Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

FIAA 2024: Yutong wprowadza na rynek MIDI autobus elektryczny. Premiera U10

infobus
29.10.2024 08:01
0 Komentarzy

W październiku na targach FIAA 2024 w Madrycie zaprezentowano nowy model elektrycznego autobusu Yutong U10, który uzupełnia ofertę chińskiego producenta o model MIDI.

Ten kompaktowy i ekologiczny pojazd wyróżnia się zaawansowaną technologią, wyjątkowym designem i wysoką pojemnością pasażerską. Dodatkowo model model zamyka rozbudową najnowszej rodziny miejskich autobusów elektrycznych, która obejmuje teraz modele U10, U12, U15 i U18. Szeroko!

Spis treści

  1. Jakie cechy designu wyróżniają model Yutong U10?
  2. Jakie systemy monitorowania zastosowano w premierowym elektrobusie?
  3. Jaka jest pojemność baterii i zasięg w tym midibusie Yutonga?
Yutong wprowadza na rynek MIDI autobus elektryczny
Yutong wprowadza na rynek MIDI autobus elektryczny

Yutong U10

Najważniejsze dane techniczne madryckiego debiutant to:

  • Długość, szerokość, wysokość: 10,57 m x 2,55 m x 3,19 m
  • Wysokość wnętrza: 2300 mm
  • Rozstaw osi: 4400 mm
  • Minimalna średnica skrętu: 15 m
  • Kąt natarcia i zejścia: 7°/7°

Kluczowe cechy i funkcjonalność możemy podzielić na cztery obszary:

Design

Yutong U10 przyciąga wzrok swoim czarnym, zakrzywionym obrysem i nowoczesnym, eleganckim stylem, który zdobył nagrodę Busworld za design. Smukła, minimalistyczna linia sprawia, że pojazd prezentuje się jako wyjątkowe dzieło w przestrzeni miejskiej. Yutong U10, dzięki tej unikalnej stylizacji, doskonale komponuje się z otoczeniem, wnosząc elegancję i nowoczesność do codziennych kursów miejskich.

Pojemność pasażerska

Autobus Yutong U10 został skonstruowany jako elektrobus klasy I kategorii MIDI z optymalnym rozkładem wnętrza, co pozwala na maksymalne wykorzystanie przestrzeni. Model ten oferuje pojemność do 81 pasażerów, przy czym liczba miejsc siedzących wynosi 32. Wnętrze jest ergonomiczne, co umożliwia płynny ruch pasażerów, co jest szczególnie istotne w godzinach szczytu. Niski poziom podłogi ułatwia dostęp do pojazdu, a specjalnie wydzielona przestrzeń dla wózka inwalidzkiego zwiększa komfort podróżowania dla wszystkich pasażerów.

Yutong wprowadza na rynek MIDI autobus elektryczny
Yutong wprowadza na rynek MIDI autobus elektryczny

Inteligentne rozwiązania

Yutong U10 jest wyposażony w zaawansowaną platformę monitorowania, która na bieżąco zbiera i analizuje dane dotyczące pracy pojazdu oraz warunków na drodze. System ten umożliwia natychmiastową diagnozę potencjalnych zagrożeń i wysyłanie alertów do operatora, co pozwala na bieżącą kontrolę i sprawne zarządzanie sytuacjami awaryjnymi. .

Systemy napędowe i baterie

Model U10 wyróżnia się również zaawansowanym napędem elektrycznym oraz wysokowydajnymi bateriami, które umożliwiają długą pracę pojazdu bez potrzeby częstego ładowania.

  • Pojemność baterii: 350,07 kWh (opcjonalnie 422,87 kWh) z układem chłodzenia cieczą
  • System ładowania: CCS2, jedno gniazdo ładowania DC (opcjonalnie dostępne podwójne gniazda do ładowania DC)
  • Silnik: moc 150 kW
  • Zawieszenie: pneumatyczne z poduszkami — przednie z 2 poduszkami, tylne z 4 poduszkami, z funkcją podnoszenia i przyklęku

Dzięki zaawansowanemu systemowi odzyskiwania energii kinetycznej autobus Yutong U10 charakteryzuje się wysoką efektywnością energetyczną, co umożliwia przejazd na dystansie ponad 500 km na jednym ładowaniu.

Yutong wprowadza na rynek MIDI autobus elektryczny
Yutong wprowadza na rynek MIDI autobus elektryczny

eksploatacja przez 15 lat

Yutong U10 oferuje niski koszt eksploatacji dzięki wysokiej efektywności energetycznej oraz optymalnemu zużyciu energii. Nowoczesna konstrukcja autobusu obejmuje specjalne wzmocnienia zabezpieczające chroniące najważniejsze komponenty pojazdu, co nie tylko zwiększa bezpieczeństwo, ale także przedłuża żywotność pojazdu. Właściwości antykorozyjne autobusu gwarantują trwałość przez co najmniej 15 lat.

Czekamy zatem na polską premierę, która najprawdopodobniej odbędzie w 2025 roku. A może i nawet szybciej, bo polski rynek czeka na taki pojazd.

Komentarze