Iveco tańsze niż Solaris, a Arinea niż ZPUE. Autobusowe wyniki z Kobylanki
12 kwietnia Gmina Kobylanka podpisała umowy na dostawę niskoemisyjnego autobusu szkolnego oraz budowę stacji ładowania.
Wykonawców udało się wyłonić za drugim razem – pierwszy przetarg został unieważniony, o czym informowaliśmy w InfoBusie już wcześniej. Inwestycja ta ma dofinansowana z rządowego programu Polski Ład.
Co chciała Kobylanka?
Zanim przejdziemy do omówienia podpisanych umów, przypomnijmy, coc chciała otrzymać zachodniopomorska gmina. Przetarg został podzielony na dwie części:
- dotyczącą dostawy jednego autobusu hybrydowego do przewozów szkolnych (część 1)
- oraz budowy stacji ładowania samochodów elektrycznych (część 2).
I tak – w części autobusowej wymogiem było dostarczenie nowego pojazdu w ciągu 12-miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą. Pojazd ma być fabrycznie nowy, jednak zamawiający dopuszcza autobusy z rokiem produkcji 2022, 2023 lub 2024. Będzie to konstrukcja o długości od 11,5 do 12,5 m i wysokości nie większej niż 3,25 m.
„Gimbus” musi przewieźć minimum 50 pasażerów, w tym 32 na miejscach siedzących. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez dwoje w układzie 1-2-0.
Autobus ma być napędzany silnikiem zasilanym olejem napędowym, spełniającym normę emisji spalin Euro 6. Moc silnika ma wynosić minimum 150 kW. Pracę silnika będą wspierać silnik lub silniki elektryczne trakcyjne o minimalnej mocy 120 kW.
Zamawiający wymaga, aby autobus był wyposażony w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz oddzielnie sterowaną klimatyzację kabiny kierowcy zintegrowaną z układem ogrzewania kabiny kierowcy oraz przedniej szyby. Stanowisko pracy kierowcy to kabina typu półotwartego. Znajdzie się tam m.in. wieszak na ubranie kierowcy, schowek na dokumenty, blokada antyalkoholowa. Do dyspozycji pasażerów będą miękkie fotele z wysokim zagłówkiem, z podłokietnikiem i pasami bezpieczeństwa. Oprócz tego, w przestrzeni pasażerskiej zamontowane będą ładowarki USB – min. 5 szt.
Do dwóch razy sztuka
Za pierwszym razem samorząd otrzymał tylko jedną ofertę i tylko w części nr 2 – od ZPUE z ceną 226.197,00 PLN brutto.
Budżet Kobylanki na zadanie 1 urzędnicy mieli przygotowaną sumę 1 650 000,00 PLN, zaś na zadanie 2 – 150 000,00 PLN brutto. Podobni było za drugim razem.
W ramach ponowionego zamówienia (18 marca) do Kobylanki zgłosiły się aż cztery firmy:
- W autobusowym zadaniu nr 1:
- ABP Bus & Coach zaoferował autobus Crossway 12 Hybrid z ceną brutto 1.568.250,00 zł, za co w kryterium „cena” oferta wykonawcy otrzymała 70,00 pkt. Do tego ABP zaoferowało gwarancję na okres 60 miesięcy(20,00 pkt) i dostawę pojazdu w terminie 8 miesięcy od zawarcia umowy(3,75 pkt). Razem 93,75 pkt i ta oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
- Solaris Bus & Coach zaoferował autobus Urbino 12 hybrid za kwotę brutto 1.672.800,00 zł za co w kryterium „cena” oferta wykonawcy otrzymała 65,63 pkt. Do tego Solaris zaoferował gwarancję na okres 60 miesięcy (20,00 pkt) i dostawę pojazdu w terminie 7 miesięcy od zawarcia umowy (4,29 pkt.)Razem oferta uzyskała łącznie 89,92 pkt.
- Część 2 – Budowa stacji ładowania – złożono dwie oferty:
- ZPUE Warszawa z ceną 184.944,00 PLN brutto (50,98 pkt.) i gwarancją na okres 60 miesięcy(30,00 pkt.). Razem oferta uzyskała łącznie 80,98 pkt.
- Arinea Borek z ceną 134.691,15 PLN brutto (70,00 pkt.) i gwarancją na okres 60 miesięcy (30,00 pkt.). Oferta ta uzyskała 100,00 pkt i została wybrana jako najkorzystniejsza.
Stosowne umowy podpisano 12 kwietnia. Link do zamówienia: https://kobylanka.logintrade.net/zapytania_email,156982,4628d35567fa86fb62b5b4674da4983d.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze