Iwano-Frankiwsk stawia na ukraińskie trolejbusy. Z unijnym wsparciem
W sierpniu ukraiński Iwano-Frankiwsk rozstrzygnął swój przetarg na dostawę dziewięciu nowych trolejbusów niskopodłogowych z dodatkowym napędem bateryjnym.
Z TED wynika, że miasto otrzymało trzy oferty, niestety nie wiemy, czy któraś z nich pochodziła od unijnych producentów. Europejskie dofinansowanie gwarantowało im start w tym postępowaniu, natomiast ostateczny wynik postępowania pokazuje, że ukraiński transport publiczny stawia cały czas na krajowych dostawców taboru.
Spis treści:
- Ile ofert wpłynęło w przetargu na dostawę dziewięciu trolejbusów niskopodłogowych w Iwano-Frankiwsku?
- Jaki jest koszt jednostkowy jednego trolejbusu, który wygrał przetarg w Iwano-Frankiwsku?
- Jakie dodatkowe wymaganie było stawiane wobec systemu bateryjnego w dostarczanych trolejbusach?
duo-trolejbusy
Iwano-Frankivsku na Ukrainie zakończył się przetarg na dostawę 9 szt. nowych trolejbusów niskopodłogowych z autonomicznym system jazdy poza siecią – nazywany przez Ukraińców jako „duo-trolejbusy”. Wymaganie względem dodatkowego bateryjnego napędu dotyczyło przebiegu i miał być on nie krótszy niż 15 km.
Cały projekt realizowany jest w ramach finansowania z funduszy unijnych, co podkreśla międzynarodowe wsparcie dla modernizacji transportu publicznego w regionie.
Zamówienie, którego łączna wartość wynosi 3 615 000 EUR (bez podatków i ceł), obejmuje nie tylko dostawę trolejbusów, ale także zestaw części zamiennych, sprzętu i narzędzi do konserwacji oraz powiązane usługi.
Umowa na dostawę trolejbusów zawarta została 12 sierpnia 2024 roku, z kolei termin dostawy to 14 miesięcy.
Electron wygrywa
Zwycięzcę przetargu zostało konsorcjum firm LLC „ElectronMash Plant” oraz LLC „Electrontrans” z siedzibą we Lwowie.
Całkowity koszt zamówienia został ustalony na 3 495 711,38 EUR, co oznacza, że cena jednostkowa jednego trolejbusu wynosi około 388 412 EUR. Środki na realizację tego projektu pochodzą z unijnych funduszy wspierających modernizację infrastruktury publicznej w krajach rozwijających się, co podkreśla znaczenie współpracy międzynarodowej w rozwoju zrównoważonego transportu publicznego.
Trolejbusy, które mają być dostarczone, są w pełni niskopodłogowe, z długością od 11 000 mm do 13 500 mm, szerokością nie większą niż 2550 mm (bez lusterek bocznych) oraz maksymalną wysokością 3800 mm. Pojazdy te mogą przewozić co najmniej 80 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących, z czego 4 miejsca są przeznaczone dla pasażerów priorytetowych, a jedno miejsce jest dostosowane do przewozu wózka inwalidzkiego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze