Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Grodziskie Przewozy Autobusowe wybierają elektrobusy od Solarisa. Bez niespodzianek

infobus
19.08.2024 19:03
0 Komentarzy

13 sierpnia Związek Powiatowo-Gminny „Grodziskie Przewozy Autobusowe” dokonały wyboru najkorzystniejszej ofertę w przetargu na dostawę trzech autobusów elektrycznych.

Pojazdy te będą służyć na potrzeby obsługi linii powiatowo-gminnych. Inwestycja dofinansowana jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. O ogłoszeniu pierwszego w historii GPA przetargu na zakup autobusów elektrycznych pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej

Spis treści:

  1. Która firma wygrała przetarg na dostawę trzech autobusów elektrycznych dla Związku Powiatowo-Gminnego „Grodziskie Przewozy Autobusowe”?
  2. Jaką sumę zaoferowała firma Solaris Bus & Coach za dostawę trzech autobusów elektrycznych?
  3. Jakie są główne cechy techniczne zamówionych autobusów, takie jak pojemność pasażerska i rodzaj baterii?
Grodziskie Przewozy Autobusowe wybierają elektryczną ofertę Solarisa.
Grodziskie Przewozy Autobusowe wybierają elektryczną ofertę Solarisa / fot. GPA

KRYTERIA OCENY OFERT

Zanim przejdziemy do wyboru najkorzystniejszej oferty, przypomnijmy, że Związek otrzymał tylko jedną propozycje taborową – od firmy  Solaris Bus & Coach na sumę 8.856.000 PLN brutto / 7.200.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę Solaris Urbino 12 electric na poziomie 2.400.000 PLN netto.

Z kolei Związek przekazał, że na sfinansowanie zamówienia brutto zamierza przeznaczyć 9.000.000,00 PLN brutto, czyli mamy ofertę w budżecie i 13 sierpnia została ona oficjalnie wybrana jako najkorzystniejsza na podstawie kryteriów:

  • najniższa cena – 60 pkt,
  • warunki gwarancji – 60 miesięcy na cały autobus – 30 pkt,
  • obniżenie zużycia energii – zastosowanie przetwornicy napięcia silnika trakcyjnego w technologii SiC zwiększającej sprawność przetwornicy (obniżenie zużycie energii) i obniżającej poziom emisji hałasu oraz o mniejszych wymiarach i masie – 10 pkt.

Przypomnijmy, że to kolejne zwycięstwo wielkopolskiego producenta w ramach zamówień GPA – poprzednio Solaris triumfował w przetargu na zakup ośmiu autobusów klasy I kategorii MIDI z silnikami diesla.

-„Autobusy Solaris Urbino 12 electric kursują obecnie m.in. na ulicach Warszawy, w takich samych żółto-czerwonych barwach jakie są w GPA. Najprawdopodobniej już niedługo tego typu autobusy spotkamy i na naszych połączeniach. Nowe autobusy planujemy skierować do obsługi linii 13 Grodzisk Mazowiecki – Błonie” – napisało GPA.

Na dostawę pojazdów przeznaczono 365 dni od podpisania umowy. Więcej szczegółów o przetargu GPA można znaleźć na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/927668

Grodziskie Przewozy Autobusowe wybierają elektryczną ofertę Solarisa.
Grodziskie Przewozy Autobusowe wybierają elektryczną ofertę Solarisa.

Grodziskie elektrobusy

Trzy elektrobusy dla GPA mają mieć długość od 11,5 m do 12,5 m. Każdy z nich powinien przewieźć minimum 80 pasażerów, w tym co najmniej 39 na miejscach siedzących. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami niskopodłogowymi bez stopni pośrednich we wszystkich drzwiach pasażerskich. Zamawiający wymaga brak stopni poprzecznych (pośrednich) na powierzchni podłogi w przejściu środkowym we wnętrzu pojazdu. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez dwoje dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-0. Autobusy będą napędzane silnikiem elektrycznym, centralnym, o mocy minimum 160 kW. Magazyn energii mają stanowić baterie LTO typu High Power o pojemności co najmniej 400 kWh. Baterie będą ładowane poprzez wtyczkę plug-in, ale nie tylko. Autobusy muszą być wyposażone w szyny stykowe i kompletny system umożliwiający ładowanie w trybie pantografu odwróconego umieszczonego na wysięgniku przy krawędzi jezdni.

Dla pasażerów przewidziano siedzenia typowe dla komunikacji miejskiej, tapicerowane, pokryte wykładziną wandaloodporną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska oraz oparcia mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką. Ponadto, pasażerowie będą mieli do dyspozycji przynajmniej cztery podwójne gniazdo USB do ładowania urządzeń mobilnych. Pojazdy mają być klimatyzowane, z podziałem na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy.

Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego wyposażona m.in. w: fotel ogrzewany, z wielopołożeniową możliwością regulacji siedziska i oparcia, z podłokietnikami z obu stron, zawieszony pneumatycznie, a ponadto, w wieszak lub hak na ubranie, schowek, uchwyt na telefon typu smartfon oraz uchwyt na napoje, podstawkę pod rozkład jazdy z oświetleniem.

System informacji pasażerskiej stanowić mają elektroniczne zewnętrzne tablice diodowe (z możliwością stosowania piktogramów) w kolorze białym oraz trzy wewnętrzne tablice LCD.

Komentarze