Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Daimler Buses odpuszcza Świdnicę. Tylko Solaris z ofertą na elektrobus klasy MEGA

infobus
26.07.2024 11:01
0 Komentarzy

26 lipca Gmina Miasto Świdnica otworzyła oferty w przetargu na dostawę jednego autobusu elektrycznego przegubowego dla Świdnicy. O ogłoszeniu tego przetargu pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Zamówienie jest dofinansowane z programu ZTP 2.0. i jest możliwe dzięki oszczędnościom z przetargu na zakup 10 elektrobusów – w którym wygrał Solaris.

Równocześnie zakończony został przetarg na dostawę trzech autobusów elektrycznych przegubowych. Zamówienie to zdobył również Solaris, a ofertę złożył też Daimler Buses. Z kolei w najnowszym zamówieniu z w/w dwójki producentów zabrakło Daimler Buses. Ofertę złożył tylko Solaris.

Spis treści:

  1. Jak będzie oceniać Świdnica wykonawców w przetargu na dostawę autobusu elektrycznego klasy MEGA?
  2. Kto złożył ofertę dla Świdnicy i jaki jest budżet zamawiającego?
  3. Jakie wymagania ma Świdnica względem elektrycznego przeguowca?

Dodatkowy przegubowiec dla MPK Świdnica

Zanim, przejdziemy do omówienia złożonych ofert, przypomnijmy że punktowe preferencje zamawiającego przedstawia się następująco:

  • cena 60 pkt,
  • zużycie energii elektrycznej według SOTR2 – mniejsze od 1,1 kWh/km – 10 pkt,
  • warunki gwarancji – 30 pkt.

Mamy zatem rezygnację z kryteriów typowo technicznych. Za to pojawia się zużycie energii i więcej punktów za gwarancję.

Jedna oferta

W aktualnym zamówieniu, miasto stawia na gwarancję i niskie zużycie energii elektrycznej. Do tego należy dodać, że konkurenci – tj. Daimler Buses i Solaris – znają ceny swoich autobusów z poprzedniego przetargu.

W takich okolicznościach 26 lipca swoją ofertę przedstawił jednak tylko jeden z nich:

  • Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – cena 4.206.600 PLN brutto/ 3.420.000,00 PLN netto za jeden autobus Solaris Urbino 18 electric.

Zamawiający planuje przeznaczyć na zakup przegubowca kwotę 5.988.000,00 PLN. Oznacza to, że Solaris właściwie może świętować kolejne zwycięstwo w Świdnicy. Na ostateczne rozstrzygnięcie przetargu musimy jeszcze poczekać.

Daimler Buses odpuszcza Świdnicę. Tylko Solaris z ofertą na elektrobus klasy MEGA

Specyfikacja techniczna

Dodatkowy autobus elektryczny ma mieć długość od 17,8 do 18,75 m i wysokość do 3,4 m. Oferowana konstrukcja powinna być pojazdem z całkowicie niską podłogą, bez stopni poprzecznych wzdłuż całego ciągu komunikacyjnego. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2-0. Autobus będzie napędzany silnikiem lub silnikami elektrycznymi, o sumarycznej mocy netto minimum 240 kW. W układzie napędowym ma być zastosowany system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy. Magazyny energii elektrycznej mają zapewnić bezawaryjną eksploatację i zachowanie w całym okresie gwarancji pojemności elektrycznej na poziomie minimum 80% ich wartości nominalnej (początkowej). Zgromadzona energia w bateriach trakcyjnych musi umożliwić przejechanie w każdych warunkach co najmniej 200 km bez ładowania. Autobus ma być wyposażony w 2 gniazda typu plug-in do połączenia ładowarki oraz w szynę zlokalizowaną na dachu autobusu do łączności z pantografem.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach odpowiednich dla komunikacji miejskiej, tapicerowanych, miękkich, o ergonomicznych kształtach, z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. Stanowisko pracy kierowcy ma stanowić kabina całkowicie wydzielona z osobnym wejściem przez pierwsze skrzydło drzwi przednich i wyposażona w drzwi bezpośrednio prowadzące do przestrzeni pasażerskiej, zamykanymi na zamek patentowy.

Informacja pasażerska to 6 zewnętrznych diodowych tablic informacyjnych dostosowujących automatycznie jasność świecenia do aktualnie panujących warunków atmosferycznych plus dwie wewnętrzne tablice informacyjne. Tablica zewnętrzna przednia ma być dwukolorowa, pełnowymiarowa, charakteryzująca się wysokim kontrastem, wyświetlająca numer linii w kolorze białym i kierunek jazdy w kolorze bursztynowym. Przejdźmy do tablic wewnętrznych – gdzie pierwsze dwie – minimum 22 calowe tablice informacyjne LCD, powinny mieć podświetlanie LED i mają być przeznaczona do emisji przekazu, m.in. przebiegu trasy, przystanków, ewentualnych objazdów, daty, godziny oraz innych informacji. Kolejne dwie zaś – to tablice informacyjna typu LCD, prezentująca przebieg trasy w formie choinki, minimalna przekątna 38 cali.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/941558

Komentarze