Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gazowe minibusy mają się całkiem dobrze. Włoski Consip zamawia 80 MINI CNG od Iveco

infobus
24.10.2025 13:04
0 Komentarzy

Iveco Bus zdobyło MINI zamówienie nr 1 w najnowszym przetargu publicznym organizowanym przez Consip – centralną jednostkę zakupową we Włoszech.

Przedmiotem umowy jest dostawa 80 minibusów Daily CNG z zabudową Indcar, przeznaczonych do obsługi transportu publicznego w miastach oraz na trasach podmiejskich. Umowa została ogłoszona 20 października 2025 r.

Rozkład jazdy:

  1. Ile minibusów obejmuje kontrakt Consip przyznany firmie IVECO BUS?
  2. Jakim rodzajem paliwa zasilane są pojazdy Daily z zabudową Indcar?
  3. W jakich latach zaplanowano dostawy zamówionych minibusów?

80 minibusów CNG od Iveco

Włoskie zamówienie zostało oficjalnie przyznane firmie IVECO BUS, która przedstawiła zwycięską ofertę na Daily 70C14 CNG z nadwoziem hiszpańskiej firmy Indcar. Pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG) zostały zamówione w dwóch podgrupach:

  • 30 minibusów klasy I – do obsługi miejskiej komunikacji publicznej
  • 50 minibusów klasy II – przeznaczonych do ruchu międzymiastowego

Minibusy Daily CNG oferują wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu. Wyposażone są m.in. w:

  • 8-biegową automatyczną skrzynię biegów,
  • tylne zawieszenie pneumatyczne,
  • systemy ADAS (asystenci kierowcy),
  • system wykrywania pożaru,
  • system zliczania pasażerów i monitoring (CCTV),
  • układ AVM i czujniki TPMS.

Wersja miejska przewiduje układ siedzeń 14+14 z dodatkowym miejscem dla osoby na wózku inwalidzkim (z ręczną rampą). Modele między-miejskie oferują 22 miejsca siedzące, 5 stojących oraz wydzieloną przestrzeń dla pasażerów z ograniczoną mobilnością. Dzięki kompaktowym wymiarom i elastycznej zabudowie, pojazdy będą mogły operować zarówno w gęstej zabudowie miejskiej, jak i w układzie tras podmiejskich.

Zakupowe tło

IVECO BUS, należące do IVECO Group, konsekwentnie rozwija ofertę pojazdów niskoemisyjnych – w tym elektrycznych, CNG i biometanowych. Kontrakt z Consip na 80 minibusów to kolejne potwierdzenie pozycji marki na rynku włoskim i europejskim. Głos w sprawie zabrał także Giorgio Zino, dyrektor IVECO BUS ds. operacji komercyjnych w Europie:

– Zwycięstwo w tym przetargu potwierdza niezawodność naszej oferty w segmencie metanowym. Daily CNG to odpowiedź na potrzeby operatorów, łącząca bezpieczeństwo, komfort i zrównoważony rozwój. Cieszymy się, że możemy wspierać transformację energetyczną transportu publicznego.

Wcześniejsze sukcesy IVECO BUS obejmują m.in. dostawy do Rzymu, Mediolanu i Turynu, a także rozwój nowej generacji elektrobusów E-Way. Zgodnie z zapowiedzią producenta, wszystkie 80 pojazdów mają zostać dostarczone w 2026–2028, zgodnie z harmonogramem ustalonym z włoskimi operatorami.

Iveco wygrywa z ofertą CNG: 80 minibusów dla włoskiego transportu publicznego
Iveco wygrywa z ofertą CNG: 80 minibusów dla włoskiego transportu publicznego

Komentarze