Cztery MEGA autobusy na E-Bus Test 2024 w Bonn: Ebusco, MAN, Mercedes i Solaris
9 kwietnia rozpoczął się test porównawczy przegubowych autobusów elektrycznych w Bonn – E-Bus 2024, zorganizowany przez redakcję Omnibusspiegel.
W zasadniczej, MEGA części biorą w nich udział cztery pojazdy klasy I kategorii MEGA: Ebusco, MAN, Mercedes i Solaris, natomiast jako pojazdy „towarzyszące” występują modele MCV 127, Mellor Sigma i Rampini.
18-metrów
Około 20 dziennikarzy branżowych i równie wielu przedstawicieli firm transportowych ma okazję drobiazgowo przetestować autobusy elektryczne w segmencie pojazdów 18-metrowych podczas 6. edycji renomowanego testu porównawczego E-Bus 2024w Bonn. wydarzenie to rozpoczęło się 9 kwietnia i potrwa cztery dni. W tym czasie odbędą się jazdy próbne na wymagającym torze testowym w Bonn oraz przejażdżki z pasażerami na pokładzie. Doświadczeni serwisanci SWB Bonn będą brali również pod lupę każdy pojazd podczas przeglądu warsztatowego i oceniali łatwość obsługi i naprawy. Po teście, każdmy pojazdowi zostaną przyznane punkty za komfort dla pasażerów, wygodę prowadzenia dla kierowców, jakość wykonania i łatwość obsługi każdego pojazdu z osobna.
Na starcie E-Bus 2024 pojawiliście główni MEGA zawodnicy w Europie, czyli:
- Mercedes-Benz eCitaro G w wersji demonstracyjnej z akumulatorami typu NMC o łącznej mocy do 490 kWh, który może przewieźć na raz do 146 pasażerów.
- Solaris Urbino 18 electric – demonstracyjny model bez wieży z bateriami 800 kWh i pojemności do 105 pasażerów, który zadebiutował na Busworld 2023;
- MAN Lion’s City 18 E – z barwach VAG Norymberga z bateriami o pojemności 640 kWh i pojemności do 116 pasażerów.
- Ebusco 3.0 Artic., który cały czas jest modelem przedseryjnym i przed realizacją dużych kontraktów w Szwecji oraz Francji. Natomiast tak informowaliśmy ostatnio – Holendrzy chcą wrócić z produkcja wszystkich modeli do Chin.
Teraz te pojazdy zostaną oceni pod względem:
- specyfikacji technicznych;
- właściwości jezdnych;
- badań statycznych w zajezdni;
- symulacji na specjalnie wyznaczonym torze miejskim.
- jazdy z pasażerami po wyznaczonej trasie.
Plus goście
Oprócz głównych uczestników testu E-Bus, w Bonn pojawiły się też trzy elektrobusy „towarzyszące” , dostępne do jazd próbnych. To:
- Mellor Sigma 7,
- MCV C127 EV
- Rampini Eltron
Dodajmy, że test E-Bus od 2017 r. organizowany jest przez niemiecki pismo Omnibusspiegel od 2017 (co roku za wyjątkiem pandemii). To wydarzenie dziennikarskie, którego celem jest przybliżenie najnowocześniejszej rozwiązań w autobusach elektrycznych.
Tę medialna inicjatywę wspiera przedsiębiorstwo transportu publicznego w Bonn (SWB), które udostępnia powierzchnię zajezdni. Jest ona skierowana na rynek niemiecki, jednak ze względu na ilość i jakość uczestników ma niewątpliwie znaczenie międzynarodowe.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze