FIAA 2024: Volvo z Castrosua plus zapowiedź autobusu 8700 Electric z MCV
Na targach FIAA 2024 w Madrycie, Volvo Buses przyciągnęło uwagę prezentacją autobusu elektrycznego z nadwoziem Castrosua oraz prezentacją dwóch podwozi.
To klasyczna oferta dla hiszpańskiego rynku – szczególnie teraz po zamknięciu fabryki integralnych autobusów Volvo we Wrocławiu. Wśród kluczowych nowości znalazły się platformy BZL i BZR przeznaczone do zabudowy pod kątem do transportu miejskiego, podmiejskiego, i międzymiastowego.
Spis treści:
- Jakie platformy elektryczne zaprezentowało Volvo na FIAA 2024?
- Kto odpowiada za produkcję nadwozi dla nowych modeli elektrycznych Volvo, takich jak 7900 Electric i 8900 Electric?
- Jakie zaawansowane systemy bezpieczeństwa zostaną wprowadzone w modelach 7900 Electric i 8900 Electric zgodnie z normami GSR2?
Globalne BZL i BZR
Na FIAA Volvo zaprezentowało dwa modele opierające się na platformie elektrycznej – BZL i BZR – charakteryzujące się niskim wejściem oraz modułową budową, co pozwala na elastyczne dostosowanie pojemności akumulatorów do specyfiki tras i zasięgu. Model BZL, wyposażony w nadwozie Castrosua Nelec o długości 11,8 metra, został zaprojektowany specjalnie na rynek europejski, z myślą o zapewnieniu jak najniższych kosztów operacyjnych i ekologicznej eksploatacji.
Obok BZL, niskoemisyjny model BZR przeznaczony jest na trasy miejskie i międzyregionalne, dzięki czemu oferta Volvo Buses staje się bardziej kompleksowa i dopasowana do potrzeb miast inwestujących w zielone rozwiązania transportowe.
Idąc dalej śladem podwozi – na FIAA 2024 szwedzki koncern potwierdził opracowanie nowego modelu Volvo 8900 Electric, zbudowanego na globalnej platformie BZR. Z egipskim producentem MCV. Trudno w to uwierzyć, ale to aktualnie kluczowy elementem autobusowej strategii Volvo . Firma z Egiptu odpowiada za produkcję nadwozi dla wszystkich modeli elektrycznych Volvo.
-„Nadwozia do 7900 Electric oraz nowego 8900 Electric będą produkowane w nowoczesnej fabryce MCV w Egipcie, co pozwala Volvo na efektywną realizację produkcji oraz dostosowanie się do lokalnych potrzeb europejskich miast, zwiększając elastyczność dostaw i konkurencyjność na rynku – przekazał koncern.
8900 Electric plus modernizacja 7900 Electric
Ten zeroemisyjny autobus ma być dostępny w wersjach dwu- i trójosiowych, z możliwością przewozu do 110 pasażerów. Volvo chce zaoferować 8900 Electric w różnych konfiguracjach napędu: model może mieć jeden lub dwa silniki elektryczne, które zapewniają moc nawet do 400 kW (540 KM), a akumulatory mogą osiągnąć pojemność do 540 kWh, co umożliwia przejechanie dłuższych dystansów między ładowaniami.
Model 8900 Electric został zaprojektowany z myślą o różnorodnych potrzebach transportowych w Europie – od komunikacji miejskiej po transport międzyregionalny.
Volvo Buses zapowiedziało również odświeżoną wersję popularnego modelu 7900 Electric, w tym jego przegubową wersję. Nowa generacja ma charakteryzować się szeregiem udoskonaleń w zakresie komfortu kierowcy i pasażerów oraz bezpieczeństwa. W serii znajdzie zastosowanie nowy, ergonomiczny kokpit kontrolny z dużym, dynamicznym wyświetlaczem, co ma poprawić wygodę obsługi i zminimalizować rozpraszanie uwagi kierowcy.
Dodatkowo – w odpowiedzi na GSR2 – Volvo wyposaży swoje nowe modele 7900 Electric oraz 8900 Electric w zaawansowane systemy aktywnego bezpieczeństwa, które chronią zarówno pasażerów, jak i niechronionych uczestników ruchu, takich jak piesi i rowerzyści. Szwedzki producent zaznacza, że systemy te, zgodne z normami unijnymi, znacznie wykraczają poza minimalne wymogi bezpieczeństwa, oferując monitorowanie przestrzeni wokół pojazdu, systemy wspomagania kierowcy oraz zaawansowane technologie wykrywające przeszkody i zmniejszające ryzyko kolizji.
Na koniec warto dodać, że podczas konferencji prasowej na FIAA Volvo Buses potwierdziło rezygnację ze współpracy z hiszpańskim producentem Sunsundequi w zakresie licencyjnej produkcji modeli 9700 i 9900. Tym samym w zakresie autokarów Volvo nie ma nic do zaproponowania dla europejskim klientom. Obawiamy sie, że za moment podobnie będzie z ofertą miejską.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze