Czy we flocie autobusów elektrycznych PKM Jaworzno pojawi się nowa marka? Analiza SWZ
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie poszukuje dostawcy 7 nowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI.
Zamówienie realizowane jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląska 2021–2027. Na temat ogłoszenia przetargu na nowe elektrobusy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Sprawdzamy zatem jaki kierunek zakupowy obrało PKM Jaworzno.
Rozkład jazdy:
- Jakie kryteria oceny ofert stosuje PKM Jaworzno w przetargu na autobusy elektryczne?
- Jakie wymagania techniczne muszą spełniać nowe autobusy elektryczne dla PKM Jaworzno?
- Kiedy nastąpi otwarcie ofert w przetargu ogłoszonym przez PKM Jaworzno?
Kryteria oceny ofert
Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), oceny techniczno-eksploatacyjnej (15%), okresu udzielonej gwarancji (25%).
Wśród tych kryteriów, które możemy zaliczyć jako techniczne, PKM wyodrębnił następujące rozwiązania, za które przyzna najwięcej punktów:
- szkielet nadwozia – profile ze stali odpornej na korozję, aluminium, lub ze stali o podwyższonej wytrzymałości, zabezpieczone antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL) całej, kompletnej karoserii w ramach zamkniętego cyklu technologicznego metodą katoforezy zanurzeniowej – 2 pkt,
- poszycie zewnętrzne nadwozia – aluminium, tworzywa sztuczne nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego, blachy ze stali odpornej na korozję lub blachy ze stali obustronnie ocynkowanej o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL) całej, kompletnej karoserii w ramach zamkniętego cyklu technologicznego metodą katoforezy zanurzeniowej – 1,25 pkt,
- trzy-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 0,75 pkt,
- spełnienie wymogów homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich (homologacja udzielona zgodnie z Regulaminem nr 66 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych) – 0,75 pkt,
- spełnienie wymogów Regulaminu nr 29 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego – 0,25 pkt,
- spełnienie wymogów homologacji typu pojazdu w zakresie typu pojazdu w odniesieniu do palności części w pomieszczeniu wewnętrznym, komorze silnika i w każdym oddzielnym przedziale grzewczym lub odporności na działanie paliw lub smarów materiałów izolacyjnych stosowanych w komorze silnika i w każdym oddzielnym przedziale grzewczym (homologacja udzielona zgodnie z częścią I Regulaminu nr 118 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych) – 0,75 pkt
- zastosowanie silnika elektrycznego układu napędowego zabudowanego w autobusie EV12 wzdłużnie za lub przed osią napędową – 2 pkt,
- magazyn energii o pojemności nominalnej nie mniejszej niż 600 kWh oraz energii dostępnejnie mniejszej niż 480 kWh – 3,5 pkt,
- całkowita liczba miejsc – powyżej 80 – 1,25 pkt,
- zaoferowanie autobusu EV12 wyposażonego w dwa gniazda – 1,5 pkt,
- zaoferowanie w autobusie EV12 przedniej osi zależnej (zawieszenie przednie zależne) – 1 pkt.
Specyfikacja techniczna
Nowe autobusy elektryczne mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m, a wysokość max. 3,45 m. Pojazdy powinny przewieźć minimum 75 pasażerów, w tym co najmniej 28 na miejscach siedzących. Zamawiający wymaga, aby napęd elektryczny umożliwiał trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla. Silnik lub silniki trakcyjne mają mieć co najmniej 160 kW mocy. Magazyn energii elektrycznej, elektrycznego układu napędowego może być wyposażony w akumulatory wykonane w dowolnej technologii. Wymagana pojemność nominalna baterii to minimum 340 kWh. Ładowanie baterii ma odbywać się dwojako – poprzez wtyczkę plug-in oraz pantograf.
Wentylacja naturalna przestrzeni pasażerskiej będzie odbywała się przy pomocy okien przesuwnych z lewej i prawej strony. Ponadto, autobusy będą wyposażone w wentylatory elektryczne i klimatyzację. Pasażerowie będą mogli naładować swoje telefony w portach USB. Z kolei siedzenia mają mieć ergonomiczny kształt, być zaopatrzone w łatwo wymienialne „miękkie” wkładki tapicerowane na całej powierzchni w oparciu i siedzisku. Kabina kierowcy ma być typu zamkniętego, jednakże zamawiający nie dopuszcza wykorzystania skrzydła pierwszych drzwi jako drzwi wejściowych do kabiny kierowcy.
Tablice elektroniczne zewnętrzne będą diodowe w kolorze białym lub zbliżonym. Wewnątrz znajdą się tablice wykonane w technologii LCD lub TFT o przekątnej minimum 21 cali, wyświetlające takie informacje jak: trasa przejazdu, informacja o możliwościach przesiadkowych na danym przystanku itp. Ponadto, autobusy mają być wyposażone w system zliczania pasażerów.
Podsumowując…
Kryteria techniczne najbardziej premiują rozwiązania techniczne stosowane np. przez Solarisa. Mowa tu nie tylko o szybie przedniej dzielonej w pionie, lecz także spełnieniu szeregu Regulaminów EKG ONZ. Do tego dodajmy, że PKM Jaworzno obecnie eksploatuje autobusy elektryczne wyłącznie marki Solaris. Toteż producent z Bolechowa raczej nie odpuści tego przetargu. Pozostaje pytanie, kto ewentualnie rzuci mu wyzwanie? Przekonamy się w dniu otwarcia ofert, tj. 8 stycznia.
Przetarg znajduje się na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1022277
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze