Hiszpania |
208 |
114 |
+82,5 |
761 |
476 |
+59,9 |
Czechy |
101 |
89 |
+13,5 |
467 |
481 |
-2,9 |
Polska |
87 |
77 |
+13,0 |
411 |
384 |
+7,0 |
Belgia |
95 |
147 |
-35,4 |
289 |
388 |
-25,5 |
Rumunia |
45 |
89 |
-49,4 |
271 |
262 |
+3,4 |
Austria |
82 |
52 |
+57,7 |
269 |
319 |
-15,7 |
Portugalia |
48 |
82 |
-41,5 |
268 |
223 |
+20,2 |
Szwecja |
70 |
100 |
-30,0 |
181 |
262 |
-30,9 |
Dania |
61 |
6 |
+916,7 |
171 |
115 |
+48,7 |
Irlandia |
27 |
69 |
-60,9 |
167 |
190 |
-12,1 |
Estonia |
32 |
47 |
-31,9 |
143 |
90 |
+58,9 |
Norwegia |
29 |
38 |
-23,7 |
143 |
150 |
-4,7 |
Holandia |
45 |
27 |
+66,7 |
136 |
130 |
+4,6 |
Szwajcaria |
20 |
33 |
-39,4 |
111 |
147 |
-24,5 |
Słowacja |
12 |
0 |
|
110 |
49 |
+124,5 |
Łotwa |
30 |
8 |
+275,0 |
98 |
35 |
+180,0 |
Węgry |
16 |
8 |
+100,0 |
89 |
87 |
+2,3 |
Luksemburg |
16 |
1 |
+1 500,0 |
89 |
73 |
+21,9 |
Grecja |
23 |
34 |
-32,4 |
60 |
93 |
-35,5 |
Bułgaria |
7 |
27 |
-74,1 |
54 |
31 |
+74,2 |
Finlandia |
10 |
11 |
-9,1 |
53 |
42 |
+26,2 |
Cypr |
7 |
3 |
+133,3 |
40 |
6 |
+566,7 |
Chorwacja |
12 |
14 |
-14,3 |
36 |
44 |
-18,2 |
Litwa |
2 |
9 |
-77,8 |
33 |
64 |
-48,4 |
Słowenia |
3 |
1 |
+200,0 |
16 |
40 |
-60,0 |
Islandia |
1 |
1 |
+0,0 |
8 |
6 |
+33,3 |
EU + EFTA + UK |
2 278 |
2 295 |
-0,7 |
10 275 |
9 775 |
+5,1 |
Użytkowy rynek
W kwietniu 2022 roku liczba rejestracji nowych pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej zmniejszyła się o 27,1% do 125 034 sprzedanych sztuk, przy czym spadki odnotowano we wszystkich segmentach. Cztery kluczowe rynki UE ucierpiały z powodu olbrzymich strat, przyczyniając się do ostrego spadku w regionie: Hiszpania (-36,0%), Niemcy (-30,5%), Francja (-28,6%) i Włochy (-17,5%).
Po czterech miesiącach 2022 roku sprzedaż nowych pojazdów użytkowych w UE skurczyła się o 20,3%, a ujemny wynik z ostatniego miesiąca pogłębił jeszcze skumulowany rezultat. Trzy spośród czterech największych rynków regionu odnotowały dwucyfrowe spadki. Najbardziej ucierpiała Hiszpania (-31,8%), następnie Francja (-23,6%) i Niemcy (-16,5%). Spadek we Włoszech był bardziej umiarkowany (-7,7%).
Rynek autobusów w krajach Unii Europejskiej
Dostawcze i ciężarowe
Kwietniowe rejestracje nowych samochodów dostawczych do 3,5 t w UE obniżyły się o 30,2% osiągając liczbę 99 908 sztuk. Negatywny wynik w całym regionie odzwierciedla się na czterech głównych rynkach: Hiszpania (-41,0%), Niemcy (-33,6%), Francja (-31,8%) i Włochy (-17,2%).
Od stycznia do kwietnia sprzedaż lekkich samochodów dostawczych w UE obniżyła się (-23,5%), ponieważ spadki odnotowano na większości rynków. W regionie pozytywnie wypadły jedynie takie kraje, jak Łotwa (+15,9%), Cypr (+5,6%) i Słowacja (+3,9%). Z kolei cztery główne rynki UE z Hiszpanią na czele (-37,2%) poniosły straty.
W kwietniu 2022 r. liczba rejestracji nowych samochodów ciężarowych pow. 3.5t w UE obniżyła się (-12,6%) do 23 308 sztuk. Z wyjątkiem Hiszpanii (+3,5%), wszystkie główne rynki znalazły się na minusie. Wśród kluczowych krajów najgorzej wypadły Włochy (-20,7%), a za nimi uplasowały się Niemcy (-20,2%). Spadek we Francji był marginalny (-1,3%).
Do tej pory w 2022 roku w Unii Europejskiej zarejestrowano 98 239 nowych średnich i ciężkich samochodów ciężarowych, czyli o 4% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spośród największych rynków w regionie jedynie Hiszpania zwiększyła liczbę rejestracji (+3,0%). Niemcy poniosły największą stratę (-9,1%), za nimi znalazły się Włochy (-5,3%) i Francja (-1,1%).
Komentarze