Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do MZK Kutno przyjadą dwa autobusy spalinowe. Jakiej marki? Analiza SWZ

infobus
19.03.2025 08:03
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie kupuje dwa autobusy klasy I kategorii MIDI z silnikiem Diesla. Trwa przetarg nieograniczony, którego celem jest wybór dostawcy.

O ogłoszeniu tego przetargu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Ostatni tego typu pojazd dostarczył przewoźnikowi Solaris. Jak będzie tym razem? Sprawdzamy SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów zamawia MZK Kutno w ramach trwającego przetargu?
  2. Jakie są główne kryteria oceny ofert w przetargu?
  3. Kiedy odbędzie się otwarcie ofert w tym postępowaniu?
Do MZK Kutno przyjadą dwa diesle. Jakiej marki? Analiza SWZ / fot.. MZK Kutno

Punktacja oferentów

Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), warunków technicznych (35%), warunków gwarancji (5%).

W przypadku warunków technicznych, MZK premiuje następujące rozwiązania:

  • zastosowane rozwiązania w zakresie konstrukcji nośnej, spełniające wymogi homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości ich konstrukcji nośnej (homologacja udzielona zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ) – 10 pkt,
  • zastosowanie w oferowanym autobusie 3-częściowej szyby czołowej składającej się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 10 pkt,
  • zastosowanie zależnego zawieszenia osi przedniej – 10 pkt,
  • zastosowanie profili ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub aluminium – 5 pkt.
Do MZK Kutno przyjadą dwa diesle. Jakiej marki? Analiza SWZ / fot.. MZK Kutno

Dwa autobusy MIDI

Nowe autobusy dla MZK mają mieć długość do 10,55 m i wysokość do 3,25 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z płaską podłogą, bez stopni poprzecznych oraz bez stopni w drzwiach wejściowych. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje drzwi, w układzie 2-2-2 (lub 2-2-0), o szerokości minimum 1200 mm. Autobusy powinny przewieźć minimum 77 pasażerów, w tym co najmniej 22 na miejscach siedzących.

Autobusy będą napędzane przez silnik spalinowy z zapłonem samoczynnym, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, umieszczony z tyłu pojazdu w zabudowie wieżowej. Wymagana moc silnika to minimum 200 kW. Ma on spełniać normy emisji spalin Euro 6.

Kierowcy będą pracować w przeszklonej kabinie typu zamkniętego. Ma być wyposażona m.in. w okienko i pulpit (półeczkę), umożliwiający sprzedaż biletów na przystankach, a także w radio.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu miejskiego, skorupowych, o budowie modułowej, wykonanych z tworzywa sztucznego trudnopalnego na szkielecie stalowym z możliwością łatwego demontażu i montażu. Siedzenie będą wyposażone we wkładkę tapicerską uchwyty od strony przejścia.

Informacja pasażerska to tablice zewnętrzne – kierunkowe oraz wewnętrzne. W przestrzeni pasażerskiej znajdzie się tablica informacyjna (tablica diodowa LED o kolorze świecenia czerwonym) oraz tablica reklamowo-informacyjna. W autobusach znajdą się także router Wi-Fi zapewniający dostęp do Internetu oraz defibrylator.

Podsumowanie

SWZ i kryteria techniczne w ogóle nie uległy zmianie, w porównaniu z ostatnim przetargiem. Niewątpliwym faworytem jest tu ponownie Solaris, który może liczyć na komplet punktów w kryteriach technicznych, czego nie można powiedzieć o konkurencji. Otwarcie ofert odbędzie się 25 marca.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-910b24f1-7d6b-4fbb-96ab-63a687ebcff0

Komentarze