Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Frankfurt będzie miał 32 autobusy wodorowe Solarisa, w tym pierwsze przegubowce

infobus
15.04.2024 14:00
0 Komentarzy

Niemiecka firma In-der-City-Bus GmbH (ICB) z Frankfurtu nad Menem zamówiła kolejnych dziewięć autobusów wodorowych marki Solaris.

Tym razem w wersji Urbino 18 hydrogen. Dodajmy, że w tym mieście kursują już 23 wodorowe Solarisy, dostarczone w 2022 i 2024 roku. Dostawy przegubowych pojazdów z najnowszego zamówienia zaplanowane są na lipiec 2025.

23 plus 9

Przedsiębiorstwo autobusowe In-der-City-Bus GmbH (ICB), obsługujące komunikację miejską we Frankfurcie nad Menem, złożyło zamówienie na 9 szt. Solarisów Urbino 18 hydrogen.

Autobusy wodorowe marki Solaris wyposażone w nowoczesne ogniwa wodorowe, umożliwiające całkowicie bezemisyjną jazdę, konsekwentnie podbijają europejski rynek. Miejskie przedsiębiorstwo transportowe In-der-City-Bus GmbH (ICB) obsługuje trzy węzły komunikacyjne we Frankfurcie nad Menem, jednym z największych miast w Niemczech. Przewoźnik dąży do całkowitej elektryfikacji floty autobusowej do początku lat 2030, zgodnie z założeniami ochrony klimatu wyznaczonymi przez Frankfurt nad Menem.

We flocie przewoźnika znajduje się już:

  • 5 pojazdów bateryjnych Urbino 12 electric
  • 23 wodorowe Urbino 12 hydrogen.

Od przyszłego roku dołączą do nich również przegubowe wodorowce. Pojazdy te będą zasilane energią pochodzącą z ogniwa paliwowego o mocy 100 kW. Na pokładzie każdego z zamówionych autobusów zostaną zamontowane dodatkowe baterie, odgrywające rolę pomocniczą. Niezbędny do zasilania autobusu wodór przechowywany będzie w postaci gazowej, w umieszczonych na dachu kompozytowych zbiornikach, spełniających najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Frankfurt już po raz trzeci wybiera wodorowe Solarisy – tym razem w wersji przegubowej / fot. ICB

Frankfurcki standard

Podobnie jak poprzednie pojazdy dla ICB, również nowo zamówione  modele będą wyposażone między innymi w klimatyzacją z funkcją grzania pompą ciepła, a także autorskie oprogramowanie producenta do zdalnego zarządzania flotą eSConnect.

W skład wyposażenia autobusów wejdzie ponadto pełen zakres systemów zgodnych z najnowszymi regulacjami GSR2, m.in. systemy monitorowania martwego pola i wykrywające ograniczenia prędkości, układy wykrywające zmęczenie kierowcy czy sygnalizujące niskie ciśnienie w oponach pojazdu.

Udziały firmy Solaris w europejskim segmencie wodorowym w 2023 roku wyniosły 44,5%. Firma buduje swoje doświadczenie w technologii wodorowej już od niemal dekady i dostarczyła dotychczas 200 Solarisów hydrogen do 24 miast w Europie. Co więcej, Solaris zarejestrował kolejne zamówienia na 600 pojazdów wodorowych, z terminem realizacji w latach 2024-2026.

Frankfurt już po raz trzeci wybiera wodorowe Solarisy – tym razem w wersji przegubowej
Frankfurt już po raz trzeci wybiera wodorowe Solarisy – tym razem w wersji przegubowej / fot. ICB

Komentarze