Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Daimler i Volvo łączą siły. Joint venture w celu cyfryzacji pojazdów użytkowych

infobus
06.08.2024 09:01
0 Komentarzy

Daimler Truck i Volvo Group podzielają ambicje przewodzenia cyfrowej transformacji w stronę ciężkich programowalnych pojazdów użytkowych.

Obie firmy osiągnęły wstępne porozumienie w sprawie utworzenia spółki joint venture w celu opracowania wspólnej platformy programowalnych pojazdów i dedykowanego systemu operacyjnego dla samochodów ciężarowych. W ten sposób Daimler i Volvo chcą zapewnić podstawę dla przyszłych programowalnych pojazdów użytkowych.

Spis treści:

  1. Jaki jest główny cel utworzenia spółki joint venture przez Daimler Truck i Volvo Group?
  2. Jakie korzyści dla klientów przewidują Daimler Truck i Volvo Group dzięki współpracy nad platformą programowalnych pojazdów użytkowych?
  3. Gdzie będzie znajdować się siedziba nowej spółki joint venture utworzonej przez Daimler Truck i Volvo Group?

Spółka joint venture

Zamiarem jest uczynienie z nowej spółki joint venture wiodącego producenta standaryzowanego sprzętu i oprogramowania. Ta baza techniczna umożliwi następnie Daimler Truck i Volvo Group oraz potencjalnie innym partnerom zapewnienie wyróżniających się cyfrowych funkcji pojazdów dla swoich produktów. Daimler Truck i Volvo Group zamierzają być partnerami 50/50 w spółce joint venture, która będzie działać jako niezależny podmiot, przy czym Daimler Truck i Volvo Group w dalszym ciągu będą konkurentami we wszystkich pozostałych obszarach działalności. W kontekście już dużych inwestycji w transformację w kierunku technologii napędów neutralnych pod względem emisji CO2, współpraca w zakresie rozwoju technologii cyfrowych stała się jeszcze ważniejsza, aby jak najlepiej spełnić cele rozwojowe i oczekiwania klientów w możliwych ramach czasowych.

Połączone siły dwóch gigantów

Martin Daum, dyrektor generalny Daimler Truck, skomentował to wydarzenie: „Równie ważna, jak transformacja w kierunku technologii napędowych neutralnych pod względem emisji CO2, jest cyfryzacja pojazdu. Opracowanie wspólnie z Volvo Group wspólnej platformy pojazdów programowalnych umożliwi nam przekształcenie naszych pojazdów w programowalne urządzenia. Umożliwi nam to tworzenie wyróżniających się cyfrowych funkcji pojazdów o znacznie większej prędkości i wydajności dla naszych klientów samochodów ciężarowych i autobusów na całym świecie. Razem z Volvo Group możemy opracować wzorcowy system operacyjny dla samochodów ciężarowych i ustanowić standard branżowy”.

Martin Lundstedt, prezes i dyrektor generalny Volvo Group, dodaje: „Volvo Group i Daimler Truck to dwie wspaniałe firmy. Teraz łączymy nasze siły, aby przyspieszyć korzyści dla klientów, jakie przyniesie platforma dla pojazdów ciężarowych programowalnych. Biorąc pod uwagę szybką transformację naszej branży, sensowna jest współpraca w celu przyspieszenia rozwoju, zwiększenia wolumenów i podziału kosztów. Definiowane programowo ciężarówki o dużej ładowności reprezentują zmianę paradygmatu w transformacji naszej branży. Uczynienie ciężarówki programowalnym urządzeniem z ustandaryzowanym sprzętem i systemem operacyjnym umożliwiającym szybkie aktualizacje produktów da obu firmom możliwość tworzenia wartości dla klientów poprzez różnicowanie usług i rozwiązań cyfrowych”.

Szwedzka siedziba

Siedziba spółki joint venture będzie znajdować się w Göteborgu w Szwecji, a w ramach nowej organizacji zostaną włączone istniejące aktywa i zasoby obu firm. Celem obu akcjonariuszy jest ustanowienie standardów branżowych dla systemu operacyjnego do samochodów ciężarowych i oferowanie swoich produktów również innym producentom OEM. W tym celu spółka joint venture zapewni wspólną platformę programistyczną w formie usługi, na której klienci będą mogli budować zróżnicowane warstwy oprogramowania.

Umowa przedwstępna

Daimler Truck i Volvo Group pozostaną dalej konkurencją i nadal będą różnicować swoją pełną ofertę produktów i usług, w tym odpowiednie rozwiązania cyfrowe. Obie firmy udostępnią na platformie własne aplikacje dla użytkowników końcowych, aby oferować swoim klientom zróżnicowane funkcje pojazdów cyfrowych.

Podpisana obecnie umowa przedwstępna nie ma charakteru wiążącego. Ostatecznego porozumienia oczekuje się w tym roku, a finalizacja ostatecznej transakcji ma nastąpić w I kwartale 2025 r., pod warunkiem przeprowadzenia niezbędnych badań i zatwierdzeń przez odpowiednie władze.

Komentarze