Gazowe minibusy mają się całkiem dobrze. Włoski Consip zamawia 80 MINI CNG od Iveco
Iveco Bus zdobyło MINI zamówienie nr 1 w najnowszym przetargu publicznym organizowanym przez Consip – centralną jednostkę zakupową we Włoszech.
Przedmiotem umowy jest dostawa 80 minibusów Daily CNG z zabudową Indcar, przeznaczonych do obsługi transportu publicznego w miastach oraz na trasach podmiejskich. Umowa została ogłoszona 20 października 2025 r.
Rozkład jazdy:
- Ile minibusów obejmuje kontrakt Consip przyznany firmie IVECO BUS?
- Jakim rodzajem paliwa zasilane są pojazdy Daily z zabudową Indcar?
- W jakich latach zaplanowano dostawy zamówionych minibusów?
80 minibusów CNG od Iveco
Włoskie zamówienie zostało oficjalnie przyznane firmie IVECO BUS, która przedstawiła zwycięską ofertę na Daily 70C14 CNG z nadwoziem hiszpańskiej firmy Indcar. Pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG) zostały zamówione w dwóch podgrupach:
- 30 minibusów klasy I – do obsługi miejskiej komunikacji publicznej
- 50 minibusów klasy II – przeznaczonych do ruchu międzymiastowego
Minibusy Daily CNG oferują wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu. Wyposażone są m.in. w:
- 8-biegową automatyczną skrzynię biegów,
- tylne zawieszenie pneumatyczne,
- systemy ADAS (asystenci kierowcy),
- system wykrywania pożaru,
- system zliczania pasażerów i monitoring (CCTV),
- układ AVM i czujniki TPMS.
Wersja miejska przewiduje układ siedzeń 14+14 z dodatkowym miejscem dla osoby na wózku inwalidzkim (z ręczną rampą). Modele między-miejskie oferują 22 miejsca siedzące, 5 stojących oraz wydzieloną przestrzeń dla pasażerów z ograniczoną mobilnością. Dzięki kompaktowym wymiarom i elastycznej zabudowie, pojazdy będą mogły operować zarówno w gęstej zabudowie miejskiej, jak i w układzie tras podmiejskich.
Zakupowe tło
IVECO BUS, należące do IVECO Group, konsekwentnie rozwija ofertę pojazdów niskoemisyjnych – w tym elektrycznych, CNG i biometanowych. Kontrakt z Consip na 80 minibusów to kolejne potwierdzenie pozycji marki na rynku włoskim i europejskim. Głos w sprawie zabrał także Giorgio Zino, dyrektor IVECO BUS ds. operacji komercyjnych w Europie:
– Zwycięstwo w tym przetargu potwierdza niezawodność naszej oferty w segmencie metanowym. Daily CNG to odpowiedź na potrzeby operatorów, łącząca bezpieczeństwo, komfort i zrównoważony rozwój. Cieszymy się, że możemy wspierać transformację energetyczną transportu publicznego.
Wcześniejsze sukcesy IVECO BUS obejmują m.in. dostawy do Rzymu, Mediolanu i Turynu, a także rozwój nowej generacji elektrobusów E-Way. Zgodnie z zapowiedzią producenta, wszystkie 80 pojazdów mają zostać dostarczone w 2026–2028, zgodnie z harmonogramem ustalonym z włoskimi operatorami.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok












Komentarze