Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dodatkowy elektryczny przegubowiec dla Świdnicy. Od jakiego producenta? Analiza SWZ

infobus
24.07.2024 13:01
0 Komentarzy

Trwa przetarg na dostawę jednego autobusu elektrycznego przegubowego dla Świdnicy. O ogłoszeniu tego przetargu pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Zamówienie jest dofinansowane z programu ZTP 2.0. i jest możliwe dzięki oszczędnościom z przetargu na zakup 10 elektrobusów – w którym wygrał Solaris.

Równocześnie zakończony został przetarg na dostawę trzech autobusów elektrycznych przegubowych. Zamówienie to zdobył również Solaris, a ofertę złożył też Daimler Buses. Jak będzie w najświeższym przetargu na jeden autobus przegubowy? Czy SWZ różni się od poprzednich specyfikacji? Sprawdzamy.

Spis treści:

  1. Jakie kryteria oceny ofert są brane pod uwagę w przetargu na dostawę dodatkowego autobusu elektrycznego przegubowego dla Świdnicy?
  2. Jakie specyfikacje techniczne musi spełniać dodatkowy autobus elektryczny przegubowy dla Świdnicy?
  3. Które firmy złożyły oferty w zakończonym przetargu na dostawę trzech autobusów elektrycznych przegubowych dla Świdnicy?

Punktacja producentów

Kryteria oceny ofert przedstawiają się następująco:

  • cena 60 pkt,
  • zużycie energii elektrycznej według SOTR2 – mniejsze od 1,1 kWh/km – 10 pkt,
  • warunki gwarancji – 30 pkt.

Mamy zatem rezygnację z kryteriów typowo technicznych. Za to pojawia się zużycie energii i więcej punktów za gwarancję.

Specyfikacja techniczna

Dodatkowy autobus elektryczny ma mieć długość od 17,8 do 18,75 m i wysokość do 3,4 m. Oferowana konstrukcja powinna być pojazdem z całkowicie niską podłogą, bez stopni poprzecznych wzdłuż całego ciągu komunikacyjnego. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2-0. Autobus będzie napędzany silnikiem lub silnikami elektrycznymi, o sumarycznej mocy netto minimum 240 kW. W układzie napędowym ma być zastosowany system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy. Magazyny energii elektrycznej mają zapewnić bezawaryjną eksploatację i zachowanie w całym okresie gwarancji pojemności elektrycznej na poziomie minimum 80% ich wartości nominalnej (początkowej). Zgromadzona energia w bateriach trakcyjnych musi umożliwić przejechanie w każdych warunkach co najmniej 200 km bez ładowania. Autobus ma być wyposażony w 2 gniazda typu plug-in do połączenia ładowarki oraz w szynę zlokalizowaną na dachu autobusu do łączności z pantografem.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach odpowiednich dla komunikacji miejskiej, tapicerowanych, miękkich, o ergonomicznych kształtach, z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. Stanowisko pracy kierowcy ma stanowić kabina całkowicie wydzielona z osobnym wejściem przez pierwsze skrzydło drzwi przednich i wyposażona w drzwi bezpośrednio prowadzące do przestrzeni pasażerskiej, zamykanymi na zamek patentowy.

Informacja pasażerska to 6 zewnętrznych diodowych tablic informacyjnych dostosowujących automatycznie jasność świecenia do aktualnie panujących warunków atmosferycznych plus dwie wewnętrzne tablice informacyjne. Tablica zewnętrzna przednia ma być dwukolorowa, pełnowymiarowa, charakteryzująca się wysokim kontrastem, wyświetlająca numer linii w kolorze białym i kierunek jazdy w kolorze bursztynowym. Przejdźmy do tablic wewnętrznych – gdzie pierwsze dwie – minimum 22 calowe tablice informacyjne LCD, powinny mieć podświetlanie LED i mają być przeznaczona do emisji przekazu, m.in. przebiegu trasy, przystanków, ewentualnych objazdów, daty, godziny oraz innych informacji. Kolejne dwie zaś – to tablice informacyjna typu LCD, prezentująca przebieg trasy w formie choinki, minimalna przekątna 38 cali.

Odkryte karty

W aktualnym zamówieniu, miasto stawia na gwarancję i niskie zużycie energii elektrycznej. Do tego należy dodać, że konkurenci – tj. Daimler Buses i Solaris – znają ceny swoich autobusów z poprzedniego przetargu. Zatem może być ciekawie, jeśli ponownie obie firmy staną do pojedynku o świdnickie zamówienie. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 26 lipca.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/941558

Komentarze