Europejski rynek nowych autobusów po III kwartałach 2024 roku. Plus 16%
Europa | RAZEM | ||
Q1-Q3 2024 | Q1-Q3 2023 | % zmiana | |
W. Brytania | 6157 | 4,304 | +43.1 |
Francja | 5010 | 4,735 | +5.8 |
Włochy | 4798 | 3,966 | +21.0 |
Niemcy | 4224 | 3,911 | +8.0 |
Hiszpania | 3283 | 2,695 | +21.8 |
Polska | 1577 | 1,211 | +30.2 |
Czechy | 919 | 548 | +67.7 |
Rumunia | 833 | 750 | +11.1 |
Portugalia | 783 | 581 | +34.8 |
Grecja | 758 | 204 | +271.6 |
Norwegia | 716 | 794 | -9.8 |
Belgia | 675 | 563 | +19.9 |
Irlandia | 553 | 298 | +85.6 |
Szwecja | 517 | 793 | -34.8 |
Finlandia | 475 | 215 | +120.9 |
Rumunia | 418 | 419 | -0.2 |
Holandia | 412 | 222 | +85.6 |
Szwajcaria | 403 | 356 | +13.2 |
Dania | 392 | 294 | +33.3 |
Węgry | 327 | 699 | -53.2 |
Łotwa | 289 | 133 | +117.3 |
Luksemburg | 226 | 197 | +14.7 |
Litwa | 212 | 184 | +15.2 |
Słowacja | 173 | 474 | -63.5 |
Islandia | 159 | 118 | +34.7 |
Estonia | 154 | 143 | +7.7 |
Chorwacja | 153 | 91 | +68.1 |
Słowenia | 144 | 100 | +44.0 |
Cypr | 95 | 199 | -52.3 |
Bułgaria | ─ | ─ | |
Malta | ─ | ─ | |
RAZEM | 34835 | 29,197 | +19.3 |
Europa | Autobusy elektryczne | ||
Q1-Q3 2024 | Q1-Q3 2023 | %zmiana | |
W. Brytania | 1,425 | 1,029 | +38.5 |
Niemcy | 578 | 519 | +11.4 |
Francja | 514 | 576 | -10.8 |
Włochy | 498 | 288 | +72.9 |
Hiszpania | 428 | 360 | +18.9 |
Norwegia | 297 | 442 | -32.8 |
Rumunia | 281 | 248 | +13.3 |
Finlandia | 278 | 100 | +178.0 |
Grecja | 268 | 7 | +3,728.6 |
Dania | 265 | 110 | +140.9 |
Irlandia | 221 | 22 | +904.5 |
Holandia | 192 | 35 | +448.6 |
Belgia | 185 | 269 | -31.2 |
Luksemburg | 164 | 59 | +178.0 |
Polska | 140 | 184 | -23.9 |
Szwajcaria | 115 | 93 | +23.7 |
Szwecja | 89 | 240 | -62.9 |
Portugalia | 72 | 235 | -69.4 |
Austria | 59 | 20 | +195.0 |
Litwa | 53 | 34 | +55.9 |
Czechy | 34 | 3 | +1,033.3 |
Łotwa | 20 | 8 | +150.0 |
Estonia | 17 | 0 | |
Słowenia | 5 | 8 | -37.5 |
Islandia | 3 | 13 | -76.9 |
Cypr | 1 | 0 | |
Chorwacja | 0 | 1 | -100.0 |
Węgry | 0 | 60 | -100.0 |
Słowacja | 0 | 4 | -100.0 |
Bułgaria | ─ | ─ | |
Malta | ─ | ─ | |
RAZEM | 6,202 | 4,967 | +24.9 |
Europa | Autobusy hybrydowe | ||
Q1-Q3 2024 | Q1-Q3 2023 | %zmiana | |
Hiszpania | 675 | 637 | +6.0 |
Włochy | 637 | 497 | +28.2 |
Niemcy | 598 | 993 | -39.8 |
Francja | 530 | 658 | -19.5 |
Austria | 77 | 13 | +492.3 |
Szwajcaria | 76 | 94 | -19.1 |
Rumunia | 52 | 67 | -22.4 |
Litwa | 23 | 25 | -8.0 |
Polska | 18 | 61 | -70.5 |
