Duisburg stawia na wodór i Solarisa. Pierwsze autobusy wodorowe już wożą pasażerów
Od marca 2025 roku mieszkańcy Duisburga mogą podróżować nowoczesnymi autobusami wodorowymi marki Solaris, które właśnie zadebiutowały w regularnej eksploatacji na ulicach miasta.
To efekt dostawy pierwszych 11 sztuk Solaris Urbino 12 hydrogen, które trafiły do operatora transportu publicznego Duisburger Verkehrsgesellschaft AG (DVG). Całe zamówienie obejmuje jednak aż 25 pojazdów, w tym 14 przegubowych Solaris Urbino 18 hydrogen, które pojawią się w Duisburgu w połowie 2025 roku.
Spis treści:
- Dlaczego Duisburg zdecydował się właśnie na autobusy wodorowe, a nie elektryczne bateryjne?
- Czy miasto planuje budowę własnej stacji tankowania wodoru, czy korzysta z już istniejącej infrastruktury?
- Jakie kolejne kroki przewiduje DVG, żeby do 2030 roku cała flota była zeroemisyjna?
Wodorowy debiut
To pierwsze autobusy wodorowe w historii miasta, a jednocześnie symboliczny początek wielkiej transformacji floty DVG. Cel jest ambitny – do 2030 roku cała komunikacja autobusowa w Duisburgu ma być realizowana wyłącznie przy pomocy pojazdów zeroemisyjnych.
Zamówione Solarisy to zaawansowane technologicznie pojazdy, które oferują nie tylko napęd bezemisyjny, ale także wysoki komfort podróży. Urbino 12 hydrogen jest wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy 70 kW, a jego silnik elektryczny rozwija moc 160 kW. W wersji przegubowej – Urbino 18 hydrogen – ogniwo ma moc 100 kW, a napęd elektryczny aż 240 kW. Co istotne, obie wersje posiadają dodatkowe baterie Solaris High Power, które magazynują nadwyżkę energii i wspomagają napęd w momentach szczytowego zapotrzebowania.
Nowe autobusy trafiły do regularnej obsługi dwunastu linii miejskich, w tym m.in.: 905, 906, 910, 916 czy 930. Dzięki zasięgowi do 400 km na jednym tankowaniu, pojazdy będą mogły swobodnie obsługiwać całodzienne rozkłady, a ich bezgłośna praca i brak emisji spalin znacząco poprawią jakość życia mieszkańców.
Oficjalne przedstawienie
Podczas oficjalnej prezentacji pierwszych wodorowych Solarisów Sören Link, burmistrz Duisburga, podkreślił, że nowe autobusy to milowy krok w stronę poprawy jakości powietrza i nowoczesnej, ekologicznej mobilności miejskiej. Z kolei Oliver Krischer, minister środowiska Nadrenii Północnej-Westfalii, zaznaczył, że takie inwestycje są kluczem do zachęcania mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej.
Natomiast Andreas Gutschek, członek zarządu technicznego DVG, dodał, że autobusy wodorowe to cichy i niemal całkowicie bezemisyjny środek transportu, który wnosi realną wartość w proces poprawy jakości powietrza.
Zamówienie na Solarisy wpisuje się w szerszą strategię Duisburga dotyczącą całkowitej dekarbonizacji floty autobusowej do 2030 roku, a realizacja tej dostawy to jeden z kluczowych elementów tej transformacji. To także kolejny duży sukces eksportowy marki Solaris, która umacnia swoją pozycję lidera europejskiego rynku autobusów wodorowych.
Więcej informacji o tym kontrakcie, jego kulisach i planach DVG na kolejne lata można znaleźć w Magazynie Klientów Solaris
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze