Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Iveco z kolejnym kontraktem dla TEC – Crosswaye z Vysoke Myto pojadą do Walonii

infobus
21.07.2025 10:08
0 Komentarzy

Iveco Bus rozszerza swoją współpracę z belgijskim operatorem transportu publicznego OTW (Opérateur de Transport de Wallonie).

W ramach nowego kontraktu firma dostarczy 127 autobusów Crossway Low Entry, które powstaną w czeskim zakładzie Vysoké Mýto. Pojazdy wzmocnią flotę TEC (Transport en Commun) w regionach Namur i Liège.

Rozkład jazdy

  1. Ile autobusów Iveco Crossway LE trafi do Belgii na mocy nowego kontraktu?
  2. W jakich dwóch belgijskich regionach będą wykorzystywane nowe pojazdy?
  3. Gdzie powstaną autobusy przeznaczone dla TEC?

Pod transport podmiejski

Nowe autobusy będą dostarczane w dwóch fazach: 83 egzemplarze trafią do Belgii w I kwartale 2026 roku, a kolejne 44 – w I kwartale 2027 roku. To już trzecia umowa zawarta między OTW a Iveco Bus w ciągu ostatnich dwóch lat. Wcześniejsze kontrakty obejmowały m.in. 42 pojazdy Crossway LE Hybrid i 22 minibusy Daily.

Nowe Crosswaye LE (Low Entry) o długości 12 metrów będą wykorzystywane głównie na liniach podmiejskich. Jak podkreśla OTW, nacisk położono na komfort pasażerów i wydajność energetyczną – stąd wyposażenie obejmuje m.in. klimatyzację, tapicerowane siedzenia z portami USB, informację pasażerską i uchwyty na bagaż podręczny.

Napęd stanowi silnik Cursor 9 o mocy 360 KM, zgodny ze standardem HVO, zintegrowany z automatyczną przekładnią Voith.

-„Pasażerowie spędzają więcej czasu w pojazdach podmiejskich – dlatego zdecydowaliśmy się na autobusy spełniające wyśrubowane wymagania w zakresie komfortu, ergonomii i bezpieczeństwa,” – powiedział Christophe Martin, szef taboru OTW.

Iveco Bus z kolejnym kontraktem dla TEC – Crosswaye pojadą do Walonii / fot. TEC

Trwałość i funkcjonalność

Giorgio Zino, szef sprzedaży autobusów Iveco na Europę, podkreślił, że Crosswaye LE odpowiadają współczesnym wyzwaniom transportu zbiorowego – oferując nie tylko wysoką pojemność i wygodę, ale również niskie zużycie paliwa i elastyczność w konfiguracji. Autobusy Iveco Crossway są dziś jednymi z najchętniej kupowanych modeli w segmencie intercity w Europie.

Choć w poprzednich miesiącach mówiło się głównie o dostawach 42 autobusów Crossway Hybrid LE (potwierdzonych w oficjalnych komunikatach z 2023 roku), najnowszy kontrakt – według źródeł czeskich – rozszerza pulę zamówień OTW do 127 sztuk. To może wskazywać na aktywację opcji z poprzednich umów lub podpisanie nowego aneksu – choć na ten moment szczegóły finansowe pozostają niejawne.

Wszystkie pojazdy powstaną w zakładzie Iveco Bus w Vysoké Mýto – jednej z najważniejszych europejskich fabryk autobusów niskowejściowych i międzymiastowych. Zakład obsługuje rynek globalny, a kontrakty z takimi partnerami jak OTW pokazują jego kluczowe znaczenie dla strategii grupy Iveco w segmencie transportu publicznego.

Iveco Bus z kolejnym kontraktem dla TEC – Crosswaye pojadą do Walonii / fot. TEC

Komentarze