Gdańsk na razie bez piętrowych autobusów na linii 606. Za drogo
18 kwietnia Gdańskie Autobusy i Tramwaje anulowały postępowanie na świadczenie usług przewozowych na linii autobusowej 606 dwoma autobusami piętrowymi.
Tym samym oddala się – chwilowo – wizja przejażdżki piętrusami po Gdańsku i okolicach. Natomiast mamy nadzieje, że GAiT dokona niezbędnej korekty i wróci do tego projektu i double-deckery, kojarzone przede wszystkim z Londynem, staną się nową atrakcją dla Trójmiasta.
A miało być tak pięknie
Od 1 maja dwa piętrowe autobusy miały obsługiwać linię turystyczną 606, łączącą centrum miasta z półwyspem Westerplatte. Na tę usługę Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły przetarg, który ma został rozstrzygnięty 18 kwietnia. Niestety unieważnieniem.
Dwupiętowe pojazdy miały pokonać w tym sezonie letnim łącznie 61 468,80 wozokilometrów – od 1 maja do 29 września. Rozkład jazdy miał zostać zaprezentowany po wyłonieniu firmy realizującej przewóz.
Zgodnie z SWZ „piętra” operatora powinny spełniać następujące parametry:
- liczba drzwi dla pasażerów: minimum 3, uruchamianych mechanicznie, zdalnie sterowanych przez kierowcę, szerokość drzwi w świetle: we wszystkich 1,2 m,
- długość pojazdu: od 13,5 do 15 m,
- liczba miejsc siedzących: minimum 70, liczba miejsc ogółem: minimum 110,
- wysokość podłogi: maksymalnie 340 mm od poziomu jezdni (bez stopni wejściowych) w pierwszych i drugich drzwiach;
- brak stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu, miejsce na wózek: co najmniej na dwa, naprzeciwko oraz przed drugimi drzwiami (w pojazdach używanych dopuszczalne miejsce na jeden wózek),
- liczba okien otwieranych w części pasażerskiej: co najmniej 8 oraz sprawnie działająca klimatyzacja
Aktualnie w Trójmieście są dwie prywatne firmy – PA Gryf i PKS Gdańsk – posiadające po jednym piętrowym autobusie MAN, które wcześniej obsługiwały trasy sightseeing w Berlinie. I jedna z nich wzięła udział w przetargu GAiT.
jedna oferta
Na oferty GAiT czekał do 17 kwietnia i otrzymał tylko jedną propozycję – od firmy Przewozy Autobusowe GRYF na sumę 1.062.180,86 PLN brutto, oferują dwa, 18-letnie pojazdy.
Z klei zamawiający na sfinansowanie przedmiotu zamówienia zamierzał przeznaczyć kwotę w
wysokości 917 458,72 zł brutto. Czyli zabrakło niewiele, ale GAiT postanowił, że będzie szukał oszczędności i unieważnił postępowanie.
Przypomnijmy, że ocena oferty miała nastąpić na podstawie czterech kryteriów:
- Cena oferty – 60 %,
- Średni wiek taboru – 25 %
- Posiadanie myjni autobusowej – 10 %
- Posiadanie holownika do holowania autobusów – 5 %.
Link do zamówienia: https://platformazakupowa.pl/transakcja/912889
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze