Gdańsk kupi cabrio autobusy – Hop-on Hop-off!
Gdańsk kupi specjalne pojazdy, które w sezonie mają obsługiwać miejską linię autobusową typu „Hop-on Hop-off”. Najprawdopodobniej będą to minibusy Indcar Mago2 Cabrio na podwoziach Iveco. Tak przynajmniej wynika z reklamowego plakatu. Wówczas ich podstawoweparametry techniczne byłyby następujące: długość: 8,865 mm, wysokość: 3,160 mm, szerokość: 2,490mm, rozstaw osi: 4,455 mm i DMC 10.250 kg. Zastosowany w Mago2 silnik to IVECO Tector 7 Euro 6.
O tym czy to właśnie pojazdy hiszpańskiego producenta pojawią się w pomorskim mieście – zadecyduje aktualnie toczący się przetarg, ogłoszony przez miasto. Faktem jest, że za dużego wyboru to nie ma… Generalnie gdyńskie kabriolety mają pojawić się w Gdański w maju i od tego momentu obsługiwać miejską linię autobusową typu „Hop-on Hop-off”. Pojazdy, zotwieranym dachem i systemem informacji w co najmniej siedmiu językach, majądowozić turystów do znanych zabytków, muzeów itp.
O planach uruchomienia specjalnej miejskiej liniidedykowanej turystom przedstawiciele samorządu poinformowali 19 stycznia nakonferencji prasowej.
Jak wyjaśnił prezes Gdańskiej Organizacji TurystycznejŁukasz Wysocki, linia ma mieć swój początek i koniec w okolicy Targu Węglowego,usytuowanego w historycznym centrum miasta. Na jej trasie ma być ponad 20przystanków zlokalizowanych w pobliżu najistotniejszych z punktu widzeniaturystów zabytków, muzeów itp. Trasa będzie wiodła przez Główne, Stare i DolneMiasto.
W tym roku usługa ma ruszyć w maju lub czerwcu (wzależności, czy szybko uda się rozstrzygnąć przetarg na zakup pojazdów), a wkolejnych latach autobusy mają kursować od 1 maja do 31 października w godz.9-19.
Wysocki zaznaczył, że usługa będzie świadczona w systemie”Hop-on Hop-off”, czyli pasażerowie będą mogli w dowolnym momencie wysiadać iwsiadać do autobusu. Pojazdy pojawią się na każdym przystanku co pół godziny, apokonanie całej zaplanowanej trasy jednym kursem ma trwać około godziny ikwadransa.
Korzystanie z linii będzie możliwe po wykupieniu24-godzinego biletu, którego cenę oszacowano wstępnie na około 45 zł.
Jakie cabrio dla Gdańska?
Autobusy mają być czerwone i mieć otwierany dach. Turyściotrzymają zestawy słuchawkowe, które pozwolą im zapoznawać się z ważniejszymiinformacjami dotyczącymi poszczególnych atrakcji rozlokowanych na trasie.Informacje te mają zostać przygotowane w co najmniej siedmiu językach, w tymangielskim, rosyjskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, polskim i językachskandynawskich.
Wysocki poinformował, że ? ze względu na specyfikęhistorycznego centrum Gdańska, w tym miejscami wąskie ulice, autobusy będąniewielkie (pomieszczą 29 pasażerów i jeden wózek inwalidzki) i nie będą topojazdy piętrowe.
-„Brakowało nam takiej usługi turystycznej świadczonej wodpowiedniej jakości” ? zaznaczył Wysocki, przypominając, że od kilku lat pohistorycznym centrum miasta woziły turystów – należące do prywatnych firm -meleksy, ale samorząd nie był zadowolony z tej działalności i przed rokiemzabronił meleksom wjazdu do historycznego centrum. „Do naszej organizacjiwpływało bardzo wiele skarg związanych z bezpieczeństwem i poziomem usługświadczonych przez te firmy” ? poinformował Wysocki.
Dodał, że przed podjęciem konkretnych kroków dotyczącychwprowadzenia specjalnej miejskiej linii turystycznej, przedstawiciele samorządusprawdzali, jak taka usługa wygląda w innych miastach Polski i Europy, w tymLondynie, Berlinie, Rzymie czy Barcelonie. „Tam takie usługi świadczone sąkomercyjnie przez podmioty zewnętrzne, my zdecydowaliśmy się na innerozwiązanie” ? wyjaśnił Wysocki, dodał, że Gdańsk będzie pierwszym polskimmiastem, które we własnym zakresie wprowadzi tego typu linię.
Nad szczegółami dotyczącymi usługi pracują wspólnie GOT,Zarząd Transportu Miejskiego i spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Niedawnoogłoszono przetarg na zakup trzech specjalnych pojazdów. Przedstawicielesamorządu nie ujawniają, jakie środki zarezerwowano na ten cel.
Jak przypomniał Wysocki, w ubiegłym roku Gdańsk odwiedziłyprawie 2 miliony turystów zagranicznych, z czego ponad 1 milion stanowiłyosoby, które pozostały w mieście na przynajmniej jedną noc (pozostaliograniczyli się do jednodniowego pobytu bez noclegu). (PAP)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze