Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdańsk kupi cabrio autobusy – Hop-on Hop-off!

infobus
19.01.2017 12:44
0 Komentarzy

Gdańsk kupi specjalne pojazdy, które w sezonie mają obsługiwać miejską linię autobusową typu „Hop-on Hop-off”. Najprawdopodobniej będą to minibusy Indcar Mago2 Cabrio na podwoziach Iveco. Tak przynajmniej wynika z reklamowego plakatu. Wówczas ich podstawoweparametry techniczne byłyby następujące: długość: 8,865 mm, wysokość: 3,160 mm, szerokość: 2,490mm, rozstaw osi: 4,455 mm i DMC 10.250 kg. Zastosowany w Mago2 silnik to IVECO Tector 7 Euro 6.

O tym czy to właśnie pojazdy hiszpańskiego producenta pojawią się w pomorskim mieście – zadecyduje aktualnie toczący się przetarg, ogłoszony przez miasto. Faktem jest, że za dużego wyboru to nie ma… Generalnie gdyńskie kabriolety mają pojawić się w Gdański w maju i od tego momentu obsługiwać miejską linię autobusową typu „Hop-on Hop-off”. Pojazdy, zotwieranym dachem i systemem informacji w co najmniej siedmiu językach, majądowozić turystów do znanych zabytków, muzeów itp.

O planach uruchomienia specjalnej miejskiej liniidedykowanej turystom przedstawiciele samorządu poinformowali 19 stycznia nakonferencji prasowej.

Jak wyjaśnił prezes Gdańskiej Organizacji TurystycznejŁukasz Wysocki, linia ma mieć swój początek i koniec w okolicy Targu Węglowego,usytuowanego w historycznym centrum miasta. Na jej trasie ma być ponad 20przystanków zlokalizowanych w pobliżu najistotniejszych z punktu widzeniaturystów zabytków, muzeów itp. Trasa będzie wiodła przez Główne, Stare i DolneMiasto.

W tym roku usługa ma ruszyć w maju lub czerwcu (wzależności, czy szybko uda się rozstrzygnąć przetarg na zakup pojazdów), a wkolejnych latach autobusy mają kursować od 1 maja do 31 października w godz.9-19.

Wysocki zaznaczył, że usługa będzie świadczona w systemie”Hop-on Hop-off”, czyli pasażerowie będą mogli w dowolnym momencie wysiadać iwsiadać do autobusu. Pojazdy pojawią się na każdym przystanku co pół godziny, apokonanie całej zaplanowanej trasy jednym kursem ma trwać około godziny ikwadransa.

Korzystanie z linii będzie możliwe po wykupieniu24-godzinego biletu, którego cenę oszacowano wstępnie na około 45 zł.

Jakie cabrio dla Gdańska?

Autobusy mają być czerwone i mieć otwierany dach. Turyściotrzymają zestawy słuchawkowe, które pozwolą im zapoznawać się z ważniejszymiinformacjami dotyczącymi poszczególnych atrakcji rozlokowanych na trasie.Informacje te mają zostać przygotowane w co najmniej siedmiu językach, w tymangielskim, rosyjskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, polskim i językachskandynawskich.

Wysocki poinformował, że ? ze względu na specyfikęhistorycznego centrum Gdańska, w tym miejscami wąskie ulice, autobusy będąniewielkie (pomieszczą 29 pasażerów i jeden wózek inwalidzki) i nie będą topojazdy piętrowe.

-„Brakowało nam takiej usługi turystycznej świadczonej wodpowiedniej jakości” ? zaznaczył Wysocki, przypominając, że od kilku lat pohistorycznym centrum miasta woziły turystów – należące do prywatnych firm -meleksy, ale samorząd nie był zadowolony z tej działalności i przed rokiemzabronił meleksom wjazdu do historycznego centrum. „Do naszej organizacjiwpływało bardzo wiele skarg związanych z bezpieczeństwem i poziomem usługświadczonych przez te firmy” ? poinformował Wysocki.

Dodał, że przed podjęciem konkretnych kroków dotyczącychwprowadzenia specjalnej miejskiej linii turystycznej, przedstawiciele samorządusprawdzali, jak taka usługa wygląda w innych miastach Polski i Europy, w tymLondynie, Berlinie, Rzymie czy Barcelonie. „Tam takie usługi świadczone sąkomercyjnie przez podmioty zewnętrzne, my zdecydowaliśmy się na innerozwiązanie” ? wyjaśnił Wysocki, dodał, że Gdańsk będzie pierwszym polskimmiastem, które we własnym zakresie wprowadzi tego typu linię.

Nad szczegółami dotyczącymi usługi pracują wspólnie GOT,Zarząd Transportu Miejskiego i spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Niedawnoogłoszono przetarg na zakup trzech specjalnych pojazdów. Przedstawicielesamorządu nie ujawniają, jakie środki zarezerwowano na ten cel.

Jak przypomniał Wysocki, w ubiegłym roku Gdańsk odwiedziłyprawie 2 miliony turystów zagranicznych, z czego ponad 1 milion stanowiłyosoby, które pozostały w mieście na przynajmniej jedną noc (pozostaliograniczyli się do jednodniowego pobytu bez noclegu). (PAP)

Komentarze