Hiszpania |
167 |
163 |
+2,5 |
1 101 |
753 |
+46,2 |
Czechy |
177 |
65 |
+172,3 |
886 |
603 |
+46,9 |
Portugalia |
337 |
32 |
+953,1 |
851 |
295 |
+188,5 |
Polska |
109 |
150 |
-27,3 |
605 |
664 |
-8,9 |
Szwecja |
119 |
42 |
+183,3 |
560 |
394 |
+42,1 |
Belgia |
34 |
78 |
-56,4 |
384 |
531 |
-27,7 |
Rumunia |
38 |
45 |
-15,6 |
383 |
376 |
+1,9 |
Austria |
59 |
82 |
-28,0 |
364 |
455 |
-20,0 |
Norwegia |
92 |
245 |
-62,4 |
305 |
427 |
-28,6 |
Dania |
83 |
105 |
-21,0 |
293 |
287 |
+2,1 |
Holandia |
23 |
39 |
-41,0 |
205 |
178 |
+15,2 |
Irlandia |
9 |
16 |
-43,8 |
202 |
218 |
-7,3 |
Łotwa |
15 |
84 |
-82,1 |
200 |
165 |
+21,2 |
Estonia |
26 |
40 |
-35,0 |
188 |
169 |
+11,2 |
Szwajcaria |
23 |
42 |
-45,2 |
166 |
223 |
-25,6 |
Węgry |
33 |
119 |
-72,3 |
156 |
253 |
-38,3 |
Słowacja |
25 |
38 |
-34,2 |
156 |
87 |
+79,3 |
Luksemburg |
34 |
17 |
+100,0 |
135 |
95 |
+42,1 |
Finlandia |
24 |
79 |
-69,6 |
120 |
151 |
-20,5 |
Grecja |
26 |
61 |
-57,4 |
115 |
201 |
-42,8 |
Bułgaria |
10 |
31 |
-67,7 |
102 |
64 |
+59,4 |
Chorwacja |
33 |
32 |
+3,1 |
89 |
81 |
+9,9 |
Słowenia |
18 |
2 |
+800,0 |
50 |
44 |
+13,6 |
Cypr |
0 |
5 |
-100,0 |
42 |
14 |
+200,0 |
Litwa |
5 |
15 |
-66,7 |
42 |
90 |
-53,3 |
Islandia |
1 |
4 |
-75,0 |
11 |
11 |
+0,0 |
Razem |
2 837 |
3 383 |
-16,1 |
16 223 |
15 461 |
+4,9 |
Rynek pojazdów użytkowych
W czerwcu 2022 r. rejestracje pojazdów użytkowych w UE gwałtowanie wyhamowały o 22,5% w porównaniu z czerwcem 2021 r., do 144 210 sztuk. Główną przyczyną spadku jest zmniejszenie sprzedaży nowych samochodów dostawczych (segment ten stanowi 80% wszystkich rejestracji pojazdów użytkowych), które zniwelowało wzrost rejestracji ciężkich samochodów ciężarowych. Wszystkie cztery największe rynki w UE ucierpiały z powodu dwucyfrowych strat: Hiszpania (-26,9%), Niemcy (-26,1%), Włochy (-21,3%) i Francja (-20,9%).
W pierwszej połowie 2022 roku rejestracje pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej zmniejszyły się (-20,3%), ponieważ większość rynków UE, w tym cztery główne, wykazały ujemne wyniki: Hiszpania (-30,4%), Francja (-22,1%), Niemcy (-18,8%) i Włochy (-10,3%).
Pojazdy dostawcze
W czerwcu rejestracje lekkich samochodów dostawczych w UE przyniosły kolejny spadek (-26,8%) – do 115 080 sprzedanych sztuk. Na ogólne słabe wyniki w regionie negatywnie wpłynęły wszystkie kluczowe rynki. Największy procent spadku wykazała Hiszpania (-32,4%), za nią uplasowały się Niemcy (-31,6%), Włochy (-25,3%) i Francja (-21,9%).
Od stycznia do czerwca unijny rynek nowych lekkich samochodów dostawczych skurczył się o 23,9% do liczby 653 731 sztuk. Ujemny skumulowany rezultat znalazł odzwierciedlenie na wszystkich czterech kluczowych rynkach w całej UE: Hiszpanii (-35,4%), Francji (-24,4%), Niemczech (-22,1%) i Włoszech (-11,6%).
Pojazdy ciężarowe
W ubiegłym miesiącu segment samochodów ciężarowych powiększył się o 2,2% do 26 736 sztuk zarejestrowanych w UE. Wśród czterech głównych rynków największy skok procentowy zanotowała Hiszpania (+25,6%). Włochy charakteryzował umiarkowany wzrost (+5,0%). Natomiast Francja i Niemcy poniosły straty (odpowiednio -10,9% i -4,2%).
W całym pierwszym półroczu 2022 roku rejestracje średnich i ciężkich pojazdów użytkowych w UE skurczyły się o 2,5%. Z wyjątkiem Hiszpanii (+5,1%), wszystkie najważniejsze rynki odnotowały spadki: Niemcy (-7,6%), Francja (-1,5%) i Włochy (-1,1%).