Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

GPKS Gniezno wybiera Iveco Crossway Elec. Elektrobusy pojadą do Czerniejewa

infobus
14.06.2025 09:02
0 Komentarzy

W czerwcu 2025 roku GPKS Gniezno Sp. z o.o. ogłosiło wybór oferty w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych klasy II do obsługi tras w gminie Czerniejewo.

Przetarg zakończył się złożeniem tylko jednej oferty, co jednak nie przeszkodziło w finalizacji zamówienia. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie wymagania techniczne muszą spełniać autobusy elektryczne dostarczane do GPKS Gniezno?
  2. Która firma złożyła jedyną ofertę w przetargu i jakie pojazdy zaproponowała?
  3. Do kiedy planowana jest dostawa autobusów dla gminy Czerniejewo?
Iveco Crossway LE Elec dla GPKS Gniezno
Iveco Crossway LE Elec dla GPKS Gniezno

Jedna oferta

Przedmiotem przetargu było dostarczenie trzech fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy II, przystosowanych do obsługi tras lokalnych w gminie Czerniejewo. Postępowanie zakładało także dostawę jednej mobilnej stacji ładowania prądem stałym (DC) z dwoma punktami ładowania. Pojazdy miały mieć długość maksymalnie 13,2 metra, oferować co najmniej 50 miejsc dla pasażerów (z czego minimum 41 siedzących) i być napędzane centralnym silnikiem elektrycznym o mocy nie mniejszej niż 230 kW. Zakładano również obecność rekuperacji, pełnej klimatyzacji, rampy dla osób z niepełnosprawnościami oraz systemu informacji pasażerskiej. Projekt jest współfinansowany w ramach konkursu UPT-KPO ze środków Krajowego Planu Odbudowy (komponent E1.1.2 „Zielona, inteligentna mobilność”).

Jedyną ofertę złożyła firma ABP Bus & Coach Sp. z o.o. ze Słupska, oferując autobusy marki Iveco Crossway Elec. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 9.214.149 PLN brutto, czyli 7.491.991 PLN netto. Ostateczna oferta zmieściła się więc dokładnie w zakładanym budżecie. Propozycja ABP zawierała wycenę jednostkową netto na poziomie 2.497.330 PLN za jeden autobus elektryczny, co zostało uznane za ofertę ważną i zgodną ze specyfikacją.

Wybór został dokonany na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ cena – 60%
✅ parametry techniczno-jakościowe – 40%

Iveco Crossway LE Elec dla GPKS Gniezno
Iveco Crossway LE Elec dla GPKS Gniezno

Kiedy przyjadą?

Zamawiający oczekuje, że autobusy będą posiadać pełną niską podłogę w obrębie pierwszych dwóch drzwi, napęd typu plug-in, zasięg minimum 250 km oraz napęd w postaci centralnego silnika elektrycznego o mocy nie mniejszej niż 230 kW. Dodatkowe wymagania obejmowały komfortowe wnętrze, rampę dla osób o ograniczonej mobilności, zaawansowany system informacji pasażerskiej oraz wysokowydajną klimatyzację.

Pojazdy mają zostać dostarczone do końca grudnia 2025 roku, a podpisanie umowy planowane jest jeszcze w czerwcu 2025. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/224631?sekcja=oferty

Komentarze