Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdynia ponowie na zakupach nowych trolejbusów. Piątka „trajtków” z opcją

infobus
21.08.2024 09:07
0 Komentarzy

21 sierpnia Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni ogłosiło przetarg na dostawę pięciu fabrycznie nowych, niskopodłogowych trolejbusów kategorii MAXI.

To kolejne zamówienie na nowe trolejbusy w Gdyni. Pod koniec 2023 roku do floty PKT dołączyły dwa trolejbusy Solaris Trollino 18 za 8.856.000 PLN. Teraz mamy kontrakt na pojazdy kategorii MAXI.

Spis treści:

  1. Ile nowych trolejbusów planuje zakupić Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni w ramach obecnego przetargu?
  2. Jakie są wymagania dotyczące doświadczenia wykonawców, którzy chcą wziąć udział w przetargu na dostawę trolejbusów dla Gdyni?
  3. Czy finansowanie zamówienia na nowe trolejbusy w Gdyni pochodzi z funduszy Unii Europejskiej?
Gdynia po 6 latach ponowie na zakupach trolejbusów. Piątka „trajtków” z opcją / fot. ZKM Gdynia

Plus opcja

Przetarg ogłoszony przez PKT Gdynia dotyczy dostawy pięciu nowych, niskopodłogowych trolejbusów o długości od 11,5 do 13,5 metra, wyposażonych w zasilanie alternatywne oparte na bateriach trakcyjnych. Zamówienie obejmuje także możliwość zakupu dodatkowego, szóstego pojazdu w ramach opcji. Wykonawca, który wygra przetarg, będzie zobowiązany również do przeszkolenia maksymalnie sześciu pracowników przedsiębiorstwa z zakresu obsługi i serwisowania dostarczonych trolejbusów.

Wymagania techniczne: Pojazdy muszą spełniać rygorystyczne normy techniczne określone przez przepisy prawa, w tym wymagania dotyczące homologacji oraz dopuszczenia do ruchu drogowego. Ważnym elementem specyfikacji jest także dostosowanie trolejbusów do potrzeb osób niepełnosprawnych, zgodnie z ustawą o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Wymagania w zakresie doświadczenia: Wykonawcy muszą wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowali co najmniej dwie dostawy seryjnie produkowanych trolejbusów niskopodłogowych, wyposażonych w napęd prądu przemiennego i alternatywne zasilanie bateriami trakcyjnymi, o łącznej wartości nie mniejszej niż 5 milionów złotych brutto.

Wymagania finansowe: Wykonawcy muszą udokumentować posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na poziomie co najmniej 5 milionów złotych. Zabezpieczeniem przetargu jest również wniesienie wadium w wysokości 144 000 złotych.

21 sierpnia Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni ogłosiło przetarg na dostawę pięciu fabrycznie nowych, niskopodłogowych trolejbusów.
Gdynia po 6 latach ponowie na zakupach trolejbusów. Piątka „trajtków” z opcją / fot. ZKM Gdynia

Z własnej kieszeni?

Zamówienie ma być zrealizowane w ciągu 14 miesięcy od daty podpisania umowy, jednak nie później niż do 16 grudnia 2025 roku.

Oferty można składać do 25 września 2024 roku, do godziny 09:30. Link do zamówienia: https://pkt.ezamawiajacy.pl/pn/PKT/demand/171185/notice/public/details

Dodajmy, że to zamówienie jest finansowane w ramach jeszcze I edycji programu Zielony Transport Publiczny. Początkowo Gdynia ogłosiła przetarg jak tylko otrzymała dofinansowanie , ale ostatecznie zrezygnowała z zakupu z uwagi na trudną sytuację ekonomiczną samorządów w tamtym czasie. Teraz mamy lepszy klimat i trolejbusową powtórkę.

Przypomnijmy, że największy kontrakt w tym zakresie Gdynia zrealizowała w 2018 roku, kiedy miasto zakupiło 30 nowoczesnych trolejbusów Solaris Trollino, z czego 16 stanowiły pojazdy przegubowe Trollino 18, a 14 to krótsze Trollino 12. Wartość tamtego zamówienia wyniosła ponad 95 milionów złotych. Zamówione wówczas pojazdy były wyposażone w baterie litowo-jonowe umożliwiające jazdę poza siecią trakcyjną, co znacznie poprawiło elastyczność ich wykorzystania.

W porównaniu z zamówieniem z 2018 roku, obecne zamówienie obejmuje mniejszą liczbę pojazdów, ale podkreśla kontynuację inwestycji w nowoczesne trolejbusy z zasilaniem alternatywnym, co wpisuje się w politykę zrównoważonego rozwoju transportu publicznego w Gdyni.

Komentarze