Hiszpania |
377 |
377 |
+0,0 |
1 694 |
1 310 |
+29,3 |
Portugalia |
43 |
29 |
+48,3 |
1 287 |
376 |
+242,3 |
Czechy |
39 |
46 |
-15,2 |
986 |
791 |
+24,7 |
Szwecja |
48 |
28 |
+71,4 |
845 |
516 |
+63,8 |
Polska |
65 |
99 |
-34,3 |
822 |
1 056 |
-22,2 |
Austria |
78 |
35 |
+122,9 |
617 |
602 |
+2,5 |
Rumunia |
64 |
46 |
+39,1 |
572 |
554 |
+3,2 |
Dania |
82 |
3 |
+2 633 |
532 |
415 |
+28,2 |
Belgia |
27 |
78 |
-65,4 |
491 |
828 |
-40,7 |
Norwegia |
37 |
39 |
-5,1 |
461 |
986 |
-53,2 |
Słowacja |
45 |
6 |
+650,0 |
277 |
146 |
+89,7 |
Luksemburg |
35 |
10 |
+250,0 |
265 |
132 |
+100,8 |
Węgry |
40 |
96 |
-58,3 |
262 |
834 |
-68,6 |
Łotwa |
8 |
4 |
+100,0 |
262 |
188 |
+39,4 |
Estonia |
8 |
3 |
+166,7 |
258 |
198 |
+30,3 |
Finlandia |
24 |
9 |
+166,7 |
250 |
336 |
-25,6 |
Irlandia |
9 |
45 |
-80,0 |
244 |
303 |
-19,5 |
Szwajcaria |
24 |
47 |
-48,9 |
237 |
401 |
-40,9 |
Holandia |
8 |
36 |
-77,8 |
228 |
312 |
-26,9 |
Chorwacja |
9 |
1 |
+800,0 |
164 |
106 |
+54,7 |
Grecja |
12 |
38 |
-68,4 |
163 |
317 |
-48,6 |
Bułgaria |
4 |
17 |
-76,5 |
121 |
125 |
-3,2 |
Litwa |
0 |
10 |
-100,0 |
85 |
118 |
-28,0 |
Słowenia |
12 |
10 |
+20,0 |
71 |
60 |
+18,3 |
Cypr |
4 |
4 |
+0,0 |
46 |
19 |
+142,1 |
Islandia |
1 |
3 |
-66,7 |
17 |
20 |
-15,0 |
RAZEM |
2 796 |
3 006 |
-7,0 |
24 576 |
25 910 |
-5,1 |
użytkowy rynek
We wrześniu 2022 r. liczba rejestracji nowych pojazdów użytkowych w całej UE ponownie się obniżyła, co przekłada się na piętnasty z rzędu miesiąc spadkowy. Pomimo silnego ożywienia w rejestracjach samochodów ciężarowych, ogólna sprzedaż pojazdów użytkowych spadła o 6,6% do 133.873 sztuk, co było spowodowane negatywnymi wynikami w segmencie samochodów dostawczych. Z wyjątkiem Hiszpanii (0,1%), wszystkie główne rynki UE doświadczyły spadków: Francja (-11,0%), Włochy (-10,7%) i Niemcy (-3,1%).
W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2022 r. sprzedaż pojazdów użytkowych w UE utrzymywała się na ujemnym poziomie (-17,6%) osiągając poziom blisko 1,2 mln sztuk. Wszystkie cztery największe rynki regionu poniosły straty, przy czym Hiszpania wykazała największy spadek (-23,0%).
Pojazdy dostawcze i ciężarowe
Wrześniowe rejestracje nowych lekkich samochodów dostawczych w UE spadły o 11,3% do poziomu 105 790 sztuk. Ten negatywny trend znalazł odzwierciedlenie w słabych wynikach czterech kluczowych rynków w regionie, z których wszystkie poniosły straty: Włochy (-13,5%), Francja (-12,3%), Niemcy ( 7,2%) i Hiszpania (-3,5%).
W ciągu dziewięciu miesięcy 2022 roku rejestracje nowych samochodów dostawczych w UE zmniejszyły się o 21,2% w porównaniu z tym samym okresem rok temu. Z wyjątkiem Cypru (+6,4%) i Słowacji (+0,2%), wszystkie rynki UE odnotowały spadki, w tym cztery główne: Hiszpania (-27,7%), Francja (22,4%), Niemcy (-18,9%) i Włochy (-12,4%).
Nowe rejestracje średnich i ciężkich samochodów ciężarowych w UE zwiększyły się we wrześniu o 18,3%. Z wyjątkiem Portugalii (-32,6%), wszystkie rynki regionu pozytywnie wpłynęły na ogólny wynik, w tym cztery główne: Hiszpania (+22,8%), Niemcy (+11,9%), Francja (+3,0%) i Włochy (+3,0%).
Po dziewięciu miesiącach roku sprzedaż nowych samochodów ciężarowych w całej Unii Europejskiej zwiększyła się o 1,5%, a dzięki wzrostowi w ostatnich dwóch miesiącach skumulowany wynik wszedł na poziom dodatni. W dużej mierze do tego pozytywnego rezultatu przyczyniły się kraje Europy Środkowej (+9,6%). Z kolei spośród czterech głównych rynków Europy Zachodniej jedynie Hiszpania osiągnęła wzrost (+10,3%).
Komentarze