Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

FlixBus testuje elektryczny autokar Yutonga. W Portugalii

infobus
12.07.2022 09:00

W czerwcu FlixBus zainaugurował pierwszą linię dalekobieżną na Półwyspie Iberyjskim obsługiwaną elektrycznymi autobusami.

Po nieudanych testach pojazdu marki BYD w Niemczech, teraz w Portugalii FlixBus sprawdza międzymiastowy autobus elektryczny Yutonga. Trasa elektrycznego autokaru wiedzie z dworca autobusowego Bragança do Porto, poprzez Vila Real i Amarante. Jego obsługę powierzono firmie Auto Viação Feirense.

Zamiast BYD – Yutong

W Portugalii FlixBus testuje elektryczny autokar marki Yutong, który może zabrać na pokład 47 pasażerów i oferuje zasięg do 350 km. Ładowanie pojazdu trwa około trzech godzin. Autobus łączy Porto z miastem Bragançą położonym, w pobliżu północnej granicy z Hiszpanią.

-„To spory krok dla zrównoważonej mobilności w Portugalii” – powiedział Pablo Pastega, dyrektor generalny FlixBus na Portugalię i Hiszpanię.

fot. FlixBus

FlixBus już wcześniej testował elektryczne autokary w Niemczech – m.in. na linii Mannheim – Frankfurt, ale sprawdzany autobus BYD C9 zaczął wykazywać problemy. Dyrektor generalny FlixBus, Fabian Stenger, wyjaśnił wówczas, że bateria litowo-żelazowo-fosforanowa w BYD C9 okazała się tak podatna na awarie, że „autobus musiał iść do serwisu na kilka dni i tyle samo podróży musiało zostać odwołanych”. Firma w końcu wycofała się z tego pomysłu, ale go nie zaniechała.

W Kalifornii Flixbus od 2019 roku testuje autobus firmy Motor Coach Industries (MCI) między San Francisco a Sacramento. Równolegle platforma zwrócił się do Freudenberg i ZF z projektem autokarów napędzanych wodorem. Trzyletni programu „HyFleet” koncentruje się na rozwoju ogniw paliwowych, aby umożliwić nieprzerwaną pracę przez co najmniej 35 000 godzin. Kolejne badania koncentrują się na strategiach hybrydyzacji układu napędowego, tak zwanym „właściwym doborze rozmiaru” ogniwa paliwowego i akumulatora. Gotowy pojazd ma powstać do 2024 roku.

fot. FlixBus