiza SWZ
Miasto Łomża szuka kolejnego dostawcy autobusów elektrycznych. Chodzi o cztery pojazdy klasy I kategorii MIDI.
Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Zrównoważona mobilność miejska w Łomży” i współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027”. O ostatnim zamówieniu Łomży w zakresie elektrobusów pisaliśmy tutaj.
Rozkład jazdy:
- Jakie kryteria będą brane pod uwagę przy ocenie ofert w przetargu na autobusy elektryczne w Łomży?
- Jaką minimalną odległość muszą pokonać nowe autobusy elektryczne bez konieczności doładowywania baterii?
- Jakie firmy są typowane jako potencjalni dostawcy w przetargu na autobusy elektryczne dla Łomży?
Punktacja oferentów
O ogłoszeniu przetargu na nowe elektryki pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Zwycięzcą ostatniego podobnego przetargu była firma Creobus z autobusami Zonson. Dodajmy, że Łomża eksploatuje już autobusy elektryczne marki Yutong. Przejdźmy zatem do analizy SWZ.
Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny sześciu kryteriów:
- ceny – 60 pkt,
- okresu gwarancji całopojazdowej – 8 i więcej lat – 10 pkt,
- okresu gwarancji na baterie trakcyjne – 11 i więcej lat – 10 pkt,
- najniższego zużycia energii elektrycznej – 6 pkt,
- pojemności pasażerskiej – powyżej 50 osób – 5 pkt,
- pojemności baterii trakcyjnych – powyżej 250 kWh – 9 pkt.
Specyfikacja techniczna
Nowe elektrobusy mają charakteryzować się następującymi parametrami: długość – od 7,5 m do 9,5 m, wysokość do 3,40 m. Całkowita pojemność pasażerska nie może być mniejsza niż 45 osób. Wymiana pasażerów odbywać się będzie przez drzwi w układzie 1-2-0, 1-2-1 lub 2-2-0.
Zamawiający wymaga, aby nowe autobusy były napędzane przez jeden silnik elektryczny, centralny. Uzyskiwana moc musi gwarantować pełne funkcjonowanie pojazdu wraz z osprzętem i wyposażeniem w skrajnie niekorzystnych warunkach w ruchu miejskim. Moc silnika ma wynosić minimum 160 kW. Łomża dopuszcza rozwiązania, w których energia elektryczna może być magazynowana w: bateriach trakcyjnych (akumulatorach), superkondensatorach, innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusem (w pełni obciążonym) przy zasilaniu elektrycznym, minimum 200 km, bez doładowywania baterii przy normalnym wykorzystaniu wszystkich urządzeń znajdujących się na pokładzie autobusu w warunkach drogowych Łomży. Autobusy muszą mieć możliwość ładowania baterii za pomocą złącza plug – in z zewnętrznej stacji ładowania lub z zewnętrznej ładowarki mobilnej – podstawowe ładowanie to tzw. ładowanie wolne.
Kabina kierowcy ma być wydzielona, typu zamkniętego. Znajdzie się w niej fotel kierowcy z podłokietnikami, zawieszony elastycznie, z regulacją oparcia i siedziska, regulowanymi poduszkami lędźwiowymi i poduszkami bocznymi oparcia, regulacją konturu oparcia, podgrzewany oraz wyposażony w układ aktywnej wentylacji. W kabinie znajdzie się też m.in. lodówka o pojemności minimum 2 l, gniazda USB oraz radio z funkcją odtwarzacza USB/MP3. Pasażerowie pojadą na fotelach o budowie modułowej, profilowanych. Stelaże i uchwyty foteli mają być wykonane z tworzywa wandaloodpornego z zabezpieczeniem pleców siedzeń przed podpalaniem i rysowaniem.
Tablice kierunkowe mają być wykonane w technologii LED. Zamawiający nie dopuszcza koloru czerwonego, niebieskiego. W tablicach tych, litery i cyfry mają być białe lub żółte, duże i czytelne.
Wewnątrz znajdzie się monitor – panel LCD zamontowany z przodu przedziału pasażerskiego, w sposób nieograniczający widoczności kierowcy na przedział pasażerski. Jej celem będzie prezentacja realizowanego przebiegu trasy oraz inne informacje wprowadzane przez zamawiającego.
Chiński pojedynek?
Zarówno kryteria oceny ofert, jak i SWZ nie zmieniły się znacząco od ostatniego przetargu. To oznacza tyle, że Łomża może spodziewać się kilku ofert. W tej sytuacji naszymi pewniakami są Busnex Poland (Yutong) i Creobus (Zonson). Kto poza tym? Zobaczymy na otwarciu ofert, które odbędzie się 20 grudnia.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1015952
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze