Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Europejski rynku autobusów w Europie w 2024 roku. Polska na szóstym miejscu

infobus
14.02.2025 08:00
0 Komentarzy

W 2024 roku rynek autobusowy w Europie, obejmujący Unię Europejską, kraje EFTA oraz Wielką Brytanię, zanotował wzrost rejestracji o 9,2%, osiągając poziom 39.953 nowych autobusów.

Wzrost napędzały głównie segmenty autobusów elektrycznych i diesla, natomiast autobusy hybrydowe odnotowały spadek sprzedaży. Najważniejsze rynki na naszym kontynencie to Francja, Niemcy i Wielka Brytania.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie były największe rynki autobusowe w Europie w 2024 roku pod względem liczby rejestracji?
  2. W którym segmencie autobusów Polska osiągnęła najwyższą pozycję w rankingu europejskim?
  3. Jakie były największe rynki autobusów elektrycznych w 2024 roku i jak wypadła Polska na tle innych krajów?
Europejski rynku autobusów w Europie w 2024 roku.
Europejski rynku autobusów w Europie w 2024 roku.

Autobusowe TOP10

Europejski rynek autobusowy w 2024 roku dynamicznie się rozwijał, osiągając 39 953 nowe rejestracje, z wyraźnym wzrostem autobusów elektrycznych i gazowych. Polska uplasowała się w TOP 10 wszystkich kluczowych segmentów, osiągając 6. miejsce w klasyfikacji ogólnej. Elektryfikacja rynku nabiera tempa, ale autobusy z silnikiem Diesla nadal dominują, stanowiąc ponad 75% całkowitej sprzedaży. Najwięcej autobusów rejestrowano we Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii, które pozostają kluczowymi rynkami w Europie. Polska, z liczbą 1 972 nowych rejestracji, umocniła swoją pozycję w Europie i dynamicznie rozwija segment transportu zeroemisyjnego.

Sprawdzamy, jak to wygląda w szczegółach i zaczynamy analizę od największych rynków autobusowych w Europie w 2024 roku:

  1. Francja – 6 923 szt. (+3,7%)
  2. Niemcy – 6 162 szt. (-2,0%)
  3. Wielka Brytania – 6 857 szt. (+6,2%)
  4. Włochy – 5 234 szt. (+26,7%)
  5. Hiszpania – 3 982 szt. (+10,3%)
  6. Polska – 1 972 szt. (+19,1%)
  7. Holandia – 1 896 szt. (+7,1%)
  8. Belgia – 1 732 szt. (+15,2%)
  9. Szwecja – 1 283 szt. (+3,7%)
  10. Węgry – 1 241 szt. (+36,5%)

Polska zajęła 6. miejsce na europejskim rynku autobusowym, z liczbą 1 972 nowych rejestracji, co oznacza wzrost o 19,1% w porównaniu z 2023 rokiem.

Europejski rynku autobusów w Europie w 2024 roku.
Europejski rynku autobusów w Europie w 2024 roku.

TOP 10 rynków autobusów elektrycznych

Autobusy elektryczne były najszybciej rozwijającym się segmentem, notując wzrost o 23,8% i osiągając 9 076 sztuk. Największe rynki to:

  1. Wielka Brytania – 1 984 szt. (+43,8%)
  2. Niemcy – 1 710 szt. (+4,9%)
  3. Francja – 1 183 szt. (-10,7%)
  4. Włochy – 903 szt. (+161,7%)
  5. Hiszpania – 617 szt. (+5,1%)
  6. Polska – 587 szt. (+36,3%)
  7. Holandia – 287 szt. (-13,8%)
  8. Belgia – 275 szt. (-18,9%)
  9. Węgry – 227 szt. (+45,1%)
  10. Szwecja – 178 szt. (+3,5%)

Polska znalazła się na 6. miejscu w Europie pod względem rejestracji autobusów elektrycznych, z wynikiem 587 pojazdów.

Europejski rynku autobusów w Europie w 2024 roku.
Europejski rynku autobusów w Europie w 2024 roku.

TOP 10 rynków autobusów hybrydowych

Segment autobusów hybrydowych odnotował spadek o 17,3%, do poziomu 3 581 sztuk. Największe rynki to:

  1. Niemcy – 809 szt. (-14,2%)
  2. Wielka Brytania – 1 366 szt. (-9,8%)
  3. Francja – 801 szt. (-10,7%)
  4. Hiszpania – 172 szt. (-45,9%)
  5. Szwecja – 172 szt. (-2,3%)
  6. Włochy – 169 szt. (-19,3%)
  7. Holandia – 151 szt. (-14,2%)
  8. Polska – 114 szt. (+0,9%)
  9. Belgia – 99 szt. (-17,4%)
  10. Austria – 81 szt. (-24,0%)

Polska zajęła 8. miejsce w tym segmencie z wynikiem 114 autobusów hybrydowych, co stanowi lekki wzrost o 0,9%.

Europejski rynku autobusów w Europie w 2024 roku.
Europejski rynku autobusów w Europie w 2024 roku.

TOP 10 rynków autobusów na gaz (CNG, LNG, inne)

Autobusy napędzane gazem ziemnym i innymi alternatywnymi paliwami odnotowały niewielki wzrost o 3,7%, osiągając 3 880 sztuk. Największe rynki to:

  1. Włochy – 1 696 szt. (+6,9%)
  2. Hiszpania – 903 szt. (-3,3%)
  3. Niemcy – 618 szt. (+11,2%)
  4. Francja – 619 szt. (-7,2%)
  5. Holandia – 248 szt. (-72,0%)
  6. Polska – 225 szt. (+23,5%)
  7. Belgia – 101 szt. (-53,5%)
  8. Szwecja – 97 szt. (-63,3%)
  9. Czechy – 246 szt. (-100%)
  10. Austria – 243 szt. (-43,7%)

Polska znalazła się na 6. miejscu w Europie pod względem rejestracji autobusów gazowych, osiągając 225 sztuk, co oznacza wzrost o 23,5%.

Europejski rynku autobusów w Europie w 2024 roku.

TOP 10 rynków autobusów z silnikiem Diesla

Autobusy z silnikami Diesla, mimo rosnącej elektryfikacji transportu, nadal stanowiły największą część rynku, z 30 154 sztukami, co oznacza wzrost o 19,7%. Największe rynki to:

  1. Francja – 4 619 szt. (+5,1%)
  2. Niemcy – 3 614 szt. (+4,9%)
  3. Wielka Brytania – 3 692 szt. (+20,3%)
  4. Włochy – 3 046 szt. (+21,6%)
  5. Hiszpania – 2 493 szt. (+15,6%)
  6. Holandia – 1 178 szt. (+15,7%)
  7. Polska – 1 046 szt. (+10,3%)
  8. Belgia – 843 szt. (+12,8%)
  9. Szwecja – 591 szt. (+3,7%)
  10. Węgry – 414 szt. (+42,4%)

Polska zajęła 7. miejsce pod względem rejestracji autobusów z silnikiem Diesla, z liczbą 1 046 szt. (+10,3%).

Komentarze