Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdańsk na razie bez piętrowych autobusów na linii 606. Za drogo

infobus
19.04.2024 19:07
0 Komentarzy

18 kwietnia Gdańskie Autobusy i Tramwaje anulowały postępowanie na świadczenie usług przewozowych na linii autobusowej 606 dwoma autobusami piętrowymi.

Tym samym oddala się – chwilowo – wizja przejażdżki piętrusami po Gdańsku i okolicach. Natomiast mamy nadzieje, że GAiT dokona niezbędnej korekty i wróci do tego projektu i double-deckery, kojarzone przede wszystkim z Londynem, staną się nową atrakcją dla Trójmiasta.

A miało być tak pięknie

Od 1 maja dwa piętrowe autobusy miały obsługiwać linię turystyczną 606, łączącą centrum miasta z półwyspem Westerplatte. Na tę usługę Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły przetarg, który ma został rozstrzygnięty 18 kwietnia. Niestety unieważnieniem.

Dwupiętowe pojazdy miały pokonać w tym sezonie letnim łącznie 61 468,80 wozokilometrów – od 1 maja do 29 września. Rozkład jazdy miał zostać zaprezentowany po wyłonieniu firmy realizującej przewóz.

Zgodnie z SWZ „piętra” operatora powinny spełniać następujące parametry:

  • liczba drzwi dla pasażerów: minimum 3, uruchamianych mechanicznie, zdalnie sterowanych przez kierowcę, szerokość drzwi w świetle: we wszystkich 1,2 m,
  • długość pojazdu: od 13,5 do 15 m,
  • liczba miejsc siedzących: minimum 70, liczba miejsc ogółem: minimum 110,
  • wysokość podłogi: maksymalnie 340 mm od poziomu jezdni (bez stopni wejściowych) w pierwszych i drugich drzwiach;
  • brak stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu, miejsce na wózek: co najmniej na dwa, naprzeciwko oraz przed drugimi drzwiami (w pojazdach używanych dopuszczalne miejsce na jeden wózek),
  • liczba okien otwieranych w części pasażerskiej: co najmniej 8 oraz sprawnie działająca klimatyzacja

Aktualnie w Trójmieście są dwie prywatne firmy – PA Gryf i PKS Gdańsk – posiadające po jednym piętrowym autobusie MAN, które wcześniej obsługiwały trasy sightseeing w Berlinie. I jedna z nich wzięła udział w przetargu GAiT.

18 kwietnia Gdańskie Autobusy i Tramwaje anulowały postępowanie na świadczenie usług przewozowych na linii autobusowej 606 dwoma autobusami piętrowymi.

jedna oferta

Na oferty GAiT czekał do 17 kwietnia i otrzymał tylko jedną propozycję – od firmy Przewozy Autobusowe GRYF na sumę 1.062.180,86 PLN brutto, oferują dwa, 18-letnie pojazdy.

Z klei zamawiający na sfinansowanie przedmiotu zamówienia zamierzał przeznaczyć kwotę w

wysokości 917 458,72 zł brutto. Czyli zabrakło niewiele, ale GAiT postanowił, że będzie szukał oszczędności i unieważnił postępowanie.

Przypomnijmy, że ocena oferty miała nastąpić na podstawie czterech kryteriów:

  • Cena oferty – 60 %,
  • Średni wiek taboru – 25 %
  • Posiadanie myjni autobusowej – 10 %
  • Posiadanie holownika do holowania autobusów – 5 %.

Link do zamówienia: https://platformazakupowa.pl/transakcja/912889

Komentarze