Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Cztery MEGA autobusy na E-Bus Test 2024 w Bonn: Ebusco, MAN, Mercedes i Solaris

infobus
10.04.2024 09:04
0 Komentarzy

9 kwietnia rozpoczął się test porównawczy przegubowych autobusów elektrycznych w Bonn – E-Bus 2024, zorganizowany przez redakcję Omnibusspiegel.

W zasadniczej, MEGA części biorą w nich udział cztery pojazdy klasy I kategorii MEGA: Ebusco, MAN, Mercedes i Solaris, natomiast jako pojazdy „towarzyszące” występują modele MCV 127, Mellor Sigma i Rampini.

18-metrów

Około 20 dziennikarzy branżowych i równie wielu przedstawicieli firm transportowych ma okazję drobiazgowo przetestować autobusy elektryczne w segmencie pojazdów 18-metrowych podczas 6. edycji renomowanego testu porównawczego E-Bus 2024w Bonn. wydarzenie to rozpoczęło się 9 kwietnia i potrwa cztery dni. W tym czasie odbędą się jazdy próbne na wymagającym torze testowym w Bonn oraz przejażdżki z pasażerami na pokładzie. Doświadczeni serwisanci SWB Bonn będą brali również pod lupę każdy pojazd podczas przeglądu warsztatowego i oceniali łatwość obsługi i naprawy. Po teście, każdmy pojazdowi zostaną przyznane punkty za komfort dla pasażerów, wygodę prowadzenia dla kierowców, jakość wykonania i łatwość obsługi każdego pojazdu z osobna.

Na starcie E-Bus 2024 pojawiliście główni MEGA zawodnicy w Europie, czyli:

  • Mercedes-Benz eCitaro G w wersji demonstracyjnej z akumulatorami typu NMC o łącznej mocy do 490 kWh, który może przewieźć na raz do 146 pasażerów.
  • Solaris Urbino 18 electric – demonstracyjny model bez wieży z bateriami 800 kWh i pojemności do 105 pasażerów, który zadebiutował na Busworld 2023;
  • MAN Lion’s City 18 E – z barwach VAG Norymberga z bateriami o pojemności 640 kWh i pojemności do 116 pasażerów.
  • Ebusco 3.0 Artic., który cały czas jest modelem przedseryjnym i przed realizacją dużych kontraktów w Szwecji oraz Francji. Natomiast tak informowaliśmy ostatnio – Holendrzy chcą wrócić z produkcja wszystkich modeli do Chin.

Teraz te pojazdy zostaną oceni pod względem:

  • specyfikacji technicznych;
  • właściwości jezdnych;
  • badań statycznych w zajezdni;
  • symulacji na specjalnie wyznaczonym torze miejskim.
  • jazdy z pasażerami po wyznaczonej trasie.
MEGA test autobusów elektrycznych w Bonn: Ebusco, MAN, Mercedes i Solaris
MEGA test autobusów elektrycznych w Bonn: Ebusco, MAN, Mercedes i Solaris

Plus goście

Oprócz głównych uczestników testu E-Bus, w Bonn pojawiły się też trzy elektrobusy „towarzyszące” , dostępne do jazd próbnych. To:

  • Mellor Sigma 7,
  • MCV C127 EV
  • Rampini Eltron

Dodajmy, że test E-Bus od 2017 r. organizowany jest przez niemiecki pismo Omnibusspiegel od 2017 (co roku za wyjątkiem pandemii). To wydarzenie dziennikarskie, którego celem jest przybliżenie najnowocześniejszej rozwiązań w autobusach elektrycznych.

Tę medialna inicjatywę wspiera przedsiębiorstwo transportu publicznego w Bonn (SWB), które udostępnia powierzchnię zajezdni. Jest ona skierowana na rynek niemiecki, jednak ze względu na ilość i jakość uczestników ma niewątpliwie znaczenie międzynarodowe.

MEGA test autobusów elektrycznych w Bonn: Ebusco, MAN, Mercedes i Solaris
Załoga Solarisa gotowa a e-Bus test 2024

Komentarze