FlixBus rozszerza testy elektrycznych autobusów w Wielkiej Brytanii. Do Cambridge
FlixBus cały czas pracuje nad rozwojem floty autobusów elektrycznych, wprowadzając kolejne innowacyjne projekty w Wielkiej Brytanii.
Po sukcesie wcześniejszych testów na trasie z Londynu do Newport w Południowej Walii, firma zainicjowała nowy projekt między Londynem a Cambridge, wykorzystując do tego celu dłuższy model autobusu elektrycznego Yutong.
Spis treści:
- Jaką trasę obsługuje elektryczny autobus Yutong Gte14 testowany przez FlixBus?
- Jaka jest pojemność akumulatora autobusu Yutong Gte14 używanego w testach FlixBus?
- Które firmy współpracują z FlixBus przy realizacji projektu testów autobusów elektrycznych w Wielkiej Brytanii?
na trasie Londyn-Cambridge
Aktualnie trwające testy obejmują trasę między Londynem a Cambridge, gdzie Flixbus wykorzystuje elektryczny autobus Yutong Gte14. Pojazd ten, o długości 14 metrów, oferuje 59 miejsc siedzących i jest wyposażony w akumulator o mocy 563 kWh, który zapewnia zasięg wynoszący około 300 mil (około 480 kilometrów). Dzięki temu Yutong Gte14 może obsługiwać dwa kursy w obie strony dziennie, co daje łączny przebieg około 400 kilometrów dziennie.
W realizacji projektu kluczową rolę odgrywają partnerzy Flixbus – firmy Whippet i Zenobē. Whippet, jako wiodący operator autobusów elektrycznych w Cambridge, zapewnia obsługę techniczną i dostęp do infrastruktury ładowania w swojej zajezdni w Swavesey. Zenobē, brytyjski specjalista w zakresie flot pojazdów elektrycznych, dostarcza infrastrukturę ładowania oraz system telematyczny do monitorowania wydajności pojazdu i akumulatora.
strategiia bezemisyjnego transportu
Testy na trasie Londyn-Cambridge to kontynuacja strategii Flixbus mającej na celu rozwój bezemisyjnego transportu autobusowego na rynkach międzynarodowych. „Po uruchomieniu pierwszej w Anglii i Walii usługi autobusów elektrycznych, z przyjemnością testujemy kolejną usługę bezemisyjną, budując największą sieć autobusów w kraju,” powiedział Andreas Schörling, dyrektor zarządzający FlixBus UK.
Flixbus nie ogranicza się jedynie do projektów opartych na napędzie elektrycznym. Od 2021 roku firma współpracuje z niemieckimi dostawcami ZF i Freudenberg nad projektem „HyFleet”, który koncentruje się na opracowaniu autobusów dalekobieżnych zasilanych wodorem. Celem tego trzyletniego projektu jest stworzenie ogniw paliwowych o żywotności co najmniej 35 000 godzin, co ma umożliwić wprowadzenie na rynek pierwszego w Europie autobusu dalekobieżnego zasilanego wodorem już w 2024 roku.
Na koniec przypomnijmy, że zielona platforma przeprowadziła już szereg projektów pilotażowych z pojazdami elektrycznymi na różnych rynkach, w tym w Portugalii, Niemczech i Stanach Zjednoczonych. Testy elektrycznych autobusów na trasie Londyn-Cambridge to kolejny krok w kierunku budowy bardziej ekologicznej i zrównoważonej sieci transportowej w Wielkiej Brytanii i na całym świecie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze