Dla kogo żorski kontrakt na 16 autobusów elektrycznych? Analiza SWZ
Gmina Miejska Żory kupuje 16 autobusów kategorii MAXI klasy I. Zamówienie jest dofinansowane z programu: „Zielony Transport Publiczny”.
Trwa przetarg nieograniczony na zakup nowych pojazdów, a o jego ogłoszeniu pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Jakie będą elektrobusy dla Żor? Pora na SWZ.
Rozkład jazdy:
- Jakie są dwa główne kryteria oceny ofert w przetargu na autobusy elektryczne dla Żor i jaką wagę przypisano każdemu z nich?
- Jakie są kluczowe wymagania techniczne dotyczące oferowanych autobusów, w tym ich długości, wysokości oraz pojemności baterii?
- Którzy producenci mają największe szanse na spełnienie wymogów przetargowych i jakie istotne elementy są brane pod uwagę w SWZ?
Punkty dla producentów
Zamawiający wyróżnił dwa kryteria oceny ofert. Są to: cena (60%), kryteria techniczne (40%). Skupmy się zatem na kryteriach technicznych, gdzie zamawiający przyzna najwięcej punktów za:
- długość okresu gwarancji całopojazdowej: minimum 96 miesięcy – 10 pkt,
- brak tzw. wieży w zabudowie wnętrza pojazdu za tylną osią – 5 pkt,
- zużycie energii elektrycznej – poniżej 0,90 kWh/100 km – 5 pkt,
- pojemność magazynów energii trakcyjnej – równe lub powyżej 420 kWh i poniżej 480 kWh – 5 pkt,
- gwarancja pojemności magazynów energii na poziomie minimum 420 kWh w trakcie pierwszych 96 miesięcy użytkowania – 10 pkt,
- profile ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 lub równoważną), aluminium – 5 pkt.
Elektryki klasy MAXI
Oferowane autobusy mają być fabrycznie nowe o długości nadwozia od 11,5 m do 12,5 m i wysokości maksymalnie 3,3 m. Wymianę pasażerów zapewni troje drzwi pasażerskich, w układzie 2-2-2, o szerokości efektywnej min. 1200 mm.
Jednostką napędową elektryków ma być silnik elektryczny umieszczony centralnie bez dodatkowej przekładni kątowej, o mocy netto minimum 160 kW, chłodzony cieczą lub powietrzem. W układzie napędowym musi być zastosowany system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy. Pojemność dostępna magazynu energii elektrycznej to minimum 420 kWh. Ładowanie baterii będzie się odbywać poprzez dwa gniazda plug-in. Baterie (akumulatory trakcyjne) mają pozwalać na przejechanie w ruchu miejskim minimum 350 km na jednym cyklu ładowania.
Wymagana jest kabina kierowcy typu zamkniętego, całkowicie oddzielona od przedziału pasażerskiego, z dwoma niezależnymi wejściami: od strony przedziału pasażerskiego i poprzez pierwszą połowę pierwszych drzwi. Autobusy muszą być wyposażone w alkomaty wykrywające obecność alkoholu w wydychanym przez kierowcę powietrzu oraz blokujące możliwość uruchomienia silnika pojazdu w przypadku wykrycia obecności alkoholu w wydychanym powietrzu. Pasażerowie pojadą na siedzeniach o ergonomicznym kształcie, wandaloodpornych, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti”. Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia wyposażone mają być wyposażone w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. W przestrzeni pasażerskiej zostaną zamontowane porty USB.
Elektrobusy będą wyposażone w elektroniczne tablice zewnętrzne RGB z możliwością zmiany koloru osobno dla nazwy kierunku i nr linii. Wewnętrzną informację pasażerską zapewni monitor LCD, przeznaczony do prezentowania numeru linii, nazwy przystanku docelowego, nazwy przystanku, komunikatów tekstowych, informacji o naciśnięciu przycisku „stop”, reklam w postaci filmów wideo i statycznych obrazów. Do tego, zamawiający wymaga jeszcze zamontowania tablicy podsufitowej.
Kto ma szanse?
Kryteria techniczne premiują nieznacznie autobusy z nadwoziem wykonanym ze stali nierdzewnej i aluminium. Z kolei w sztywnych wymogach SWZ jest istotny zapis dotyczący maksymalnej wysokości autobusów (do 3,3 m). Spełniają go Irizar, Yutong i Solaris. Na otwarciu ofert spodziewamy się zatem Solarisa i jednego z dwóch w/w producentów. Jak ostatecznie będzie? Przekonamy się w dniu 20 stycznia.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://zory.logintrade.net/zapytania_email,185486,a8408d2c0d93d57604cf4b04588c3749.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze