Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Iveco z dwoma kontraktami na autobusy wodorowe Heuliez GX 337 H2

infobus
20.04.2025 17:01
0 Komentarzy

8 kwietnia 2025 roku firma IVECO BUS ogłosiła pozyskanie dwóch nowych zamówień na 13 wodorowych autobusów miejskich Heuliez GX 337 H2.

Kontrakty obejmują dostawę 10 pojazdów do aglomeracji Dunkierki oraz 3 dla Grand Annecy, co stanowi ważny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu publicznego we Francji.

Rozkład jazdy:

  1. Kto zamówił autobusy wodorowe Heuliez GX 337 H2 od IVECO BUS?
  2. Jakie parametry techniczne ma autobus Heuliez GX 337 H2?
  3. Kiedy zaplanowano dostawy nowych autobusów wodorowych do Dunkierki i Grand Annecy?
Kolejny krok wodorowy: Heuliez GX 337 H2 zasila floty Dunkierki i Annecy
Kolejny krok wodorowy: Heuliez GX 337 H2 zasila floty Dunkierki i Annecy

Francuski rynek

Zamówienia zostały zrealizowane za pośrednictwem UGAP, francuskiego publicznego centrum zakupowego, a dostawy pojazdów są planowane do końca 2026 roku. Obie aglomeracje posiadają już elektryczne autobusy marki Heuliez, jednak teraz decydują się na technologiczny krok naprzód, przechodząc na napęd wodorowy. Warto zaznaczyć, że to nie pierwsze wodorowe wdrożenie marki – IVECO BUS wcześniej dostarczyło 12 pojazdów do Cannes i 19 do Lorient, konsekwentnie budując swoją obecność w segmencie H2.

Heuliez GX 337 H2 to 12-metrowy autobus wodorowy, który łączy 100-kilowatowe ogniwo paliwowe Hyundai HTWO z baterią FPT Industrial o pojemności 69 kWh. Rozwiązanie to umożliwia zredukowane zużycie wodoru nawet o 15–20% względem średnich rynkowych, oferując jednocześnie zasięg do 450 km oraz wysoką wydajność pracy w warunkach miejskich. Energię gromadzi zestaw czterech zbiorników wodoru o łącznej pojemności 31 kg, a pojazd może być również ładowany zewnętrznie poprzez złącze CCS.

Autobus oferuje do 110 miejsc pasażerskich, jest wyposażony w elektryczny silnik o mocy 310 kW, a projekt wnętrza odpowiada najnowszym standardom komfortu, dostępności i bezpieczeństwa.

Kolejny krok wodorowy: Heuliez GX 337 H2 zasila floty Dunkierki i Annecy
Kolejny krok wodorowy: Heuliez GX 337 H2 zasila floty Dunkierki i Annecy

Strategia zeroemisyjna

Jak podkreślił Giorgio Zino, szef europejskiej sprzedaży w IVECO BUS, te zamówienia to dowód na „zaufanie, jakim nasze rozwiązania wodorowe cieszą się wśród francuskich operatorów miejskich”. Firma aktywnie wspiera francuskie gminy w dekarbonizacji transportu, dostarczając pojazdy, które odpowiadają zarówno na lokalne potrzeby operacyjne, jak i cele polityki klimatycznej.

Naszym zdaniem: Zamówienia z Dunkierki i Grand Annecy wpisują się w rosnący trend wdrażania autobusów wodorowych we Francji, gdzie lokalne władze stawiają na różnorodność napędów w dążeniu do zeroemisyjności – od elektrycznych baterii, przez hybrydy, po ogniwa paliwowe. Dla IVECO BUS i marki Heuliez to potwierdzenie pozycji w czołówce dostawców innowacyjnych rozwiązań transportowych.

Komentarze