Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Europejski rynek autobusów – 01.2022

infobus
28.02.2022 08:00
0 Komentarzy
W styczniu sprzedaż nowych autobusów i autokarów w Europie zmniejszyła się o 3,5 6,6% i wyniosła 2 648 sztuk.

Przypomnimy, że porównujemy się do kryzowego roku, kiedy w Europie sprzedano 35 835 szt.  – podobnie, jak w 2020 r. (35 797 szt.)

Francja na czele

Na wszystkich najważniejszych rynkach UE, z wyjątkiem Hiszpanii (+15,9%), liczba rejestracji spadła. Największy procentowy spadek zaliczyły Włochy (-28,5%), a następnie Niemcy (-4,1%) i Francja (-1,1%).-

Pierwsze miejsce w rankingu zajmuje po styczniu Francja (549 szt. / -1,1% r/r), drudzy są Niemcy (439 szt. / -4,1% r/r), a trzecie – Włochy (301 szt. / -28,5% r/r). Stawkę najważniejszych rynków w Europie zamyka W. Brytania, która odnotowała w styczniu mocny wzrost (258 szt. / +32,3%).

Polska na tym tle zajmuje 7. pozycję w Europie, natomiast nie jesteśmy już liderem w Europie Środkowowschodniej. w tym zestawieniu przegonili nas Czesi (145 szt. / +5,1% r/r)

  sty.22 sty.21 zmiana %
Francja 549 555 -1,1
Niemcy 439 458 -4,1
Włochy 301 421 -28,5
W. Brytania 258 195 +32,3

Pozostałe UŻYTKOWE

W styczniu 2022 roku liczba rejestracji nowych pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej zmniejszyła się o 11,1% do 125 292 sztuk. Spadek ten wynikał głównie z osłabienia tempa sprzedaży nowych samochodów dostawczych. W ostatnim miesiącu negatywne wyniki odnotowały trzy z czterech kluczowych rynków w regionie. Najgłębszy spadek odnotowano w Hiszpanii (-20,1%), następnie we Francji (-17,0%) i w Niemczech (-3,1%). Natomiast we Włoszech poziom sprzedaży pozostał niezmieniony w porównaniu ze styczniem 2021 roku.

W pierwszym miesiącu roku popyt na lekkie samochody dostawcze w całej UE zmniejszył się o 14,2% i wyniósł 99 461 pojazdów. Spośród czterech głównych rynków, jedynie Włochy odnotowały wzrost (+1,1%). Hiszpania i Francja poniosły dwucyfrowe spadki (odpowiednio -27,2% i -18,9%), podczas gdy Niemcy wykazały spadek umiarkowany (-1,7%).W styczniu liczba samochodów ciężarowych zarejestrowanych w UE wzrosła o 4,1%  i  osiągnęła 23 537 sprzedanych sztuk. Europa Środkowa nadal była głównym motorem wzrostu, a Polska jest nie tylko trzecim największym rynkiem samochodów ciężarowych w UE, ale także wypracowała największy wzrost procentowy (+51,7%). Jeśli chodzi o główne rynki Europy Zachodniej, to w styczniu 2022 roku jedynie Hiszpania wykazała solidny wzrost (+13,9%). Z kolei Niemcy (-7,2%), Francja (-2,8%) i Włochy (-0,4%) odczuły spadek popytu w pierwszym miesiącu roku.

Hiszpania 146 126 +15,9
Czechy 145 138 +5,1
Polska 106 93 +14,0
Estonia 61 32 +90,6
Szwecja 60 102 -41,2
Norwegia 58 45 +28,9
Irlandia 54 29 +86,2
Luksemburg 54 42 +28,6
Dania 52 0  
Austria 51 95 -46,3
Słowacja 47 26 +80,8
Rumunia 42 60 -30,0
Portugalia 37 42 -11,9
Holandia 36 30 +20,0
Szwajcaria 36 47 -23,4
Belgia 30 65 -53,8
Litwa 25 13 +92,3
Bułgaria 17 1 +1 600,0
Finlandia 17 12 +41,7
Łotwa 15 14 +7,1
Węgry 5 39 -87,2
Grecja 2 26 -92,3
Słowenia 2 35 -94,3
Islandia 2 1 +100,0
Cypr 1 2 -50,0
Chorwacja 0 0  
RAZEM 2 648 2 744 -3,5

Komentarze