EV Motors z umowami w Bochni i Radomsku. Razem na 7 autobusów elektrycznych King Long
Konsorcjum EV Motors i litewskiej spółki Busnex UAB, jako oficjalny dystrybutor marki King Long, zrealizuje dwie dostawy autobusów elektrycznych dla polskich samorządów.
W sumie do Radomska i Bochni trafi siedem nowych elektrobusów, wspieranych przez stacje ładowania typu plug-in. Najnowsza umowa w Radomsku zostało podpisana 30 października. O tym przetargu pisaliśmy już wcześniej w TrasnInfo.pl.
Rozkład jazdy:
- Jakie modele autobusów elektrycznych King Long trafią do Radomska i Bochni oraz czym różnią się pod względem klasy i parametrów technicznych?
- Z jakich źródeł pochodzą dofinansowania obu inwestycji i jaka jest ich łączna wartość?
- Co oznaczają te dostawy dla pozycji marki King Long i konsorcjum EV Motors–Busnex na polskim rynku elektrobusów?
Radomsko: cztery MAXI elektrobusy
Oba zamówienia pokazują, że King Long umacnia swoją pozycję na polskim rynku elektrobusów. Samorządy sięgają po przystępne cenowo i technicznie konkurencyjne pojazdy z Chin, co z jednej strony zwiększa szansę na realizację projektów ekologicznego transportu publicznego, zaś z drugiej – wspiera chińską gospodarkę unijnymi funduszami.
30 października 2025 r. w Radomsku podpisano umowę z konsorcjum EV Motors i Busnex UAB na dostawę:
- czterech fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów elektrycznych King Long PEV12,
- dwóch mobilnych ładowarek plug-in 80 kW marki Enika.
Nowe autobusy będą miały:
- długość 11,5–13,5 m,
- napęd elektryczny (min. 160 kW) z odzyskiem energii przy hamowaniu,
- baterie o pojemności min. 330 kWh,
- zasięg co najmniej 180 km bez doładowania,
- układ drzwi 2-2-2 i min. 70 miejsc (w tym 24 siedzące),
- system informacji pasażerskiej (LED i LCD),
- zamykaną kabinę kierowcy z klimatyzacją i okienkiem biletowym,
- ładowarki USB, system zliczania pasażerów, monitoring.
Wartość inwestycji: 12 496 800 zł brutto (z czego 8 168 000 zł pochodzi z NFOŚGW w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”). Zakończenie realizacji: czerwiec 2026 r.
Bochnia: trzy MIDI elektrobusy
24 września 2025 r. podpisano umowę z tym samym konsorcjum na dostawę:
- trzech autobusów elektrycznych King Long PEV8,
- trzech jednostanowiskowych stacji ładowania,
- przeszkolenia kierowców i personelu technicznego.
Autobusy będą miały:
- długość 7,9–9,5 m,
- centralny silnik elektryczny 220 kW,
- akumulatory (litowo-jonowe NMC lub LFP) min. 250 kWh,
- zasięg min. 250 km dziennie,
- układ drzwi 1-2-0 (z opcjonalnym stopniem za drugimi drzwiami),
- co najmniej 45 miejsc dla pasażerów,
- system informacji pasażerskiej (zewn. LED i wewn. LCD min. 20″)
Wartość kontraktu: 5 848 650 zł brutto (1 585 000 zł netto za jeden autobus), wsparta dotacją 3,6 mln zł z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Pomimo przekroczenia założone go budżetu o ponad 2,4 mln zł brutto, Gmina Bochnia zdecydowała się podpisać umowę, powołując się na konieczność realizacji projektu z dofinansowaniem i ograniczony wybór ofert. Termin dostawy: do 31 marca 2026 r.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok









Komentarze