Luksemburg | 4 | 40 | -90.0 |
Belgia | 0 | 0 | |
Chorwacja | 0 | 10 | -100.0 |
Cypr | 0 | 0 | |
Czechy | 0 | 10 | -100.0 |
Dania | 0 | 0 | |
Estonia | 0 | 0 | |
Finlandia | 0 | 0 | |
Grecja | 0 | 0 | |
Węgry | 0 | 0 | |
Irlandia | 0 | 2 | -100.0 |
Łotwa | 0 | 0 | |
Holandia | 0 | 0 | |
Portugalia | 0 | 0 | |
Słowacja | 0 | 0 | |
Słowenia | 0 | 0 | |
Szwecja | 0 | 0 | |
Islandia | 0 | 0 | |
Norwegia | 0 | 0 | |
W. Brytania | 0 | 0 | |
Bułgaria | ─ | ─ | |
Malta | ─ | ─ | |
RAZEM | 2,690 | 3,107 | -13.4 |
Europa | Autobusy diesla | ||
Q1-Q3 2024 | Q1-Q3 2023 | %zmiana | |
W. Brytania | 4,731 | 3,275 | +44.5 |
Francja | 3,202 | 2,603 | +23.0 |
Niemcy | 3,017 | 2,349 | +28.4 |
Włochy | 2,487 | 2,628 | -5.4 |
Hiszpania | 2,101 | 1,542 | +36.3 |
Polska | 1,372 | 900 | +52.4 |
Czechy | 831 | 476 | +74.6 |
Portugalia | 711 | 346 | +105.5 |
Austria | 697 | 717 | -2.8 |
Grecja | 490 | 197 | +148.7 |
Belgia | 487 | 294 | +65.6 |
Szwecja | 415 | 480 | -13.5 |
Norwegia | 407 | 256 | +59.0 |
Irlandia | 332 | 274 | +21.2 |
Węgry | 327 | 632 | -48.3 |
Łotwa | 269 | 111 | +142.3 |
Holandia | 217 | 178 | +21.9 |
Szwajcaria | 211 | 169 | +24.9 |
Finlandia | 196 | 112 | +75.0 |
Słowacja | 173 | 466 | -62.9 |
Islandia | 156 | 103 | +51.5 |
Chorwacja | 153 | 80 | +91.3 |
Słowenia | 139 | 92 | +51.1 |
Estonia | 136 | 131 | +3.8 |
Litwa | 136 | 121 | +12.4 |
Dania | 127 | 172 | -26.2 |
Cypr | 94 | 199 | -52.8 |
Rumunia | 85 | 92 | -7.6 |
Luksemburg | 54 | 85 | -36.5 |
Bułgaria | ─ | ─ | |
Malta | ─ | ─ | |
RAZEM | 23,753 | 19,080 | +24.5 |
CNG/LNG | |||
Q1-Q3 2024 | Q1-Q3 2023 | % zmiana | |
Włochy | 1,176 | 553 | +112.7 |
Francja | 764 | 898 | -14.9 |
Hiszpania | 79 | 156 | -49.4 |
Czechy | 54 | 59 | -8.5 |
Polska | 47 | 66 | -28.8 |
Niemcy | 29 | 50 | -42.0 |
Szwecja | 13 | 73 | -82.2 |
Norwegia | 11 | 96 | -88.5 |
Luksemburg | 4 | 13 | -69.2 |
Holandia | 3 | 9 | -66.7 |
Belgia | 2 | 0 | |
Estonia | 1 | 12 | -91.7 |
Finlandia | 1 | 3 | -66.7 |
W. Brytania | 1 | 0 | |
Austria | 0 | 0 | |
Chorwacja | 0 | 0 | |
Cypr | 0 | 0 | |
Dania | 0 | 12 | -100.0 |
Grecja | 0 | 0 | |
Węgry | 0 | 7 | -100.0 |
Irlandia | 0 | 0 | |
Łotwa | 0 | 14 | -100.0 |
Litwa | 0 | 4 | -100.0 |
Portugalia | 0 | 0 | |
Rumunia | 0 | 12 | -100.0 |
Słowacja | 0 | 4 | -100.0 |
Słowenia | 0 | 0 | |
Islandia | 0 | 2 | -100.0 |
Bułgaria | ─ | ─ | |
Malta | ─ | ─ | |
RAZEM | 2,186 | 2,043 | +7.0 |
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze