GPKS Gniezno wybiera Iveco Crossway Elec. Elektrobusy pojadą do Czerniejewa
W czerwcu 2025 roku GPKS Gniezno Sp. z o.o. ogłosiło wybór oferty w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych klasy II do obsługi tras w gminie Czerniejewo.
Przetarg zakończył się złożeniem tylko jednej oferty, co jednak nie przeszkodziło w finalizacji zamówienia. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jakie wymagania techniczne muszą spełniać autobusy elektryczne dostarczane do GPKS Gniezno?
- Która firma złożyła jedyną ofertę w przetargu i jakie pojazdy zaproponowała?
- Do kiedy planowana jest dostawa autobusów dla gminy Czerniejewo?
Jedna oferta
Przedmiotem przetargu było dostarczenie trzech fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy II, przystosowanych do obsługi tras lokalnych w gminie Czerniejewo. Postępowanie zakładało także dostawę jednej mobilnej stacji ładowania prądem stałym (DC) z dwoma punktami ładowania. Pojazdy miały mieć długość maksymalnie 13,2 metra, oferować co najmniej 50 miejsc dla pasażerów (z czego minimum 41 siedzących) i być napędzane centralnym silnikiem elektrycznym o mocy nie mniejszej niż 230 kW. Zakładano również obecność rekuperacji, pełnej klimatyzacji, rampy dla osób z niepełnosprawnościami oraz systemu informacji pasażerskiej. Projekt jest współfinansowany w ramach konkursu UPT-KPO ze środków Krajowego Planu Odbudowy (komponent E1.1.2 „Zielona, inteligentna mobilność”).
Jedyną ofertę złożyła firma ABP Bus & Coach Sp. z o.o. ze Słupska, oferując autobusy marki Iveco Crossway Elec. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 9.214.149 PLN brutto, czyli 7.491.991 PLN netto. Ostateczna oferta zmieściła się więc dokładnie w zakładanym budżecie. Propozycja ABP zawierała wycenę jednostkową netto na poziomie 2.497.330 PLN za jeden autobus elektryczny, co zostało uznane za ofertę ważną i zgodną ze specyfikacją.
Wybór został dokonany na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 60%
✅ parametry techniczno-jakościowe – 40%
Kiedy przyjadą?
Zamawiający oczekuje, że autobusy będą posiadać pełną niską podłogę w obrębie pierwszych dwóch drzwi, napęd typu plug-in, zasięg minimum 250 km oraz napęd w postaci centralnego silnika elektrycznego o mocy nie mniejszej niż 230 kW. Dodatkowe wymagania obejmowały komfortowe wnętrze, rampę dla osób o ograniczonej mobilności, zaawansowany system informacji pasażerskiej oraz wysokowydajną klimatyzację.
Pojazdy mają zostać dostarczone do końca grudnia 2025 roku, a podpisanie umowy planowane jest jeszcze w czerwcu 2025. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/224631?sekcja=oferty
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze