Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

DPM Brno kupuje nowe autobusy i samo składa trolejbusy. Wszystko od SOR

infobus
02.08.2024 09:01
0 Komentarzy

DPM Brno zawarło umowę ramową z SOR na dostawę 20 minibusów. Dziesięć sztuk SOR jest zobowiązany dostarczyć w ciągu ośmiu miesięcy, a pozostałych dziesięć przewoźnik będzie mógł zamówić w latach 2025-2026, ale w tym zakresie umowa nie jest jeszcze wiążąca.

Oprócz tego, miejski przewoźnik na podstawie dostarczonych podzespołów od SOR, sam montuje nowe trolejbusy.

Spis treści:

  1. Ile minibusów SOR ICN 9.5 zamówiło DPM Brno i kiedy pierwsze pojazdy pojawią się w mieście?
  2. Jakie udogodnienia będą miały nowe minibusy SOR ICN 9.5 zamówione przez DPM Brno?
  3. W jaki sposób DPM Brno oszczędza na kosztach nowych trolejbusów i ile nowych trolejbusów planują zmontować w przyszłym roku?

SOR ICN 9.5

Zamówione minibusy SOR ICN 9.5 dla Brna zastąpią wycofane z eksploatacji minibusy Stratos, szczególnie na mniej ruchliwych trasach. DPM Brno zapłaci za dziesięć pojazdów 51 mln koron, a jeśli będzie z nich zadowolony, umowa ramowa pozwoli mu na zakup kolejnych dziesięciu autobusów po tej samej cenie w latach 2025-2026. Pierwsze pojazdy pojawią się w Brnie pod koniec tego roku.

„Zakup nowych minibusów to ważny krok w kierunku poprawy jakości naszych usług transportowych dla mieszkańców miasta Brna. Nowoczesne pojazdy pozwolą nam zapewnić pasażerom sprawny i komfortowy transport. Autobusy SOR ICN 9,5 zastępują wycofane z eksploatacji minibusy Stratos. Są to pojazdy znacznie bardziej przyjazne dla użytkownika, wydajniejsze, klimatyzowane, wygodne, a także bardziej ekologiczne, ponieważ spełniają najsurowszą normę emisji spalin Euro 6” – powiedział Miloš Havránek, dyrektor generalny DPM Brno.

Minibusy SOR ICN 9.5 przystosowane są do pracy w mieście oraz na liniach podmiejskich. Nowe dwudrzwiowe i częściowo niskopodłogowe minibusy dla Brna będą wyposażone w klimatyzację, ładowarki USB, ekrany LCD, a także skórzane fotele. W porównaniu do swoich poprzedników pojazdy mają znacznie większą pojemność – 28 miejsc siedzących i 46 miejsc stojących.

„Zgodnie z umową ramową producent ma osiem miesięcy na dostawę minibusów. Obiecujemy jednak, że pierwsze autobusy pojawią się pod koniec tego roku. Jeśli będziemy z nich zadowoleni, skorzystamy z umów ramowych i zakupimy kolejnych dziesięć sztuk, którymi w przyszłości zastąpimy minibusy Dekstra” – dodał Havránek.

Samodzielny montaż trolejbusów

Oprócz zakupu nowych autobusów, miejskie przewoźnik sam montuje nowe trolejbusy z części i podzespołów dostarczanych przez SOR.

DPM Brno kupuje nowe autobusy i samo składa trolejbusy. Wszystko od SOR – fot. DPM Brno

„Od zeszłego roku pierwsze dwa trolejbusy projektu Mario w Brnie jeżdżą z numerami rejestracyjnymi 3065 i 3066. Na podstawie umów ramowych i zamówionych komponentów u producenta zmontowaliśmy kolejnych dziesięć trolejbusów SOR TNS 12. Kontynuujemy tym samym strategię odnawiania taboru, w tym przypadku w ramach unikalnego projektu, w którym sami montujemy pojazdy i oszczędzamy w ten sposób 2,5. milion koron na jednym trolejbusie. W przyszłym roku, w zależności od naszych możliwości finansowych, chcielibyśmy kupić i zmontować kolejnych dziesięć sztuk” – powiedział Miloš Havránek, dyrektor generalny DPM Brno.

Nowe trolejbusy z projektu „Mario” wyjadą na ulice z pasażerami na przełomie października i listopada.

Komentarze